بایک BJ40L خودروی دوم تیگارد موتور خواهد بود؟

پنج شنبه 15 اردیبهشت 01 ساعت 11:12
بایک BJ40L خودروی دوم تیگارد موتور خواهد بود؟
تیگارد موتور که چندی پیش تیگارد X35 یا همان بایک X35 را رونمایی کرد قرار است بایک BJ40L یا بایک BJ40 PLUS را نیز با نشان تیگارد به بازار عرضه کند.

اواسط سال گذشته بود که بایک BJ40 در دیار خودرو رویت شد و مجددا حرف و حدیث‌هایی در خصوص تولید بایک BJ40 فضای رسانه‌ای کشور را در برگرفت.

با این وجود از تولید بایکBJ40 در خط تولید دیار خودرو خبری نشد تا اینکه مشخص شد که این خودرو با نشان تیگارد که شرکت مشترک دیار خودرو و ساینو چین با سهم مساوی است، تولید خواهد شد.

با توجه به رونمایی بایک X35 با نشان تیگارد باید در انتظار رونمایی بایک BJ40 با نشان تیگارد BJ40 در سانیار موتور باشیم.

 

بایک BJ40 پلاس

بایک BJ40L خودروی دوم تیگارد موتور

تنها چیزی که هنوز قطعی نشده است به زمان رونمایی این خودرو بازمی‌گردد، مشخص نیست این رونمایی در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران خواهد بود یا در مکان و زمانی دیگر.

تولید بایک BJ40 در سانیار موتور با توجه به قابلیت‌های این خودرو و سابقه نامناسب دیار خودرو در تولید و عرضه خودرو یکی از بهترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای بایک BJ40 رقم بخورد تا به سرنوشت خودروهای توانمندی که در ایران به دلیل ضعف نمایندگان با شکست مواجه شدند، نشود.

 

بایک BJ40 L

به هر حال بایک BJ40 یا احتمالا تیگارد BJ40 از آن دست خودروهایی است که با توجه به قابلیت های بالا توانسته است وارد عرصه نظامی نیز بشود.

برای معرفی و بایک BJ40 و آشنایی شما با این خودرو باید گفت که دیار خودرو با این خودرو نیز همچون سایر محصولاتی که با آن سروکار داشت بد رفتار کرد و در طول ۱۰ ساله گذشته و از سال ۱۳۹۲ که این خودرو را در نمایشگاه خودرو اصفهان معرفی کرد تا به امروز نتوانست از پتانسیل این خودرو در بازار تجاری ایران استفاده کند.

نسخه‌ای که در سال ۱۳۹۲ در اصفهان رونمایی شد بایک BJ40 دودر بود اما نسخه موجود در دیار خودرو در سال ۱۴۰۰ بایک BJ40L چهاردر روباز بود که اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۶ رونمایی شد.

بر اساس آنچه تا به امروز مشخص شده نسخه تولیدی بایک BJ40 در ایران نسخه پلاس این خودرو خواهد بود که در بازارهای مختلف با دو پیشرانه ۲ و ۲.۳ لیتری توربوشارژعرضه شده است.

پیشرانه دو لیتری بایک BJ40 PLUS 204 اسب بخار و گشتاور ۳۱۵ نیوتن متر تولید می‌کند و نسخه قوی تر نیز می‌تواند ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متری به چرخ‌های خودرو منتقل نماید.

 

بایک BJ40 پلاس

بایک BJ40L خودروی دوم تیگارد موتور

با توجه به طراحی بایک BJ40 پلاس که نسخه‌ای کپی شده از جیپ رانگلر آمریکایی است و طراحی قابل توجه کابین و گیربکس اتوماتیک این خودرو در کنار قابلیت باز و بسته کردن بخش هایی از سقف بایک BJ40 پلاس، باید گفت که در صورت تولید مستمر و قیمت گذاری معقول، این خودرو در ایران با استقبال مواجه خواهد شد.

به هر حال باید منتظر باشیم و ببینیم بایک BJ40L در سانیار موتور تولید می‌شود یا بایک BJ40 پلاس و از آن مهمتر این خودرو با چه سطحی از امکانات رفاهی و ایمنی عرضه خواهد شد چرا که بر اساس اطلاعات موجود در کاتالوگ این خودرو در وبسایت بایک، این خودرو با سطح قابل قبولی از امکانات مختلف قابل سفارش گذاری است.

 

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar