معایب پژو ۲۰۷ صندوقدار (۴ دلیل برای نخریدن ۲۰۷ صندوقدار)

بروزرسانی در: شنبه 2 شهریور 98 ساعت 14:50
معایب پژو 207 صندوقدار (4 دلیل برای نخریدن 207 صندوقدار)

پژو 207 صندوقدار یکی از جدیدترین شاهکارهای ایران خودرو است که تقریبا همزمان با دنا پلاس توربو به بازار معرفی شد. برخلاف انتظارهای شرکت ایران خودرو 207 صندوقدار نتوانست همچون هم تیمی توربوشارژ خود به بازار خرید و فروش پر رونقی دست یابد و در حال حاضر یکی از کم استقبال‌ترین محصولات شرکت ایران خودرو به حساب می‌آید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با معایب پژو 207 صندوقدار آشنا کنیم.

پژو ۲۰۷ صندوقدار یکی دیگر از سدان‌های ایرانیزه شرکت ایران خودرو است که باید آن را فیس لیفت پژو ۲۰۶ صندوقدار و نمونه سدان شده پژو ۲۰۷ هاچبک دانست. در سال ۱۳۸۶ ایران خودرو توانست با اضافه کردن یک صندوق به پژو ۲۰۶، این خودرو را به عنوان یک سدان خانوادگی در هشت تیپ مختلف راهی بازار داخلی نماید. در سال ۱۳۹۵ ایران خودرو در یک اقدام مشابه تصمیم گرفت پژو ۲۰۷ هاچبک را نیز به لیست از سدان‌های تولیدی خود اضافه نماید تا بتواند در این رنج قیمتی بازار سدان‌های خانوادگی را بیش از پیش تحت اختیار خود در آورد.
سرانجام در اواخر سال ۱۳۹۶ پیش فروش این سدان تازه به دوران رسیده آغاز گردید و اولین سری آن نیز در خرداد ماه سال بعد به مشتریان تحویل داده شد. هم اکنون پژو ۲۰۷ صندوقدار تنها در یک تیپ مجهز به پیشرانه TU5 و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک بر روی خط تولید ایران خودرو قرار دارد و با قیمتی نزدیک به پژو ۲۰۷ هاچبک در بازار خرید و فروش می‌شود. در این مقاله از سری مقالات «مشاوره خرید خودرو» سایت Z4CAR، قصد داریم پژو ۲۰۷ صندوقدار را مورد بررسی قرار داده و شما را با چهار مورد از مهم‌ترین «معایب ۲۰۷ صندوقدار» آشنا کنیم. با توجه به این که ۲۰۷ صندوقدار به عنوان یکی از مجهزترین سدان‌های خانوادگی شرکت ایران خودرو در کنار ضعف‌های خود از مزایا و ویژگی‌های مثبتی نیز برخوردار است، Z4CAR قصد دارد به‌ زودی در مقاله‌ای جداگانه به بررسی نقاط قوت پژو ۲۰۷ صندوقدار نیز بپردازد.

نمای ظاهری


عکس نمای جانبی پژو 207 صندوقدار

یکی از مواردی که پیش از خرید پژو ۲۰۷ صندوقدار باید با آن کنار بیایید، نمای ظاهری عجیب و ناموزون این خودرو است. از آنجایی که نمای جلویی پژو ۲۰۷ صندوقدار کاملا مشابه نمونه هاچبک این خودرو ساخته شده است، مطمئنا تا زمانی که تنها به بخش جلویی این خودرو نگاه کنید، هیچ مشکلی با طراحی پژو ۲۰۷ صندوقدار نخواهید داشت.
اوج هنر مهندسی شرکت ایران خودرو در نمای جانبی ۲۰۷ صندوقدار نمایان شده است. از آن جایی که کاهش هزینه‌های اولیه اولویت اصلی شرکت ایران خودرو در تولید محصولات محسوب می‌شود، تا مکان قرارگیری ستون C هیچ تفاوتی بین ۲۰۷ صندوقدار با نمونه هاچبک آن به چشم نمی‌خورد، اما پس از ستون C شاهد یک صندوق خواهید بود که بیشتر شبیه یک بخش اضافی در این خودرو به نظر می‌رسد. شرکت مشتری مدار ایران خودرو حتی زحمت تغییر طرح چراغ‌های عقب را نیز به خود نداده و همچنان برای کاهش هزینه‌های تولید، از همان چراغی که در نمونه هاچبک پژو ۲۰۷ از آن استفاده شده برای ۲۰۷ صندوق دار نیز استفاده کرده است.

عملکرد نامطلوب جعبه دنده


گیربکس اتومات پژو 207 صندوقدار

پژو ۲۰۷ صندوقدار همچون پژو ۲۰۶ تیپ ۶، رنو ساندرو، تندر ۹۰ اتوماتیک یا پژو ۲۰۷ هاچبک برای اینکه بتواند نیروی تولید شده موتور خود را به چرخ‌های جلو منتقل کنند، به یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک مجهز شده‌است که با نام AL4 شناخته می‌شود. در گذشته‌ این گیربکس در طیف وسیعی از خودروهای اقتصادی فرانسوی مورد استفاده قرار می‌گرفت و با عملکرد مثبت خود توانسته بود نظر شرکت‌های خودروسازی را به سوی خود جذب کند، اما هم اکنون گیربکس AL4 در مقایسه با گیربکس‌های مدرن امروزی از عملکرد بسیار کند و آزار دهنده‌ای برخوردار است؛ مخصوصا زمانی که در رانندگی‌های تهاجمی خود بخواهید از حالت تیپ ترونیک آن استفاده نمایید!
علاوه بر مشکلات مربوط به عملکرد کند گیربکس‌ پژو ۲۰۷ صندوقدار، کیفیت پایین مونتاژ آن و همچنین ضعف‌هایی که در سیستم خنک کننده گیربکس AL4 وجود دارد باعث شده تا پس از مدت کوتاهی با مشکلاتی همچون ضربه زدن در دنده عقب، گاز هرز خوردن از دنده یک به دو، ضربه زدن در معکوس‌ها و... مواجه شوید که برطرف نمودن آن‌ها می‌تواند هزینه‌های سرسام آوری را برایتان به همراه داشته باشد.

فضای کم کابین


فضای عقب پژو 207 صندوقدار

فضای کم سرنشینان یکی از معایبی است که اغلب خودروهای هاچبک از آن برخوردارند. از آن جایی که مهندسین شرکت ایران خودرو برای ساخت محصولاتی همچون ۲۰۶ صندوقدار یا ۲۰۷ صندوقدار، جز اضافه کردن یک صندوق زحمت ایجاد تغییرات اساسی‌تری را به خود نداده‌اند، در ردیف دوم صندلی‌های پژو ۲۰۷ صندوقدار فضای محدودی برای سرنشینان در نظر گرفته شده و در واقع صندلی‌های عقب از فاصله کمی با صندلی‌های جلو برخوردار هستند. علاوه بر این به علت شیب تندی که در قسمت انتهایی سقف پژو ۲۰۷ صندوقدار وجود دارد، فضای سر در ردیف دوم صندلی‌های این خودرو نسبتا کم بوده و این مشکل در سفرهای طولانی مدت می‌تواند برای سرنشینان عقب بسیار آزار دهنده باشد.

کیفیت پایین متریال داخلی


عکس نمای داخلی پژو 207 صندوقدار

طراحی فضای داخلی پژو ۲۰۷ صندوقدار کاملا مشابه پژو ۲۰۷ هاچبک بوده و چه از لحاظ متریال و چه از لحاظ طراحی تفاوت چندانی با هم ندارد؛ حتی در بسیاری از بخش‌ها قطعات مشترکی بین این خودرو و پژو ۲۰۶ نیز به چشم می‌خورد. شاید طراحی داشبورد یا سایر اجزای موجود در کابین پژو ۲۰۷ نسبت به خودروهای همرده قابل قبول به نظر برسد، اما یکی از مشکلاتی که در پژو ۲۰۷ صندوقدار وجود دارد، کیفیت بسیار پایین متریال کابین این خودرو است. استفاده از پلاستیک خشک برای ساخت بخش‌هایی همچون داشبورد، رودری‌ها، ستون‌ها و... باعث شده است که نه تنها کابین پژو ۲۰۷ نتواند برای خریداران آن رضایت بخش باشد، بلکه پس از مدت کوتاهی با تولید صداهای آزار دهنده کاهش هرچه بیشتر کیفیت سواری این خودرو را به دنبال داشته باشد.

کلام آخر


در آخر می‌توان گفت که پژو ۲۰۷ صندوقدار همچون رانا، دنا یا سورن یکی از سدان‌های خانوادگی شرکت ایران خودرو است که سعی شده با صرف کمترین هزینه تولید، با بیشترین قیمت ممکن به بازار عرضه شود. این خودرو از امکانات متنوع و پیشرانه کم استهلاکی برخوردار است، اما تنها همین دو مزیت برای راضی نگاه داشتن خریداران ایرانی کافی به نظر نمی‌رسد.
ضعف‌هایی که در نمای ظاهری، متریال کابین، فضای داخلی و همچنین گیربکس پژو ۲۰۷ صندوقدار وجود دارد، در کنار وجود رقبای قدرتمندی همچون دنا پلاس، برلیانس H330 و رنو تندر پلاس اتوماتیک که در این رنج قیمتی قرار دارند، باعث شده تا پژو ۲۰۷ صندوقدار نتواند همچون نمونه هاچبک خود به بازار خرید و فروش پر رونقی دست یابد. شاید رنو تندر پلاس اتوماتیک از لحاظ طراحی یا امکانات رفاهی نتواند با خودروهای نام برده شده رقابت نماید، اما یک سدان اصیل و با کیفیت است که می‌تواند تمامی انتظارات خریدارانی که امنیت، کیفیت و استهلاک کم قطعات مهم‌ترین اولویتشان محسوب می‌شود را بر آورده کند. در پایان اگر نظری در مورد موارد مطرح شده در این مقاله دارید یا اگر مالک پژو ۲۰۷ صندوقدار هستید، لطفا ما و دیگر مخاطبان وب‌سایت Z4CAR را از تجربیات خود آگاه کنید.

نویسنده: سعید رنجبر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

5 دیدگاه ها برای "معایب پژو ۲۰۷ صندوقدار (۴ دلیل برای نخریدن ۲۰۷ صندوقدار)"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کاوه
مهمان

واسه کیا شما مطلب مینوسی،بزار عشقشونو بکنن با این ماشینای فوق لوکس

هادی
مهمان

واقعا ادم باید مغز خر خورده باشه که ماشین صفر از ایرانبنداز بخره دیگه ۲۰۷ که شاهکار شده . داداش احمقم خرید و هر روز خدا دستش گیر یروز کروز یروز کوئل یروز احتراق ناقص یروز مانیتور یروز سیم کشی.و جرات نداره ی شمال بره و در عوض من یه ۴۰۵ مدل ۸۴ دارم فقط بنزین و روغن وسلام.

م جی
مهمان

سلام من مدل ۹۷ صفر خریداری کردم فرمان برقی MFC،اینه تاشو برقی با استفاده از ریموت اضافه تر از هاچبکاش داره،خیلی خوب راه میره مخصوصا تو حالت اسپرت گیربکس،بدم یک نکته فقط تو ایران ۲۰۶ اس دی و ۲۰۷ اس دی نیست و این اصلا طراحی ایرانی نیست من تو چند تا کشور دیگه دیدم لطفا اطلاعاتتونو کامل کنید بعد یه ماشینو بکوبین حالا چون سلیقه ای است و اینکه شما خوشتون نمیاد دلیل نمیشه که؟؟!!به سلیقه هم احترام بگذاریم

Amin
مهمان

سلام.از قضا ظاهر ماشین بسیار جذابتر از ۲۰۷ بی صندوق هستش.۲۰۷ بی صندوق شبیه مامولک بدون دم هستش.یه ابهتی در نمای ظاهری ۲۰۷ صندوقدار هست و اون رو تا حدی شبیه مزدا ۳ جدید کرده.از نظر کیفیت بسیار پایینه و اینو قبول دارم وکه کیفیت خوبی نداره.چون خودم مدل ۹۸ رو دارم و چندین بار ایراد اساسی داشته و استفاده از گارانتی سختتر از هفت خوان رستم بوده و هست.مثلا کوئل ماشین سوخت در بزرگترین نمایندگی شمال یک عدد کوئل هم موجود نبود!!!!

سپهر
مهمان

دوست عزیز منم مدل ٩٧ اتوماتیک رو دارم و کویلم مشکل پیدا کرد، بجاى تعمیرگاه هاى شهرستان، هرجا بودین، با ٠٩۶۴۴٠ که امداد ایران خودرو هست، تماس بگیرین، مشکلتونو حل مى کنه(اگر گارانتى هم داشته باشین مجانى قطعه تون رو تعویض مى کنه) و همه قطعات رو هم موجود داره.