برلیانس H320 بخریم یا نه؟

بروزرسانی در: چهارشنبه 2 خرداد 97 ساعت 23:34
برلیانس H320 بخریم یا نه؟

در این مطلب قصد داریم شما را به صورت کامل، دقیق و جزئی با معایب و مزایا و همچنین دلایل منطقی برای خریدن یا نخریدن برلیانس H320 آشنا کنیم...

این روزها صنعت خودروی جهان دچار دگرگونی‌های بسیاری شده و دیگر خبری از سلطه بی چون و چرای آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و ژاپنی‌ها بر این صنعت نیستیم. شرکت‌های کره‌ای چند سالی است که سری بین سرها درآورده‌اند و از سویی دیگر، کمپانی‌های چینی با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت هستند. بازار خودروی چین که بزرگ‌ترین بازار خودرویی دنیا محسوب می‌شود، جذابیت‌های بسیار بالایی برای کمپانی‌های خودروسازی بزرگ جهانی دارد. مسئولین دولتی چین، با یک برنامه ریزی خوب موفق شده‌اند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند و با تعیین شرایط و قوانینی برای خودروسازهای خارجی، زمینه فعالیت آن‌ها در این کشور و در عین حال، پیشرفت خودروسازهای چینی را فراهم کنند.

این مهم در قالب الزام خودروسازهای جهانی به فعالیت با کمپانی‌های چینی در قالب جوینت ونچر به دست آمده است. از مهم‌ترین نمونه‌های این همکاری مشترک چینی‌ها و خارجی‌ها می‌توان به جوینت ونچر چری – جگوار لندروور و برلیانس بی ام و اشاره کرد. این جوینت ونچر که سال ۲۰۰۳ ایجاد شد، بر تولید فروش محصولات این شرکت آلمانی در چین، توسط شرکت برلیانس تمرکز دارد. کمپانی برلیانس توانسته در طول این ۱۵ سال همکاری مشترک با شرکت بزرگ بی ام و، پیشرفت زیادی بکند و بتواند خود را به عنوان یکی از خودروسازهای مهم چین، مطرح نماید.

سال ۲۰۱۵ بود که شرکت برلیانس اعلام کرد با گروه خودروسازی سایپا، بر سر تولید مدل‌های سری H200 و H300 به توافق رسیده است. در آن زمان گفته شده بود ۶۰ میلیون دلار برای راه اندازی خطوط تولید این دو مدل در سایپا و پارس خودرو هزینه شده است. نهایتاً سال ۱۳۹۴ بود که با تولید انبوه این خودروها، شاهد حضور برلیانس های مختلف در بازار ایران بودیم. در بخش مشاوره خرید مجله اینترنتی زوم فور کار، قبلاً در مورد دلایل خریدن برلیانس H220 برای شما مطلب نوشته‌ایم و برلیانس H320 را به صورت تخصصی برای شما نقد و بررسی کرده‌ایم و امروز، قصد داریم برلیانس H320 را به صورت کامل‌تر بررسی کنیم، شما را با مزایا و معایب آن به صورت کامل و جامع آشنا نماییم و نهایتاً ببینیم آیا در بازار فعلی خودروی ایران، برلیانس H320 ارزش خرید دارد یا نه!

برلیانس H320 یک هاچ بک کامپکت می‌باشد که به یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ ۱.۵ لیتری با ۱۰۳ اسب بخار نیرو و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. برلیانس H320 با کمک یک گیربکس ۴ دنده اتومات یا ۵ دنده دستی، این خروجی‌ها را به چرخ‌های جلوی خود ارسال می‌کند. موتور این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره می‌برد و به ازای هر صد کیلومتر ترکیبی، در مدل دنده دستی ۶.۴ لیتر و در مدل اتومات، ۶.۷ لیتر به ازای هر صد کیلومتر بنزین صرف می‌کند.

برلیانس H320 با داشتن ابعادی برابر با ۴۲۱۰ میلی متر طول، ۱۷۵۸ میلی متر عرض، ۱۴۶۰ میلی متر ارتفاع و طول بین دو محوری معادل ۲۵۸۰ میلی متر، همان طور که گفته شد در سگمنت هاچ بک‌های کامپکت جای می‌گیرد. این خودرو وزن خالصی برابر با ۱۲۲۵ کیلوگرم دارد و در محور جلو، سیستم تعلیق آن از نوع مک فرسون و در محور عقب، سیستم تعلیق آن نیمه مستقل پیچشی است. سیستم فرمان برلیانس H320 از نوع تقویت شده برقی دنده شانه‌ای است و در کاتالوگ آن، حداکثر سرعتش ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.

حال با یک آشنایی جامع با این خودرو، اگر موافق هستید بیایید به بررسی دقیق و جزء به جزء این خودرو بپردازیم. اگر همواره در ذهن خود نیم نگاهی به خرید این خودرو داشته‌اید بدون شک در پایان مطالعه این مطلب، آگاهی کاملی نسبت به مزایا و معایب برلیانس H320 خواهید داشت. همان گونه که قبلاً هم بارها گفته‌ایم، تمام تلاش ما در نوشتن این سری مطالب این است که به صورت کاملاً تخصصی و حرفه‌ای، تمامی بخش‌های این خودرو را بررسی کنیم و شما را در خرید احتمالی برلیانس H320 یاری دهیم. البته برخی موارد مانند طراحی بدنه و کابین، از آن جایی که دو مقوله کاملاً سلیقه‌ای هستند، ممکن است نظر ما و شما صرفاً در آن مورد یکسان نباشند. با زوم فور کار همراه شوید تا ابتدا، به بررسی مزایای این خودرو و دلایلی که به اعتقاد ما، ارزش خرید این خودرو را بالا می‌برند آشنا کنیم.

چرا برلیانس H320 بخریم؟

۱ – مصرف سوخت خوبی دارد

در سگمنت مدل‌های اقتصادی، مصرف سوخت خوب یکی از اصلی‌ترین معیارهای مردم برای خرید یک خودرو محسوب می‌شود. موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری برلیانس H320 همان طور که ذکر شد، در سیکل ترکیبی در مدل دستی به ازای هر صد کیلومتر ۶.۴ لیتر و در مدل اتومات، ۶.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند که اعداد بسیار خوبی می‌باشند. برای این که بهتر بتوانید کم مصرف بودن برلیانس H320 را درک کنید، باید خاطر نشان کنیم که رنو ساندرو، به عنوان یکی از رقبای مستقیم این خودرو، در هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی ۸.۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند. از این رو، اگر در بازار به دنبال یک هاچ بک کم مصرف هستید، برلیانس H320 می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. البته از آن جا که این اعداد در محیط‌های آزمایشگاهی معمولاً به دست می‌آیند، مصرف سوخت واقعی این خودرو ممکن است در شرایط رانندگی عادلی کمی بالاتر از این عدد باشد.

۲ – طراحی زیبا و مدرنی دارد

برلیانس H320 که طبق ادعای کمپانی، توسط شرکت پینین فارینا طراحی شده، یک هاچ بک زیبا و مدرن است که کم‌تر کسی می‌تواند روی طراحی بدنه آن ایراد بگذارد. طراحی اسپرت این خودرو، آن را به یک گزینه محبوب و ایده آل بین جوان‌ها تبدیل کرده است. در بخش جلویی، شاید قابل توجه ترین موردی که به چشم می زند جلوپنجره آن است که کپی واضحی از جلوپنجره کلیه دوبل محصولات بی ام و می‌باشد. کاپوت جلوی عضلانی آن با دو خطی که روی کاپوت تا دو سر جلوپنجره کشیده شده، زیبایی‌های رخ خودرو را بسیار بیشتر کرده‌اند. این خطوط و طراحی کلی کاپوت هماهنگی خوبی با طراحی جذاب چراغ‌های جلو دارند. دو چراغ مه شکن در دو سوی سپر از دیگر موارد قابل توجه بخش جلویی برلیانس H320 می‌باشند. طراحی سپر آن هم بسیار زیبا و جذاب بوده و کاملاً با طراحی کلی خودرو هماهنگ است. در نمای کناری، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، گلگیرهای جلو و عقب باددار است که ظاهر خودرو را جذاب‌تر کرده‌اند. یک خط صاف که از روی گلگیر جلو شروع شده و با عبور از بالای دستگیره درب‌ها به چراغ‌های عقب خودرو می‌رسد و خط مورب دیگری که در بخش پایینی درب‌ها وجود دارد، از دیگر موارد قابل توجه این بخش هستند. رینگ‌های ۱۵ اینچ این خودرو هم به نظر مناسب اندازه بدنه این خودرو می‌رسند و هماهنگی خوبی با هم دارند. در بخش عقب این خودرو هم شاهد طراحی فوق العاده ساده و در عین حال، بسیار زیبایی هستیم. چراغ‌های عقب یک تکه خودرو بسیار زیبا و متفاوت هستند. از برخی موارد قابل توجه این بخش می‌توانیم به دو چراغ مه شکن و چراغ ترمز سوم آن اشاره کرد. به طور کلی این یک طراحی کاملاً متین و پخته است که برخی آن را کپی برداری از بی ام و سری ۱ می‌دانند، قضاوت با شما!

۳ – امکانات، تجهیزات و آپشن های زیادی دارد

این روزها دیگر در بازار خودروهای چینی به سختی می‌توانید مدلی پیدا کنید که یک سری امکانات، تجهیزات و آپشن ها را به صورت استاندارد نداشته باشد. برلیانس H320 هم از این قاعده مستثنی نیست. همین موضوع توانسته به نقطه قوت چینی‌ها در بازار و یکی از دلایل فروش بالای این مدل‌ها تبدیل شود. از برخی مهم‌ترین امکانات و آپشن های برلیانس H320 می‌توانیم به مواردی مانند سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی، سانروف برقی، سنسور دنده عقب، قابلیت بسته شدن پنجره‌ها از طریق ریموت کنترل، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت، قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور، سیستم صوتی با رادیو پخش سی دی و ورودی USB (2 بلندگو و ۲ توئیتر) در مدل دستی و سیستم مالتی مدیا همراه با نویگیشن (۴ بلندگو و ۲ توئیتر) در مدل اتومات، تنظیم الکتریکی آینه‌های جانبی، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، مه شکن جلو، سیستم الکترومغناطیسی باز شدن درب عقب، غربیلک فرمان چرمی همراه با کنترل‌های سیستم صوتی، سیستم ورود و خروج بدون کلید، کامپیوتر سفری و چند مورد دیگر اشاره کرد.

۴ – ایمنی خوبی دارد

برخلاف آن چه که مردم در مورد خودروهای چینی فکر می‌کنند، برلیانس H320 خودرویی کاملاً ایمن است و موفق شده در تست ایمنی موسسه سی انکپ، ۵ ستاره ایمنی را دریافت نماید. ممکن است برخی بگویند تست ایمنی سی انکپ خیلی قابل استناد نیست، ولی این حرف درست نمی‌باشد و استانداردهای این موسسه، کاملاً بروز و خوب هستند. از سوی دیگر، شرکت در تست ایمنی از سوی این خودرو در برابر رقیبی مانند دانگ فنگ اچ سی کراس که هیچ تست ایمنی از آن موجود نیست، می‌تواند یکی از نقاط قوت این خودرو در برابر رقیب خود باشد. از برخی امکانات و تجهیزات ایمنی این خودرو می‌توانیم به موارد مانند ترمز دیسکی تهویه شونده جلو و دیسکی عقب، کیسه هوای جلو (راننده و سرنشین جلو)، سیستم ترمز ABS و EBD، میله ضربه گیر درب‌های جانبی، میله فرمان جمع شونده، قفل خودکار درب‌های در سرعت‌های بالای ۲۰ کیلومتر بر ساعت، باز شدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف، ایموبلایزر، یادآوری صوتی باز بودن کمربند ایمنی، ایزوفیکس و چند مورد دیگر اشاره کنیم.

۵ – طراحی کابین قابل قبول و به نسبت این سگمنت جادار است

برلیانس H320

در مورد کابین برلیانس H320 در دو بخش می‌خواهیم با شما بحث کنیم. در مورد طراحی ظاهری کابین، باید گفت این خودرو عملکردی خوب و قابل قبول دارد و طراحی بخش‌های مختلف آن به زیبایی انجام شده‌اند. البته کابین آن را از نظر زیبایی نمی‌توان با بدنه‌اش مقایسه کرد و به نظر می‌رسد طراحان برلیانس می‌توانستند بیشتر روی این مورد کار کنند. روکش چرم صندلی‌ها و فرمان خودرو، حس و حالی لوکس به کابین بخشیده‌اند. جنس مواد اولیه به کار رفته در طراحی کابین پلاستیک خشک است، ولی با توجه به بازه قیمتی این خودرو و رقبایی که دارد، می‌توان از این مشکل چشم پوشی کرد. از برخی موارد قابل توجه کابین می‌توان به صفحه نمایش موجود در کنسول مرکزی و طراحی زیبای صفحه کیلومتر و آمپرها اشاره کرد. در مورد جاداری کابین هم، با توجه به طول بین دو محور بالای ۲۵۸۰ میلی متری این خودرو، برلیانس H320 فضای خوبی برای سرنشین‌های عقب ارائه می‌کند. به طور کلی، برای یک خانواده ۴ نفره، این خودرو از نظر فضای کابین می‌توان گفت هیچ چیزی کم نخواهد گذاشت.

۶ – هندلینگ و فرمان پذیری خوبی دارد

همان طور که در بخش معرفی اجمالی خودرو اشاره کردیم، برلیانس در محور جلو از یک سیستم تعلیق مستقل مک فرسون و در محور عقب، از سیستم تعلیق نیمه مستقل میل پیچشی استفاده می‌کند. به طور کلی بخواهیم بگوییم، هندلینگ این خودرو بسیار خوب بوده و در سگمنت خود، یکی از بهترین‌هاست. سیستم فرمان الکتریکی هوشمند موسوم به EPS این خودرو هم بسیار نرم بوده و عملکرد فوق العاده خوبی از خود نشان می‌دهد. با داشتن چنین فرمانی، رانندگی با برلیانس H320 در شهرهای پر ترافیکی مانند تهران کار خیلی سختی نخواهد بود و هنگام سفر، مخصوصاً سر پیچ‌ها لذت رانندگی با این خودرو را بیشتر متوجه خواهید شد.

چرا برلیانس H320 نخریم؟

۱ – موتور آن ضعیف بوده و خودرو شتاب خوبی ندارد

برلیانس H320

همان طور که قبلاً گفتیم، برلیانس H320 از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ با ۱۰۳ اسب بخار نیرو و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. در این سگمنت، شاید چنین موتوری خیلی ضعیف محسوب نشود، ولی با توجه وزن بالای خودرو، برلیانس H320 در این بخش ناامیدکننده ظاهر شده است که البته این مشکل با ارائه موتورهای ۱۶۵۰ سی سی در مدل‌های جدید برطرف شده است. این خودرو، مخصوصاً در نسخه اتومات و در سربالایی‌ها، قطعاً شما را از این که برلیانس H320 خریده‌اید پشیمان خواهد کرد. شتاب صفر تا صد این خودرو در مدل دستی ۱۳ ثانیه و در مدل اتومات، ۱۶ ثانیه ذکر شده است که آمار قابل قبولی نمی‌باشند. شاید یک روزنه امید را بتوان گیربکس تیپ ترونیک آن نامید که تا حدی به راننده آزادی عمل در بحث تعویض دنده‌ها و شتاب گیری را می‌دهد. البته موضوع دیگری که در این مورد باید به آن اشاره کنیم، بحث عادت کردن به رانندگی و به اصطلاح عامیانه، پیدا کردن قلق رانندگی با یک خودروی جدید است. شاید در ابتدا این شتاب کم شما را اذیت کند، ولی به مرور، با رانندگی و عادت کردن به عملکرد موتور و گیربکس، این مشکل برای شما حل خواهد شد.

۲ – گیربکس اتومات آن برای استفاده جاده‌ای چندان مناسب نیست

در نسخه اتومات برلیانس H320، گیربکسی که روی خودرو نصب شده یک جعبه دنده قدیمی و منسوخ است و عملکرد خیلی خوب و راضی کننده‌ای ندارد. البته برای این که سوء تفاهمی پیش نیاید، در این مورد باید توضیحات بیشتری ارائه کنیم. به طور کلی، گیربکس اتومات برلیانس H320 در رانندگی شهری عملکرد نسبتاً خوب و نرمی از خود نشان می‌دهد، ولی اگر با این خودرو بخواهید به جاده زده و رانندگی پر سرعتی و هیجانی را انجام دهید، اینجاست که جعبه دنده اتومات این خودرو شما را یاری نخواهد کرد و حسابی شما را نا امید خواهد کرد.

اگر بخواهیم موشکافانه هماهنگی گیربکس و موتور برلیانس H320 را زیر ذره بین قرار دهیم باید بگوییم کشش پیشرانه در دنده یک عملکرد نسبتاً مطلوبی است ولی همینکه وارد دنده ۲ می‌شوید دیگران شتاب دنده یک را نخواهید داشت، یا اگر سرعتتان بالاتر از ۳۵-۴۰ کیلومتر بر ساعت باشد و بخواهید سبقت گیری انجام دهید گیربکس به صورت اتومات با دنده ۲ این کار را انجام داده و به سختی به دنده یک معکوس خواهد داد که عملاً شتاب گیری خاصی را تجربه نخواهید کرد!

نکته‌ای که باید در نظر گرفت این که، در بسیاری از رقبای این خودرو هم چنین مشکلی وجود دارد و ذکر آن در این بخش، شاید کمی سخت گیرانه باشد. ولی به دلیل تعهدی که برای ذکر تمامی معایب و مزایای این خودرو داریم، باید همه موارد موجود را ذکر کنیم.

۳ – خدمات پس از فروش نسبتاً ضعیف پارس خودرو

این مورد به ضعف خودرو مربوط نیست و مشکلی است که به شرکت پارس خودرو باز می‌گردد. به طور کلی، پارس خودرو آن گونه که باید خدمات پس از فروش خوبی برای این خودرو ارائه نمی‌کند. اگر در شهرهایی به غیر از مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید، باید بدانید که برای دریافت خدمات نمایندگی‌ها هر بار به نزدیک‌ترین شهرهای بزرگ مراجعه نمایید. همچنین، برخی خدمات سطح یک نمایندگی‌های پارس خودرو فقط در تهران و مراکز استان‌ها ارائه می‌شود. یکی دیگر از مواردی که می‌توان در این مورد مطرح کرد، بازار قطعات یدکی این خودروست که در برخی موارد مطرح شده توسط مالکان این خودرو، برای دریافت یک قطعه، خودرو به صورت اجباری هفته‌ها در نمایندگی خوابیده است. در مورد طرح‌های پیش فروش این خودرو هم به کرات شاهد تأخیر در تحویل مدل‌های ثبت نامی این خودرو از سوی پارس خودرو بوده‌ایم.

۴ – نبود برخی آپشن ها و تجهیزات خاص

در توضیح آپشن ها و تجهیزات و امکانات برلیانس H320 گفتیم که این خودرو، تقریباً پکیجی کامل را ارائه می‌کند و از این نظر، عملکرد خوبی داشته است. ولی در عین حال، برخی موارد وجود دارند که نبود آن‌ها در این خودرو بسیار به ذوق می زند. از برخی مهم‌ترین امکاناتی که پارس خودرو در این مدل به مشتریان خود ارائه نکرده، می‌توان به عدم وجود بلوتوث و هندزفری، عدم ارائه کروز کنترل، عدم وجود ساعت دیجیتال جداگانه اشاره کرد، به گونه‌ای که اگر هنگام شب سیستم صوتی خودرو خاموش باشد، امکان مشاهده ساعت را نخواهید داشت و ساعت فقط در روز قابل مشاهده است.

سخن پایانی

به لطف فعالیت بیشتر خودروسازان چینی، این روزها در بازار ایران و در سگمنت هاچ بک‌ها، شاهد حضور مدل‌های خوب و متنوعی هستیم و مانند گذشته، گزینه‌های پیش روی مشتریان فقط محدود به یک یا دو مدل نیست. در همه بازارهای جهانی، این بخش از بازار یکی از محبوب‌ترین‌ها محسوب می‌شود و در کشور ما هم اوضاع به همین صورت است. برلیانس H320 هم یکی از مدل‌های خوب این سگمنت کشورمان است که در ۱۰ مورد، به صورت کامل، مزایا و معایب این خودرو را همراه با شما بررسی کردیم.

همان گونه که همیشه گفته‌ایم، اگر هر یک از این ۶ مورد مزایای این خودرو، جزء معیارهای شما برای خرید یک خودرو می‌باشند، حتماً برلیانس H320 را به عنوان یکی از گزینه‌های مد نظر خود قرار بدهید، از سویی دیگر، در صورتی که ۴ مورد ایراد مطرح شده برای این خودرو از جمله خطوط قرمز شما به هنگام خرید یک خودرو هستند، به هیچ وجه سراغ این خودرو را نگیرید. امیدواریم توانسته باشیم در حد توان، بخشی از دغدغه‌های شما برای خریدن یا نخریدن برلیانس H320 را برطرف کنیم. نکته‌ای بسیار مهم که باید ذکر کنیم این که، از بهمن ماه سال گذشته، پارس خودرو یک موتور ۱.۶۵ لیتری جدید با ۱۱۴ اسب بخار نیرو و یک گیربکس ۴ دنده اتومات جدید ساخت هیوندای را برای برلیانس H320 عرضه کرده است و مدلی که در این مطلب به آن پرداختیم، مدل مجهز به موتور و گیربکس قدیمی می‌باشد. در آینده نزدیک، مدل مجهز به گیربکس و موتور جدید را هم بررسی خواهیم کرد.

به طور خلاصه اگر به دنبال خودرویی با طراحی نسبتاً به روز، امکانات رفاهی مناسب و مصرف سوخت اقتصادی هستید برلیانس H320 یکی از بهترین گزینه‌های این رنج قیمتی می‌باشد و در صورتی که به دنبال کیفیت ساخت بالا، ایمنی به مراتب بالاتر نسبت به برلیانس H320 و خودرویی که هر لحظه اراده کنید بتوانید بفروشید هستید، حتماً رنو ساندرو را جزء گزینه‌های احتمالی خود در این رنج قیمتی قرار دهید.

نظر شما در مورد هاچ بک برلیانس H320 چیست؟ اگر تجربه سواری با این خودرو را دارید، یا اگر در حال حاضر مالک این خودرو هستید، لطفاً نظرات خود را در مورد مزایا و معایب برلیانس H320 با ما و دیگر مخاطبان مجله اینترنتی زوم فور کار مطرح نمایید.

