توضیحات جدید رییس کل بیمه مرکزی در خصوص راننده محور شدن بیمه شخص ثالث

دوشنبه 15 بهمن 97 ساعت 12:18
توضیحات جدید رییس کل بیمه مرکزی در خصوص راننده محور شدن بیمه شخص ثالث

رییس کل بیمه مرکزی با ارائه توضیحاتی در خصوص راننده محور شدن بیمه شخص ثالث افزود:۲۰ درصد از خساراتی که در حوزه بیمه شخص ثالث پرداخت میشود درست نیست یا صحنه سازی است یا تصادفات ساختگی است.

سلیمانی در جلسه خبری با خبرنگاران در خصوص راننده محور شدن بیمه شخص ثالث گفت : ۲۰ درصد از خساراتی که در این حوزه پرداخت میشود درست نیست؛ یا صحنه سازی است یا تصادفات ساختگی.

وی با بیان اینکه راننده محوری بر مبنای قانون است، تصریح کرد: اگر بیمه نامه براساس راننده صادر شود بعضی از مشکلات ناشی از پرداخت های غیر مستند را کم می کند.

سلیمانی گفت: قانون مکلف کرده تا اخر برنامه ششم بیمه ها را براساس ویژگی های راننده صادر کنیم.

الان برای خودرو بیمه نامه صادر می شود اما ما به سمتی میرویم که ویژگی های راننده را هم لحاظ کنیم. تخفیف هایی که الان داده می شود هم در همین راستاست.

وی افزود: شماری از راننده ها پر خطر هستند و موجب تصادف می شوند باید با همکاری نیروی انتظامی آنالیز و تفکیک شوند. راننده پر خطر باید حق بیمه بیشتری بپردازد و راننده کم خطر حق بیمه کمتری.

رییس کل بیمه مرکزی در خصوص اینکه اگر ۴ نفر از یک خودرو استفاده کنند طبق این طرح چطور قابل شناسایی هستند؟ تصریح کرد: بیمه نامه بنام صاحب خودرو صادر می شود و اینطور نیست که برای هر فرد یک بیمه نامه صادر کنیم. اما تفاوت این است که در قانون جدید بیمه نامه براساس رفتار. راننده صادر خواهد شد.

رییس کل بیمه مرکزی در خصوص ادغام بیمه ها گفت: نمیتوانیم برنامه ای برای ادغام بیمه ها داشته باشیم بلک سهامداران در این مورد تصمیم می گیریم و ما فقط نظر مشورتی می دهیم.

سلیمانی همچنین در مورد اصلاح ایین نامه ۶۰ برای سرمایه گذاری افزود: پیش نویس این اصلاحیه به شورای عالی بیمه رفته و دو بند از آن هم تصویب شده است؛ مابقی هم در نشست های پیش رو شورا مطرح خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar