رونمایی از بی ام و M8 کوپه و کانورتیبل + تصاویر

بروزرسانی در: پنج شنبه 16 خرداد 98 ساعت 18:26
رونمایی از بی ام و M8 کوپه و کانورتیبل + تصاویر

بعد از شایعات، تصاویر جاسوسی و تیزر بسیار زیاد، اولین مدل M سری ۸ بی ام و بالاخره در دو مدل کوپه و کانورتیبل رونمایی شد. سال پیش، بی ام و برای نخستین بار طی ۲۰ سال اخیر نسل دوم مدل سری ۸ کوپه اسطوره‌ای خود را رونمایی کرد. ولی علاوه بر مدل کوپه، بی ام و یک مدل گرن کوپه کانورتیبل را نیز همان موقع معرفی نمود. اکنون، این شرکت مونیخی نخستین مدل M این سری را در دو نسخه کوپه و کانورتیبل رونمایی کرده است. علاوه بر دو مدل مذکور، شاهد یک مدل جدید M8 کامپتیشن هم هستیم که خودرویی قوی‌تر از دو مدل مذکور محسوب می‌شود.

اگر از هواداران دو آتشه بی ام و باشید احتمالاً می دانید که بی ام و هیچ وقت نسخه M رسمی از سری ۸ اورجینال E31 بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۹ رونمایی نکرد. البته بی ام و یک کانسپت M8 ساخته بود، ولی این خودرو هیچ وقت وارد خطوط تولید شرکت نشد. از سوی دیگر نزدیک‌ترین خودروی سری ۸ به M8 مدل ۸۵۰CSi بود که به یک نسخه تقویت شده از موتور ۱۲ سیلندر خورجینی ۸۵۰ اورجینال مجهز شده بود. از دیگر موارد قابل توجه آن خودرو می‌توان به تقویت شاسی و سیستم تعلیق و یک گیربکس شش دنده دستی اشاره کرد. البته مشتریان اروپایی امکان خرید یک گیربکس اتومات نیز برای این خودرو داشتند. ولی اکنون، یک بی ام و M8 رسمی توسط شرکت معرفی جهانی شده است.

بی ام و M8 کوپه و کانورتیبل

این خودرو که مبتنی بر نسل G14 (کانورتیبل)، G15 (کوپه) و به زودی G16 (گرن کوپه) ساخته شده، تقریباً از همه جوانب در مقایسه با مدل‌های استاندارد سری ۸ تقویت شده است. قوی‌ترین نسخه سری ۸ که M850i xDrive می‌باشد به یک موتور ۴.۴ لیتری توربو دوقلو هشت سیلندر خورجینی با ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده و صفر تا صدی ۳.۷ ثانیه‌ای دارد، ولی جالب است بدانید خروجی‌های M8 جدید به ۶۰۰ اسب بخار قدرت افزایش یافته‌اند. مدل‌های کامپتیشن نیز ۶۱۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

با این پیشرانه بی ام و M8 کوپه صفر تا صد را در ۳.۱ ثانیه پر می‌کند و برای مدل M8 کامپتیشن، این عدد برابر با ۳ ثانیه است. مدل کانورتیبل با توجه به وزن بیشتری که به خاطر تجهیزات باز و بسته شدن سقف روی خود دارد صفر تا صد را در ۳.۲ ثانیه پر می‌کند. در نسخه کامپتیشن این خودرو صفر تا صد برابر با ۳.۱ ثانیه می‌باشد.

آپگریدهای M8 در بخش فنی خودرو بسیار بلند بالا هستند. هر دو مدل M8 استاندارد و M8 کامپتیشن به ترمزهای بزرگ‌تر، رینگ‌های بزرگ‌تر و سبک‌تر و تایرهایی بزرگ‌تر مجهز شده‌اند تا خودرو به خوبی بتواند از پس این قدرت زیاد بربیاید. مهندسان شرکت گیربکس و سیستم M xDrive خودرو را به منظور عملکرد بهتر، تعویض دنده سریع‌تر و پاسخ گویی بهتر تقویت کرده‌اند. هر دو مدل M8 همچنین به یک دیفرانسیل عقب هوشمند و تقویت شده Active M مجهز شده تا خودرو به خوبی از قدرت بیشتر پیشرانه بهره ببرد. مشابه سیستمی که روی M5 نسل F90 دیده بودیم، تمام مدل‌های M8 می‌توانند با فشردن یک دکمه سیستم دو دیفرانسیل خود را غیرفعال کرده و دیفرانسیل عقب شوند. قابلیتی که برای علاقه مندان دریفت خبر فوق العاده خوبی است.

بی ام و M8 کوپه و کانورتیبل

M8 کامپتیشن از یک حالت مخصوص پیست بهره می‌برد که تنظیمات پرفورمنس موتور، سیستم تعلیق، فرمان، ترمز و سیستم دو دیفرانسیل را روی حداکثر قرار داده و با غیر فعال کردن رادیو و کنسول کنترل خودرو تلاش می‌کند تا حواس پرتی راننده را به حداقل برساند.

بی ام و M8 از ماه آتی وارد خطوط تولید خواهد شد. قیمت این خودرو برای مدل کوپه از ۱۳۳ هزار دلار و برای مدل کانورتیبل از ۱۴۲۵۰۰ دلار شروع می‌شود. قیمت پایه بی ام و M8 کامپتیشن نیز در مدل کوپه ۱۴۶ هزار دلار و در مدل کانورتیبل ۱۵۵۵۰۰ دلار تعیین شده است.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar