نسل جدید غول آفرود دوج رم ۱۵۰۰ TRX مدل ۲۰۲۱

بروزرسانی در: چهارشنبه 1 بهمن 99 ساعت 10:21
نسل جدید غول آفرود دوج رم 1500 TRX مدل 2021

 وقتی که اسم تراک های آمریکایی می آید ذهن همه سمت دوج رم شورلت سیلورادو و و فورد اف ۱۵۰  می رود . امسال رم یک نسخه بی نظیر را باهمکاری تی ار ایکس ساخته است  تا به جنگ اف ۱۵۰ رپتور برود . زیر کاپوت این خودرو غول پیکر یک موتور وی هشت  ۶.۲  لیتری  سوپر شارژر نصب می باشد که ۷۰۲ اسب بخار قدرت و    ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور  را با یک گیربکس ۸ سرعت  به چهار چرخ انتقال می دهد . در نهایت این خودرو غول‌پیکر می‌تواند در ۴.۵ ثانیه از صفر به صد برسد و این اعداد برای همچین خودرویی واقعاً بی نظیر است و نشان می دهد که روی کاغذ تی ار ایکس به راحتی رپتور اف ۱۵۰ را شکست می دهد .نکته قابل توجه درباره این خودرو این است که می‌تواند در ۱۲.۹ ثانیه مسیر  یک چهارم مایل را طی بکند که نشان می دهد ما با یک خودروی آفرود بسیار سریع طرف هستیم .

تایر های ۳۵ اینچی گودیر این خودرو با رینگ های ۱۸ اینچی آفرود  پر شده اند و در کنار سیستم تعلیق بی نظیر این خودرو به نظر می رسد که جایی وجود نداشته باشد که رم تی ار ایکس نتواند از آنجا عبور کند . بر خلاف سال‌های گذشته  اینبار رم  به امکانات و  آپشنهای رفاهی خیلی اهمیت داده است . یک سیستم مولتی مدیای ۱۲ اینچی وسط داشبورد بزرگ این خودرو قرار دارد که بیشتر کارهای خودرو را با آن انجام می دهید . علاوه بر آن سیستم هدآپ دیسپلی جدید هم وجود دارد که برای دانستن اطلاعات ضروری رانندگی نیاز نباشد که به پشت آمپر یا مانیتور دقت کنید و حواستان پرت بشود.

از آنجایی که رم احتمال می‌داده که با این خودرو قرار است که تمامی کویر های موجود درنوردیده شوند سیستم‌تعلیق با ضربه گیر فعال ارائه می شود و  جالب اینجاست که اکسل این خودرو تا ۳۳۰ میلیمتر می تواند در محور عمودی جابه‌جا شود . فارغ از زاویه ورود و خروج بی‌نظیری که این خودرو دارد می تواند حداکثر تا ۸۱ سانتیمتر در آب برود . البته که این عدد امن این خود را است و می‌تواند بیشتر از این در آب فرو برود اما همین عدد هم از اکثر رقبای خود بیشتر است . و در آخر باید بگویم که این مدل از اواخر امسال وارد خط تولید می‌شود و قابل سفارش است و قیمت حدود ۷۱ هزار دلار دارد . باید دید که در برابر این خودرو فورد چه ماشینی رو می کند تا میدان جنگ خالی نماند.

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar