معرفی بهترین خودرو های آفرود در بازار ایران

بروزرسانی در: چهارشنبه 1 بهمن 99 ساعت 08:22
معرفی بهترین خودرو های آفرود در بازار ایران

در دنیا اتومبیل رانی  آفرود یکی از جذاب ترین  و پر هزینه ترین ورزش ها محسوب می شود و در دنیا ورزشی محبوب است. این ورزش در ایران هم طرفداران زیادی دارد و به واسطه شاخه های متنوعی که دارد می تواند سلایق مختلفی را در بر گیرد. یکی از مهم ترین و البته جذاب ترین شاخه های رشته اتومبیل رانی، اتومبیل رانی خارج از جاده یا آفرود است. افرود چند سالی است که در ایران خیلی طرفدار پیدا کرده است و افراد زیادی را به سمت ماشین بازی کشانده است. به طور خلاصه می توان گفت آفرود یعنی رانندگی در جاده ای غیر از آسفالت. رانندگی در کوه ها، جنگل ها، دشت ها، صحرا ها و کویر و خلاصه هر جایی که ماجراجویی باشد آفرود هم حتما حضور دارد. امروز در این مقاله از تیم z4car به معرفی بهترین خودرو های آفرود در بازار ایران می پردازیم.

نیسان پاترول

پاترول یکی از محصولات شرکت نیسان است که از اواخر  دهه ۵۰ در بازار ایران دیده شد. این خودرو در جنگ خدمت های بسیاری به ایران کرد و بعد ها هم به عنوان یک خودرو تفریحی طرفداران زیادی داشت. این خودرو تا سال ۸۴ (به ندرت) در بازار ایران  حضور و طرفداران زیادی داشت. پاترول جمعیت کثیری را به سمت شاسی بلند های آفرود کشاند و  تقریبا همه ما با پاترول خاطره داریم. خودرویی که توانایی آفرود بالا، تعمیرات آسان و به واسطه اینکه در ایران مونتاژ می شد خدمت پس از فروش قابل قبولی هم داشت. این خودرو هنوز هم در رنج قیمتی پایین یکی از بهترین گزینه ها برای خرید افرود هست البته اگر بتوانید با کمبود امکانات و سواری خشک آن در مسیر کنار بیاید.

نیسان رونیز

بعد از اینکه سلطنت پاترول در قسمت شاسی بلند های بازار ایران تمام شده بود و کم کم کنار می رفت، پارس خودرو تصمیم گرفت جایگزین مناسب و البته لوکس تر برای پاترول وارد بازار کند. نتیجه این اقدام ورود نیسان رونیز به بازار ایران بود. این خودرو که در بازار چین با نام پالادین شناخته می شد و در بازار جهانی با نام اکسترا مشهور است، یک خودرو با توانایی آفرود بسیار بالا، طراحی بروز تر نسبت به پاترول و البته قیمت مناسب تر به نسبت رقبا بود. زمانی که رونیز وارد بازار ایران شد قیمت آن حدود ۲۵ میلیون تومان بود که نصف قیمت شاسی بلند های رده بالاتر از خود مثل پرادو  بود. رونیز یک موتور ۲۴۰۰ سی سی دارد  که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ های عقب منتقل می کند و اگر مایل باشید می توانید این نیرو را بین چهار چرخ تقسیم کنید و از توانایی آفرود این خودرو استفاده کنید. رونیز در رده قیمتی میانه قرار دارد و گزینه مناسبی برای آفرود هست. این خودرو از لحاظ سطح امکانات کمی پایین است اما با عملکرد خوب خود در آفرود پایین بودن امکانات خود را به نوعی جبران می کند منتها این نکته را اضافه کنیم که برای رونیز قطعات افتر مارکت بسیاری وجود دارد که شما هم در قسمت آپشن ها و هم در قسمت تجهیزات آفرود بتوانید این خودرو را مطابق میل خودتان شخصی سازی و آماده کنید.

سوزوکی گرند ویتارا

تا به این جا در مقاله راجب خودرو های نسبتا قدیمی صحبت کردیم که آپشن خاصی هم نداشتند اما این خودرو یعنی سوزوکی گرند ویتارا یکی از خودروهایی است که از تلفیق توانایی آفرود خودرو های قدیمی تر و تعدادی از آپشن های خودرو های جدید تر به وجود آمده و یک تجربه آفرود نسبتا لوکسی به شما می دهد. سوزکی گرند ویتارا از لحاظ رده قیمتی کمی از رونیز بالاتر است منتها توانایی آفرود این دو تقریبا برابر است. سوزوکی آپشن های رفاهی بیشتری نسبت به رونیز در اختیار راننده قرار می دهد. این خودرو دارای چهار ایربگ، EBS، EBD، در بعضی از کلاس ها مانتیور، گیربکس اتوماتیک، حالت قفل دیفرانسیل و سیستم چهار چرخ محرک اتوماتیک دارد. تمام این موارد باعث می شود که سوزوکی گرند ویتارا تقریبا یک خودرو کامل برای آفرود محسوب شود. سوزوکی گرند ویتارا با دو موتور در بازار ایران موجود است. یک موتور ۲ و دیگری موتور ۲.۴ لیتری که طبیعتا مورد دوم از لحاظ قدرت، شتاب و کشش گزینه خوبی است که می تواند ۱۶۹ اسب بخار قدرت ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور را به چهار چرخ منتقل کند. سواری  گرند ویتارا  به نسبت شاسی بلند های قدیمی در جاده هم بهتر بوده و   گرند ویتارا  یک گزینه مناسب هم برای درون شهر و هم برای برون شهر است.

تویوتا هایلوکس

احتمالا تا به این جا تعجب کردید که همه خودرو های لیست شده ژاپنی اند چرا که ژاپنی ها همواره در آفرود صاحب نظر بوده و حرفی برای گفتن داشتند. نسل های مختلفی از تویوتا هایلوکس در بازار ایران وجود دارد که در مقاله " انواع سری های هایلوکس" به آن پرداخته ایم. تویوتا هایلوکس در ایران از رنج قیمتی پایین در نسل چهار تا رنج قیمتی بالا در نسل هشت وجود داشته و قابل خرید است. تویوتا هایلوکس ها به سرسختی، استهلاک پایین و توانایی آفرود بالا معروف هستند اما به نظر ما بهترین گزینه آفرود نسل پنج و شش هایلوکس است که هم از لحاظ قیمتی رنج مناسبی دارند و هم از لحاظ توانایی حرکتی و آفرود مورد قبول اند. این نسل های تویوتا هایلوکس موتور ۲.۷ لیتری دارند که ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید می کند که برای یک وانت دو کابین آفرود عدد مناسبی می باشد و می توان در شرایط سخت روی آن ها حساب باز کرد.

تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر، که در بازار ایران ملقب به حضرت هم شناخته می شود بدون شک کاخ مجلل تویوتا هستند که آمادگی آن را دارد که  در دشت و کوه  بدرخشد. این گزینه احتمالا برای کسانی است که می خواهد یک خودرو لوکس داشته باشند که تمامی آپشن های مورد نیاز را داشته باشد و از طرفی در آفرود هم از هیچ خودرویی کم نیاورد. البته فراموش نشود لندکروزر در بازار با قیمت بسیار بالایی خرید و فروش  می شود و به عنوان خودروی آفرود شاید کمی خرید آن غیر منطقی باشد! در نهایت باید گفت اگر کسی هستید که چندین میلیارد سرمایه در رودخانه یا صحرا بی اندازید تویوتا لندکروزر قطعا بهترین گزینه آفرود در بازار ایران می تواند باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی بر آن بوده که خودروهایی از رنج های قیمتی مختلفی را بررسی کنیم. از پایین رده شروع کرده، به میان رده رسیدیم و در نهایت به بالا رده ها اشاره کردیم. قطعا خودرو هایی هم هستند که در همین رنج ها توانایی آفرود مناسبی داشته باشند منتها ما با بررسی های انجام شده تلاش کردیم مناسب ترین گزینه را انتخاب و در این مقاله به آن بپردازیم. نکته آخر اینکه با توجه به رنج قیمتی که می خواهید هزینه کنید و البته اولویت هایی که دارید بین این موارد خودرو مناسب خود را انتخاب کنید.

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

11 دیدگاه ها برای "معرفی بهترین خودرو های آفرود در بازار ایران"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Amar
مهمان

نگا کن اومده از پاترول حرف زده اونوقت هاچ اسمی از لندرور و رنجرور و جیپ نیاورده

77777777777
مهمان

اخه ***میدونی پاترول سافاری ۸سیلندر انژوکتر چیه

Jamshid
مهمان

فکر کن کنار بلیزر و لندکروزر با سوزوکی و رونیز بری آفروداینا تو شهر راه نمیرن باید موتور تعویض کنی . آمریکایی هم یوخته . ژاپنی بازم ولی این نامردیه جیپ و لندروور و شورلت رو نگفتید

به تو چه
مهمان

این همه ماشین الکی ماشین های قدرتمندی مثل بلیزر جیپ چروکی و هامر چون امریکایی هستند هیچ وقت اسم اینها نمی برن فقط همش ماشین چینی و ژاپنی حرف میزنن

سبحان
مهمان

نیسان رونیز و نیسان پاترول دیگه ورشکسته شده‌اند چرا آنها را توی لیست گذاشتید؟

حمیدرضا شریفی
مهمان

سلام،من هر جا از آفردی های عزیز دیدم اکثرا جیپ یا پاژن و بلیزر بودند خیلی کم هم رونیز ،لطفا بی انصافی نکنید و از خودروهای یاد شده هم مطلب بگذارید تشکر

محمد
مهمان

چرا اسمی از بلیزر و جی ام سی نیست؟

مهمان
مهمان

سلام خسته نباشید
بهتره پاژن و بلیزر رو هم اصافه کنید

امین
مهمان

باسلام. بهتره که خودروهایی مثل سوزوکی ویتارا ۲۴۰۰ ، تویوتا اف جی و تویوتا پرادو رو هم اضافه کنید.

علی
مهمان

چشماتو باز کنی میبینی ویتارا توضیح داده.

پیمان
مهمان

مرسی و خسته نباشین