معایب جک اس ۳ ، معایب جک S3

بروزرسانی در: چهارشنبه 21 فروردین 98 ساعت 07:35
معایب جک اس 3 ، معایب جک S3

موتور نسبتا ضعیف، قطعات یدکی گران و کمیاب و صندلی های ردیف عقب نه چندان جادار از مهم ترین معایب این خودرو محسوب می شوند...

کمپانی جک موتورز یک شرکت خودروسازی دولتی چینی است که کار خود را از سال ۱۹۶۴ میلادی شروع کرده است. با توجه به پیشرفت فوق العاده ای که صنعت خودروسازی چین طی یک دهه اخیر میلادی داشته، این روزها شاهد گسترش روزافزون حضور چینی‌ها در بازارهای مختلف دنیا هستیم و شرکت جک موتورز هم از این قاعده مستثنی نیست. شرکت جک موتورز هم در همین راستا برای حضور در بازارهای مختلف جهانی تلاش می‌کند و طی سال‌های اخیر شاهد ورود این شرکت به بازار کشورمان بوده‌ایم که با همکاری کرمان موتور اتفاق افتاده است.

جک موتورز از اوایل دهه ۹۰ شمسی کار خود را در بازار ایران شروع کرد و در ابتدا، شاهد عرضه دو خودروی جک جی ۳ هاچ بک و جک جی ۴ سدان به بازار بودیم. دو خودرویی که سرنوشتی متفاوت داشتند و اولی، خیلی نتوانست در خطوط تولید کرمان موتور دوام بیاورد و از سویی دیگر، جی ۴ خودرویی بسیار موفق بود.

همان طور که مطلع هستید و خودتان به وضوح، در خیابان‌ها مشاهده کرده‌اید، این روزها تب شاسی بلندها و کراس اورها در ایران و دنیا فوق العاده داغ شده است و شاهد این هستیم که تقریباً همه خودروسازهای مطرح دنیا، حداقل یک مدل شاسی بلند یا کراس اور را این روزها در خانواده محصولات خود دارند. چینی‌ها هم برای این که از قافله عقب نمانند، این روزها شاسی بلندها و کراس اورهای متنوعی را روانه بازار کرده‌اند. کرمان موتور برای بهره مندی هرچه بیشتر از این تقاضای بالای بازار ایران برای مدل‌های شاسی بلند، چند سال پیش تصمیم گرفت تا خودروی جک اس ۵ را وارد بازار ایران کند. به جرات می‌توان گفت این مدل که در دو مقاله مختلف به بررسی مزایای جک s3 و معایب آن برای شما پرداخته‌ایم، یکی از موفق‌ترین شاسی بلندهای سال‌های اخیر بازار ایران است.

با تجربه فوق العاده موفق جک اس ۵، کرمان موتور سال پیش تصمیم گرفت مدل کوچک‌تر اس ۳ را وارد بازار کشورمان کند. خودرویی که اولین بار تیر ماه پارسال با قیمت پایه ۷۲ میلیون تومان پیش فروش شد و پس از یک سال حضور نسبتاً قوی در بازار کشورمان، قیمت امروز آن به حول و حوش ۸۷ میلیون تومان رسیده است. ما قبلاً در مطالب مشاوره خرید مجله اینترنتی زوم فور کار مزایا و نقاط قوت این خودرو را برای شما بررسی کرده‌ایم و همان طور که قول داده بودیم، امروز قصد داریم به صورت تخصصی، معایب این خودرو را بررسی کرده و دلایلی برای شما مطرح کنیم که چرا خرید این خودرو، کار عاقلانه‌ای نیست. قبل از آن، بیایید بیشتر با این خودرو آشنا شویم.