عکاس : آریا محسنی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

38 دیدگاه ها برای "برلیانس H320 بخریم یا نه؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
احسان
مهمان
بنده مدل ۹۴ h320 اتومات دارم ، البته یه ام وی ام ۱۱۰ s کامفورت هم دارم ، در خصوص برلیانس چند نکته عرض می کنم . – زمانی که خودرو رو از یکی‌ از دوستان خریدم عنوان کردند که ریمپ شده است و در واقعیت ۵ اسب بخار اضافه شده که به نظرم روی شتاب خودرو تاثیر بسزایی داره ، اکثرا مشکل جعبه فرمان دارند که هنگام خرید باید مد نظرتون باشه ، کروز کنترل رو نصب کرده بودند که در سربالایی های اتوبان زنجان به تبریز وقتی روی ۱۲۰ کروز می کنید بعضا به خطر حفظ سرعت تا… بیشتر
z4car
مدیر

سلام احسان جان ممنون از اینکه تجربه خودتونو به اشتراک گذاشتید.

شاهرخ
مهمان

دوستان عزیز من ۳۲۰دندهای موتور ۱۶۵۰دارم و خیلی هم راضی هستم مدل ۱۳۹۹هست هندلینگ ماشین خیلی عالیه و سر پیچ بهت اعتماد به نفس بالایی میده از نظر سرعت و شتاب عالی داره…
من با یه زانتیا درگ گذاشتم و کلا محو شد و تو اتوبان قم باهاش ۲۲۵تا رفتم که بیشتر هم میشد برم ولی ترسیدم.‌
البته تو اون سرعت اصلا متوجه نمیشی چون نه لرزش داره و نه صدای باد میاد و نه باد زیرش می افته
از نظر من که پرشیا tu5 و ۲۰۶تیپ ۵ داشتم باید بگم این خیلی بهتره
موفق باشید

فرزاد
مهمان
سلام. بنده اول دی ۹۶ برلیانس ۳۲۰ دنده ای رو تحویل گرفتم. خدا رو شکر ماشین بسیار خوبی هست‌. جز روغن و فیلتر و لاستیک خرج نکردم براش. حتی باتریش هم بعد ۳ سال و ۹ ماه مثل ساعته. از نظر مصرف سوخت خیلی کم مصرف هست. راحتی ماشین در سفرهای طولانی اصلا قابل مقایسه با هیچ خودروی داخل نیست. بعضی دوستان از کولرش راضی نبودن ولی هم بنده و هم خانواده مشکلی با کولر نداشتیم. خنک کنندگی بسیار خوبی داره. در کل بسیار رضایت بخش بوده تاکنون. در خصوص شتاب بستگی به کاربرد شما از خودرو داره ولی به… بیشتر
احسان
مهمان
من مدل ۳۳۰ اتومات موتور جدید دارم در مورد شتاب باید سه مورد را اضافه کنم دوستان اشتباه نکنن قدرت موتور نسبتا قابل قبول است اما این گیربکس ۴ دنده باعث میشه افت شتاب داشته باشین اگر ۶ سرعته بود مطمئنا شتاب بسیار بالا را تجربه خواهید کرد چون تو همین گیر بکس ۴ سرعته بنده زمانی که معکوس میدم شتاب بالا و چسبیدن به صندلی رو حس میکنی اما مشکل اینه که نه تو هر سرعتی نکته دوم شتاب اولیه پایین هست اما نه خیلی که ازش صحبت میشه شتابش در حد سمند و پژو … نکته سوم شتاب… بیشتر
مجید
مهمان

من مرداد۹۷ هاچ بک موتور جدید اتومات خریدم و بطور کلی ازش راضی هستم ولی اگر دماسنج هم میداشت بهتر بود و بهتره گیربکس ۶ سرعته براش بذارن چون توی سربالایی کمی کم میاره که با قلق گیری میشه کمی از کم آوردنش کاست ولی به موتور فشار میاد ، ضمنا قطعاتش گرونه و نایاب هست ، ولی ازش راضی هستم و رانندگی باهاش خوبه

سعید
مهمان
من از تجربه خودم برای خرید ۳۲۰ اتومات موتور ۱۶۵۰ میگم شاید به درد دوستان خورد.. من ماشین شهریور ۹۷ تحویل گرفتم موقع انتخاب ماشین اون زمان بین ساندرو و برلیانس همه نظر میدادند هر کسی سلیقه ای یکی از اینا رو پیشنهاد میداد… ساندرو طراحی قدیمی و ۹۵ درصد داخل شبیه به ال نود هستش ولی کیفیت موتور و قطعات استفاده شده بالایی داره اما اگه بخوایم الان تفاوت با ال ۹۰ بگیم این دوتا هیچ فرقی ندارند تنها به خاطر قیافه بیرونی اختلاف قیمت پیدا کرده! که بیشتر روانی هست تا منطقی به خاطر همین من از خرید… بیشتر
saber13812002
عضو سایت
من عیالوارم. مسافرت زیاد میرم و صندوق عقب برام مهمه h330 اتومات خریدم و مثل اقیانوس صندوق عقب جاداره و راضی هستم. شما ماشین میخری با زن و بچه هات بری تفریح و دوچرخه ببری و وسایل و توپ بسکتبال و کیف و ساک مسافرت و لباس. قیافه ماشین عالیه. داخل ماشین خوشگله و راحته و ضبط صداش خوبه به شرطی که فایل با کیفیت بریزی روی فلش. بلوتوث گوشی رو سریع میبینه و کارکیت موقع تماس راه میافته. میتونی موبایلیت رو با همون کابل یو اس بی شارژ کنی. لاین این هم داره که وصلش کنی و گوش کنی.… بیشتر
Amir.o
مهمان
برخلاف چیزی که بیان شده شتاب ماشین اونقدرا هم ضعیف نیست، البته نسخه هاچ بک با نسخه سدان تفاوت فاحشی تو شتاب گیری داره و به مراطب عملکرد بهتری داره. ترمز هایه خوب از نقاط قوت ماشین محسوب میشه به علاوه فرمان پذیری خوبی هم داره. برخلاف تصوراتی ک بین مردم شکل گرفته مخصوصا اون دسته از دوستانی ک پول خرید ماشین صفر چینی رو ندارن و باید ۲۰۶ هایه کار کرده و لگن رو سوار بشن، ماشین هایه چینی از کیفیت پایینی با توجه به هزینه ای که در قبالشون پرداخت میکنی برخوردار نیستن. در این رنج قیمت هیچ… بیشتر
محمدرضا
مهمان

سلام خدمت دوستان باید عرض کنم که موتور جدیدش از ساندرو قویتر خدمات پس از فروش هردو که پارس خودرو ،ساندرو که هیچ آپشنی اصلا نداره پس چطور ساندرو که مثل پراید اتومات هست، از ۳۲۰ بهتر شد .چون ترمز کاسه ای داره و هندلینگش به ۳۲۰ نمیرسه ایمنی بیشتره !!

الهه
مهمان

مدل ۹۶ چجوریه؟ من تیبا دارم, میخوام اینو بخرم. به نسبت قیمت و تفاوتش به نظرتون میصرفه؟ ساندرو زیر ۹۰ پیدا نکردم از بس گرون شده

علی
مهمان
سلام من خرداد ۹۵ ۳۲۰ دستی خریدم . شتاب ماشین علیرغم حجم کم موتور بسیار فوق العاده و چشمگیر بود. طراحی بدنه و مصرف بنزین در رنج چنین قیمتی واقعا عالی هست. تنها ضعفی که من حس کردم خشک بودن کمک ها بود . دو سال سوار شدم به عیر از بنزین و روغن و یک تصادف هیچ هزینه ای نداشت. کیفیت دیسکهای ترمز و لاستیک ها هم واقعا عالی بود. در طول دو سال و بیش از ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد. لاستیک ها بالای ۹۵ درصد و لنتها نیاز به تعویض نداشت. البته معطلی در صف طولانی گارانتی و… بیشتر