چگونه مایع شیشه شوی برای خودروی خود بسازیم؟

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
چگونه مایع شیشه شوی برای خودروی خود بسازیم؟

همیشه روی جعبه‌های مایع شیشه شوی می‌بینیم نوشته شده که به هیچ وجه آن را نباید بخوریم. اکثر اوقات این مایع آبی رنگ است، البته رنگ‌های بسیار بیشتری هم از آن وجود دارند. لیبل های هشدار دهنده معمولاً می گویند که مایع شیشه شوی حاوی مواد مضر شیمیایی و سمی مانند متانول است.

برخی مایع‌های شیشه شوی همچنین گاهی اوقات حاوی ماده‌های شیمیایی هستند که به محیط زیست هم آسیب می‌رساند. مصرف سالانه مایع شیشه شوی در آمریکا میلیاردها لیتر است و تقریباً تمام آن نهایتاً وارد آب‌های جاری شده و سرانجام به اقیانوس‌ها می‌رسند.

قیمت این مایع‌ها معمولاً بسیار گران هم می‌تواند باشد. با در نظر گرفتن مواد اولیه‌ای که برای ساخت آن نیاز است، خیلی راحت می‌توان متوجه شد که سازنده‌های آن‌ها سودهای بسیار کلانی را به جیب می‌زنند.

چگونه مایع شیشه شوی بسازیم

چه به دنبال حفظ محیط زیست، محافظت از کودکان، صرفه جویی در هزینه‌ها یا هر چیزی دیگری که باشید، شما به راحتی قادر به ساخت مایع شیشه شوی برای خودروی خود خواهید بود. دستورالعمل‌ها و شیوه‌های زیادی برای ساخت مایع شیشه شوی خودرو داخل خانه وجود دارد که برخی از آن‌ها برای محیط زیست ضرری ندارند، غیر سمی هستند و ساخت آن‌ها هزینه بالایی نمی‌برد.

در یکی از این شیوه‌ها، از مواد اولیه زیر استفاده می‌شود:

۳ لیتر آب مقطر

۱ لیتر سرکه سفید

یک فنجان ایزوپروپیل الکل (اگر مایع در مناطق بسیار سرد قرار است استفاده شود)

در این روش، مایع شیشه شوی بسیار خوبی برای آب و هوای سرد خواهید داشت که همان طور که حدس زده‌اید، برای مناطق با آب و هوای گرم مناسب نیست. یکی از علل آن غیرقابل تحمل بودن بوی سرکه در هوای گرم است.

مهم نیست از چه دستورالعمل ساختی استفاده کنید، حتماً قبل از ساخت مایع شیشه شوی در مقیاس زیاد، مقداری از آن را برای آب و هوای منطقه‌ای که زندگی می‌کنید تست نمایید تا از بروز آسیب‌های متعدد به خودروی خود پیشگیری نمایید. همیشه از آب مقطر استفاده کنید، زیرا مواد معدنی موجود در آب می‌تواند موجب گرفتگی داخل شلنگ‌های برف پاک کن‌ها بشود.

منبع ترجمه: yourmechanic

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

4 دیدگاه ها برای "چگونه مایع شیشه شوی برای خودروی خود بسازیم؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
فرهاد
مهمان

سلام ببخشید از هر جایی پرسیدم جواب درست بهم ندادند میخواستم بپرسم سرکه رنگ ماشینو خراب یا کدر میکنه؟

ممد
مهمان

چرا. از من به هر جایی پاشیده قهوه ای شده. سرکه نریزید

سعید
مهمان

از سرکه ی سفید باید استفاده می کردین

محسن
مهمان

ممنون. مختصر و مفید بود