کمپانی جک موتورز جک اس ۳ را ابتدا در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۳ با اسم Heyue S30 رونمایی کرد. بعدها در رونمایی دوباره در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۴، نام این خودرو تحت برند دیگر کمپانی جک موتورز به Refine S3 تغییر یافت. دو سال بعد در نمایشگاه خودروی چنگدو ۲۰۱۶، شرکت یک مدل فیس لیفت هم از جک اس ۳ رونمایی کرد. جالب است بدانید خودرویی که در ایران تحت عنوان جک اس ۳ فروخته می‌شود، مدل قبل از فیس لیفت است.

جک S3 به عنوان کوچک‌ترین شاسی بلند حال حاضر کرمان موتور در بازار ایران به یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر خطی با ۱۰۷ اسب بخار نیرو و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. موتوری که خروجی‌های خود را به کمک یک جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلوی خودرو ارسال می‌کند. جک اس ۳ با داشتن استاندارد آلایندگی یورو ۵، ظرفیت باکی برابر با ۴۵ لیتر داشته و طبق اعلام کرمان موتور در کاتالوگ خودرو، به صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر رانندگی تقریباً ۵.۹ لیتر مصرف سوخت دارد.

نکته‌ای که باید ذکر کنیم این که، در بررسی معایب این خودرو، سعی شده تا جای ممکن از نقطه نظرات مالکان و نقل قول‌های آن هم استفاده شود. تجربه بالای رانندگی آن‌ها در رانندگی با این خودرو بدون شک می‌تواند منبع بسیار معتبر و موثقی برای بحث در مورد ایرادها و معایب این خودرو باشد. در ادامه مطلب، لطفاً با زوم فور کار همراه شوید تا شما را با ۵ دلیل برای نخریدن جک اس ۳ آشنا کنیم.

۱ – موتور نه چندان قوی

همان طور که در بخش معرفی کلی خودرو ذکر کردیم، جک اس ۳ به یک موتور ۴ سیلندر خطی با حجم ۱.۶ لیتری مجهز است که ۱۰۷ اسب بخار نیرو و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. چیزی که واضح است این که، انتخاب چنین موتوری برای یک کراس اور ۱۲۰۰ کیلوگرمی خیلی خوب نیست و این پیشرانه، آن کشش لازم برای این خودرو را ندارد. برخی سدان های موجود در بازار که قیمت ارزان‌تری هم در مقایسه با جک اس ۳ دارند، به موتور قوی‌تری در مقایسه با این پیشرانه ۴ سیلندر جک اس ۳ مجهز شده‌اند.

۲ – رینگ‌های کوچک

در مطلب قبلی مشاوره خرید جک s3 توضیح دادیم که به طور کلی، طراحی ظاهری این خودرو بسیار خوب بوده و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که روی این بخش خودرو، ایرادی جدی وارد کند. ولی یکی از مواردی که به شدت در طراحی ظاهری این خودرو به چشم می زند، استفاده از رینگ‌های کوچک ۱۶ اینچی برای جک اس ۳ است که به هیچ وجه، با طراحی کلی خودرو هماهنگی ندارد. بدون شک، با استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر مانند ۱۸ اینچ روی این خودرو، ظاهر آن می‌توانست بی عیب و نقص شود.

۳ – مشکلات قطعات یدکی

به عنوان یکی از خودروهای تازه وارد چینی به بازار ایران و مانند دیگر مدل‌های چینی بازار، جک اس ۳ هم از مشکل کمبود قطعات و همچنین قیمت گران آن‌ها رنج می‌برد. اگر خدای نکرده با جک اس ۳ خود تصادف کنید، به دلیل قیمت گران قطعات بدنه، با مشکلات متعددی مواجه خواهید شد. به طور کلی هنگام خرید خودروهای چینی مواردی از این دست همیشه وجود دارند که به نوعی، خرید آن‌ها را به یک ریسک تبدیل می‌کنند. به عنوان مثال، کاپوت جلوی جک اس ۵ قیمتی در حدود ۵ میلیون تومان دارد و اس ۳ هم بدون شک، دست کمی از آن نخواهد داشت.

۴ – عدم ارائه برخی امکانات و آپشن ها

در مطلب قبلی در مورد دلایل خرید جک اس ۳ اشاره کردیم که این خودرو از نظر تجهیزات، امکانات و آپشن ها خودروی کاملی است و تقریباً چیزی کم نمی‌گذارد، ولی برخی موارد هستند که جای خالی آن‌ها در این خودرو به شدت احساس می‌شود. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به استارت بدون کلید و آینه‌های تاشو برقی اشاره کرد که از خودرویی در این سطح انتظار می‌رود چنین آپشن های نه چندان پیچیده و پیشرفته‌ای را داشته باشند.

۵ – فضای کابین نسبتاً کم در عقب

یکی دیگر از ایرادهایی که می‌توان به جک اس ۳ گرفت، فضای نسبتاً کم برای سرنشین‌های عقب است. برای این که بهتر بتوانید درک کنید، باید به شما بگوییم که عرض جک اس ۳ اندکی کوچک‌تر از پژو ۴۰۵ است و به خاطر همین موضوع، اگر قرار به نشستن سه نفر در ردیف عقب صندلی‌های جک اس ۳ باشد، نفر وسطی به احتمال زیاد اذیت خواهد شد. برخی ایرادهایی به فضای بار این خودرو می‌گیرند که از نظر ما، درست نیستند و از این نظر، در قیاس با رقبای خود، جک اس ۳ فضای خوبی ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

این روزها دوره حکومت شاسی بلندها و کراس اورها بر بازارهای خودرویی سراسر دنیاست و در این میان شرکت‌ها نهایت تلاش خود را می‌کنند تا به بهترین نحو، از شرایط موجود به نفع خود بهره ببرند. نتیجه این کار، افزایش تنوع در این سگمنت در بازار خواهد بود که نهایتاً به میزان بسیار زیادی برای مردم و خریداران، مفید واقع می‌شود. علاوه بر افزایش تنوع، در رقابت برای فروش بیشتر در بازار، بدون شک کیفیت این خودروها هم بیشتر خواهد شد.

جک موتورز تلاش کرده تا با کراس اور کوچک جک S3، علاوه بر تکرار موفقیت اس ۵، سهم بیشتری از سگمنت کراس اورهای کوچک بازار را به خود اختصاص دهد. موضوعی که واضح است این که، حداقل تا اینجای کار، شرکت در دستیابی به اهداف خود موفق بوده و توانسته، خریداران خوبی برای جدیدترین شاسی بلند خود برای بازار ایران دست و پا کند.

در بازار فعلی کشورمان، اگر به دنبال خرید یک شاسی بلند کوچک هستید که امکانات و آپشن های خوب، ایمنی بالا و یک سواری نرم را در کنار یک طراحی بدنه زیبا و جوان پسند در اختیار شما قرار بدهد، پیشنهاد ما به شما این است که جک اس ۳ را در لیست گزینه‌های خود قرار بدهید.

از سویی دیگر، در صورتی که به هنگام خرید یک خودرو، هر یک از موارد مطرح شده در این مطلب، جزو خطوط قرمز شما هنگام خرید یک خودروی جدید هستند و به هیچ وجه نمی‌توانید با آن‌ها کنار بیایید، توصیه ما به شما این خواهد بود که بی خیال خرید این کراس اور کوچک چینی شوید.

نظر شما در مورد این خودرو و مطلب مشاوره خرید امروز مجله زوم فور کار چیست؟ اگر قبلاً تجربه سواری با این خودرو را داشته‌اید یا هم اکنون، مالک آن هستید، خواهش می‌کنیم نظر خود در مورد این خودرو و همچنین هر کدام از موارد مطرح شده به عنوان معایب جک اس ۳ را با ما و دیگر مخاطبان زوم فور کار مطرح کنید. دوست دارید خودروی بعدی مشاوره خرید زوم فور کار کدام مدل باشد؟ در صورت داشتن هرگونه درخواست، آن‌ها را با ما در قسمت کامنت ها مطرح نمایید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

40 دیدگاه ها برای "معایب جک اس ۳ ، معایب جک S3"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علي
مهمان

بنظر من اگه موتورش را تقویت کنند و قردت اسب خار را تقویت کنند بهر می شود و نسبت به سایر ماشینهای دیگر وقع پارک جای کمتری را اشغال می کند و رینگهایش کوچک بوده نسبت به ماشین لازم است از رینگ بزرگتری استفاده شود

علیرضا
مهمان

سلام من جک اس ۳ دارم واقعا راضی هستم
عقبش هم به راحتی ۳ نفر قد بلند می‌بینند.
۳ حالت رانندگی داره که در حالت اسپورت واقعا قدرت ماشین بالا میره
قطعاتش خیلی دیر خراب میشن
تسمه تایم و مکافات هاش رو نداره
سیستم ترمزش از خیلی همه خودروهای داخلی سر تر
تست تصادف رو هم ببینید

سینا
مهمان

دوستان در نظر داشته باشین مدل های ۱۴۰۰ به بالاش تماما گردگیر های لای درب های جانبی و صندوق پوسیده میشن و آب میره داخل دسته سیم حتما ببرین نمایندگی با گارانتی تعویض میکنن

ناصر
مهمان

سلام من هم یک جک اس ۳ دارم مدل ۹۷ هست با کارکرد ۱۵۰ هزار کیلومتر . وتنها
مشکلی که ماشین داره لرزش تسمه دینام که باعث سروصدای زیادی میشه البته در شروع حرکت با دور موتور پایین (مخصوصا در ترافیک )
به نظر من لرزش از گیربکس به تسمه دینام منتقل میشه و این مشکل هنوز نتونسته ام برطرف کنم

مازندرانی
مهمان

سلام ماشینم مدل ۹۷ بود پس از ۴ ساعت پارک در پارکینگ بدون هیچ ایراد خاصی و بدون اینکه تعمیری شده باشه دچار آتش سوزی شده واقعا باید گفت چرا پس از ۶ ماه هیچ رسیدگی شرکت نمیکنه ، مشکل شما فقط پول هست ، شما باید نگران جانتون باشید با این ماشین‌ها.

مهران
مهمان

در ٣٧٠٠٠ کیلومتر: فرمان برقی خراب هزینه ١۵میلیون- قطع شدن صدای اسپیکر-روشن شدن چراغ tpms- خرابی دکمه های کنترل صدا هزینه ٨٠٠هزار تومان- صدای فن در روشن شدن کولر
مونده فقط گیربکسش خراب بشه!! اصلا نهرید

حسن
مهمان

قبل از خرید حتما به تعمیرگاههای مرکزی مجاز کرمان موتور سر بزنید تا ازدحام صفهای تعمیر جک را ببینید.

مجید
مهمان

۲ روز جک s3 خریدم .موقع استارت زدن به مدت ۳ ثانیه از زیر ماشین حوالی وسط ماشین تا زیر صندلی راننده صدای تلق تلق میده .کسی میدونه این صدا از چیه درموقع سرد بودن موتور این صدا میاد

جواد رفاهی
مهمان

بخاطر کیفیت نا مرغوب بنزینه ! بنزین سوپر بزن احتمال زیاد رفع میشه .

سما
مهمان

سلام من میخام جک اس تری بخرم چون با پولم تو این رنج قیمت چیز بهتری پیدا نمیکنم
منتها تو نظرات گفتن موتورش خوب نیست
لطفا راهنمایی واقعی کنید نه از روی تعصب

ممنون

ساناز
مهمان

من دنا پلاس توربو اتومات تحویل میگیرم تا چن روز دیگه . میخواستم بفروشم جک s3 بخرم از قیافش خوشم اومد … میشه راهنمایی کنید کدوم و نگه دارم فضای پشت دنا پلاسم میگن کمه الان کدومش بهتره؟؟؟؟؟

وحید
مهمان

قطعا از دنا پلاس بهتره

امید
مهمان

همه چی این ماشین عالی فقط صدای موتور رومخه همین