به این ۶ دلیل ام جی ۳۶۰ توربو بخرید

بروزرسانی در: یکشنبه 13 خرداد 97 ساعت 10:06
به این 6 دلیل ام جی 360 توربو بخرید

پیشرانه توربو، هندلینگ خوب و گیربکس قوی ژاپنی همه ‌ام جی 360 توربو را به خودرویی خوب در بازار فعلی تبدیل کرده‌اند

در بازه قیمتی ۸۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، شاهد رقابت بسیار شدیدی در بازار خودروی ایران هستیم. از آن جایی که در این مطلب به بحث و بررسی ‌ام جی ۳۶۰ توربو می‌خواهیم بپردازیم، از این رو شاسی بلندها و کراس اورهای بازار را بی خیال شده و به بررسی سدان های این بازه قیمتی خواهیم پرداخت.

در این سگمنت بازار، در حال حاضر شاهد حضور خودروهایی مانند لیفان ۸۲۰، چری آریزو ۵ توربو، کیا سراتو و ام جی ۳۶۰ توربو هستیم. اگر از کیا سراتو صرف نظر کنیم، این رده قیمتی را انواع مدل‌های چینی قبضه کرده‌اند. خریداران معمولاً در این بازه قیمتی به دنبال خودرویی با موتور قوی، امکانات عالی و سواری بسیار خوب هستند و شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا با عرضه مدل‌هایی که این مشخصه‌ها را داشته باشند، نظر مردم را به خود جلب کنند.

جدیدترین رقیب این رده قیمتی هم از چین آمده است، البته با گذشته‌ای که به بریتانیا می‌رسد. شرکت موریس گاراژ که به اختصار ام جی نامیده می‌شود، روزگاری دبدبه و کبکبه زیادی در اروپا داشته و این روزها، ام جی که تحت مالکیت چینی‌ها می‌باشد، بیشتر به یک سازنده خودروهای اقتصادی تبدیل شده که محصولات خود را در انگلستان هم می فروشد.

ام جی در ایران داستان‌های زیادی داشته است، شرکتی که محصولاتش را شرکت مدیا موتورز وارد بازار ایران کرد و به دلیل وجود برخی مشکلات، مردم خیلی خاطره خوبی از محصولات ام جی در ایران ندارند. اخیراً یک شرکت جدید به نام گروه صنعت خودروی آذربایجان اقدام به راه اندازی خط تولید محصولات موریس گاراژ در ایران کرده و برای شروع، خودروی ‌ام جی ۳۶۰ را وارد خط تولید نموده است.

خودروام جی ۳۶۰ توربو، از پلت فرم مشابهی با دیگر محصول این کمپانی، ام جی GT برخوردار است. دو مدل اشتراکات زیادی با هم دارند، ولی تلاش طراحان ام جی این بوده که با اعمال تغییراتی در ظاهر خودرو، در عین ارائه یک خودروی خانوادگی، با یک طراحی ظاهری اسپرت، آن را در نظر جوانان هم به خودرویی جذاب تبدیل نمایند.

قبل از پرداختن به نقاط قوت ام جی ۳۶۰ توربو باید یادآوری کنیم که با توجه به این که شرکت ام جی اکنون جزو زیرمجموعه سایک قرار دارد، ام جی ۳۶۰ در واقع همان خودروی رووی ۳۶۰ می‌باشد، ولی به دلیل این که هر دو کمپانی متعلق به سایک هستند، در برخی بازارها محصولات رووی تحت عنوان ام جی هم عرضه می‌شوند و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست.

اگر آماده هستید بیایید بپردازیم به بررسی نقاط قوت این خودرو و ببینیم که در سگمنت پر رقابت سدان های سایز متوسط ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی، ام جی ۳۶۰ توربو چه حرف‌هایی برای گفتن در برابر رقبای خود دارد. مطابق معمول و همان طور که در سری مقالات قبلی از این دست هم ذکر کرده‌ایم، ما در این مطلب نگاهی بی طرف به مزایای این خودرو خواهیم انداخت و بعدها، مطلبی در مورد معایب آن هم منتشر خواهیم کرد. هدف مجموعه زوم فور کار از نگارش این نوع مطالب، آگاه سازی مشتریانی است که هنگام خرید خودرو، به دلیل تنوع بالایی که در بازار وجود دارد دچار مشکل می‌شوند. برای این که حداقل شک و گمان‌های شما را در مورد خرید ام جی ۳۶۰ توربو از بین ببریم، لطفاً با زوم فور کار همراه باشید.

۱ – طراحی‌ای که همه را راضی می‌کند

قبل از پرداختن به این بخش، ابتدا می‌خواهیم نکته‌ای را متذکر شویم. بحث طراحی خودروها یک موضوع کاملاً سلیقه‌ای است، به عنوان مثال اگر بخواهیم بگوییم، نیسان جوک با طراحی بدنه خاصی که دارد، از نظر برخی افراد خودرویی بسیار زیبا محسوب می‌شود و در عین حال، برخی دیگر آن را زشت‌ترین محصول تاریخ نیسان معرفی می‌کنند. طراحی بدنه ‌ام جی ۳۶۰ توربو را در یک کلمه بخواهیم خلاصه کنیم، چیزی بهتر از محافظه کارانه به ذهن ما نمی‌آید. این خودرو که شباهت زیادی به ام جی ۳۵۰ دارد، تغییراتی روی آن اعمال شده که ظاهر کلی خودرو را بهتر کرده است. اگر بخواهیم آن را با برادر جوان پسندترش، ام جی جی تی مقایسه کنیم، باید گفت که ‌ام جی ۳۶۰ ظاهر خانوادگی‌تری دارد و در عین حال، سعی کرده با بهره مندی از برخی عناصر طراحی اسپرت، دل جوانان را هم بتواند برباید. در بخش جلو، شاهد استفاده از یک جفت چراغ با طراحی اسپرت و جلوپنجره‌ای که زیبایی خاصی به خودرو بخشیده هستیم. خطوط روی کاپوت و سپری متفاوت، فیس این خودرو را به روز نگاه داشته و در عین حال، طراحی آن طوری نیست که بعدها قدیمی شود و به عبارتی دیگر، خودرو ظاهری ماندگار دارد. در بخش عقب، چراغ‌های خودرو طراحی زیبایی دارند و ما را به یاد دیگر چینی‌های هم رده می‌اندازد، این دو چراغ با یک نوار کرومی به هم متصل شده‌اند و نهایتاً در کناره‌ها، خودرو طراحی ساده‌ای دارد و خیلی شلوغ کاری نشده است. در یک جمله بخواهیم بگوییم، طراحی بدنه ‌ام جی ۳۶۰ توربو به گونه‌ای است که بدون شک، پیر و جوان را راضی نگاه خواهد داشت.

۲ – پیشرانه خوب

از آن جایی که این مطلب مختص ام جی ۳۶۰ توربو است، در مورد پیشرانه‌های دیگر این خودرو صحبت نخواهیم کرد. خودروسازی آذربایجان ام جی ۳۶۰ را در نسخه توربو، با یک موتور ۱.۵ لیتری توربو ۴ سیلندر با ۱۳۰ اسب بخار نیرو در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور در ۲ هزار تا ۴۴۰۰ دور در دقیقه ارائه می‌کند. این موتور با کمک یک گیربکس شش دنده اتومات، خروجی‌های خود را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. این موتور با استاندارد آلایندگی یورو ۵، در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۶.۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند. صفر تا صد آن از سوی کمپانی، ۹.۷ ثانیه ذکر شده است که عدد خوبی می‌باشد. اگر چه این خودرو تقریباً ۱۷ اسب بخار نیرو کم‌تری در مقایسه با چری آریزو ۵ توربو دارد، ولی به دلیل داشتن بوست توربوی پایین‌تر، استهلاک آن کم‌تر می‌باشد.

۳ – گیربکس قوی

همان طور که ذکر کردیم، ام جی ۳۶۰ توربو همراه با یک گیربکس شش دنده اتومات با قابلیت تعویض دنده دستی عرضه می‌شود. این گیربکس ساخت شرکت ژاپنی آیسین است و همین گواهی است بر کیفیت بالای آن. شش دنده بودن گیربکس این خودرو همچنین شتاب خوبی را برای آن به ارمغان آورده است. هماهنگی این گیربکس با موتور خودرو بسیار خوب بوده و شش دنده بودن آن موجب شده گیربکس عملکردی نرم داشته باشد؛ به همین دلیل همچنین هنگام رانندگی با این خودرو موتور همیشه آرام است و در مواقع لزوم، بوست توربو شتاب خوبی را در اختیار شما قرار خواهد داد. به طور کلی بخواهیم بگوییم، با این ترکیب فنی، ام جی ۳۶۰ توربو به عنوان یک سدان شهری از نظر شتاب و کشش جای هیچ گونه نگرانی باقی نگذاشته است.

۴ – تجهیزات و امکانات مناسب

مانند دیگر نمونه‌های هم وطن خود، و البته مطابق انتظاری که مشتری از خودرویی در این بازه قیمتی دارد، ام جی ۳۶۰ توربو همراه با تجهیزات و امکانات خوبی وارد بازار شده است. مواردی مانند چراغ‌های هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، صفحه نمایش ۸ اینچ لمسی، دیلایت، آینه‌های جانبی برقی مجهز به راهنما و گرم کن، روکش صندلی چرمی، سیستم هشدار دهنده کاهش باد لاستیک‌ها، سنسور پارک و دوربین دید عقب، سانروف برقی، شیشه بالابر راننده مجهز به سیستم آنتی ترپ، دسته دنده کرومی، تنظیم ارتفاع فرمان و بسیاری موارد دیگر به صورت استاندارد روی این خودرو ارائه شده‌اند. از نظر تجهیزات ایمنی هم ام جی ۳۶۰ توربو امکانات مناسبی دارد که قابل توجه ترین آن‌ها را ترمز ABS ساخت بوش آلمان می‌توان ذکر کرد. این سیستم نسخه ۹.۱ بوده و در مدل ۲۰۱۷ آئودی A6 هم مورد استفاده قرار گرفته‌ است. از دیگر موارد قابل توجه این بخش می‌توان به سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل ترمزها در پیچ، دو ایربگ، سیستم کمکی ترمز، سیستم کنترل پایداری و ایموبلایزر اشاره کرد. البته چند مورد مانند کروز کنترل هم هستند که روی خودروی ام جی ۳۶۰ توربو ارائه نشده اند که در مقاله بررسی معایب این خودرو به طور مفصل در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد.

۵ – کابین خوب و جادار

ام جی ۳۶۰ توربو از یک طراحی کابین ساده و در عین حال شیک برخوردار است. کیفیت مواد اولیه استفاده شده در آن خوب بوده و از دیگر موارد مثبت در طراحی کابین این خودرو، می‌توان به ارگونومی خوب آن اشاره کرد. نکته‌ای که در مورد کابین این خودرو اندکی با دیگر مدل‌های رقیب متفاوت است، استفاده از صفحه کیلومتر عقربه‌ای در وسط آن می‌باشد و دور موتور به صورت دیجیتالی، در کنار آن قرار گرفته است. برای عادت کردن به این طراحی جدید باید کمی با آن زمان بگذرانید.کابین ام جی ۳۶۰ توربو نیز جادار است و فضای پا و سر سرنشین‌های عقب مناسب می‌باشد.

۶ – هندلینگ بسیار خوب

یکی از مواردی که در تمامی تست‌های رانندگی این خودرو همه به آن اذعان کرده‌اند، هندلینگ بسیار خوبی است که ‌ام جی ۳۶۰ توربو ارائه می‌کند. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو هم به نوبه خود به این موضوع کمک زیادی کرده و سر پیچ‌ها، کم‌تر با کم فرمانی روبرو خواهید شد. به طور کلی، کیفیت سواری ‌ام جی ۳۶۰ توربو شما را کاملاً راضی خواهد کرد.

روی هم رفته، خودروی ‌ام جی ۳۶۰ توربو در این رده قیمتی، یکی از گزینه‌های خوب برای خرید محسوب می‌شود. اصالت برند ام جی در کنار کیفیت خوبی که از خودروهای گروه سایک سراغ داریم، همه و همه این خودرو را به انتخابی مطمئن در این رده تبدیل کرده‌اند. این که انتخاب شما در این رده چیست را نمی‌دانیم، ولی اگر این شش موردی که مطرح شد، جزو معیارهای اصلی شما در خرید یک خودرو در این رده قیمتی می‌باشد، خرید ام جی ۳۶۰ توربو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

37 دیدگاه ها برای "به این ۶ دلیل ام جی ۳۶۰ توربو بخرید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
زیبا
مهمان

ام جی یکی از بهترین ماشن هایی که تا حالا داشتم
مشکل بزرگ من فقط با نمایندگی اصفهان که وقتی ماشین رو بردم برای گارانتی آنچنان خسارتی با ندونم کاریشون به من زدن که اگهدزد بهم میزد اینقدر خسارت نمیدیدم
تنها نمایندگیش توی اصفهان نیلیه که نمایندگی مدیران خودرو هم هست و هیچ وژدان و دلسوزی ندارند
روغنی که باید توی ماشین من میریختند رو نریختند و به جاش روغن فله ای ریختند که اگه متوجه نمیشدم اوبل ماژول ماشین رو نابود میکرد

حسین
مهمان
mg 360 ماشین خوبیه. به شرطی که دست ایرانی بهش نخوره. من گرفته ام ولی وقتی دیدم که شرکت مونتاژ کننده از به بلندگوهای عقبش روی درها هم رحم نکرده و دزدی کرده به کل ناامید شدم.حالا از تمامی آپشنهاش مثل کروز، سیستم نویگیشن و … که زدید هیچ. آخه بی انصافها بلندگو قیمتش چنده که از اون هم دزدی می کنید و به خورد این گله می دید. من می رم با ۲۰۰ تومن این بلندگوها را می خرم ولی باید ماشین دستکاری بشه که اینش خوب نیست. حیف!. آدم یاد ماشینهای دهه ۶۰ پیکان می افته که بجای… بیشتر
Miad
مهمان

قطعا بدلیل مونتاژ داخل کشور قیمتش از آریزو پایین تره
چری آریزو ۵ ۱۰۰%وارداتی هست
(مونتاژ داخل= MVM
وارداتی=chery)

میلاد
مهمان

درکل میشه گفت حرفهایی برای گفتن داره…ولی خرید ام جی توی ایران ثابت شده که همراه با افت قیمت شدید و‌نبود نمایندگی و‌تعمیراته خوبه…یجورایی هم آدم رو قلقلک میده هم عقل میگه نه

محمد
مهمان

اوناییکه امجی با چری قیاس میکنن لازم که یک نگاه به اولین خودرو چری که وارد ایران شد به نام ام وی ام ١١٠ بود با اولین خودرو امجی که ۵۵٠ بود بیاندازن خودشون تفاوت تکنولوژی احساس میکنن نه چری ونه هیچ خودرو چینی دیگه به لحاظ تکنولوژی به پای ام جی نمیرسن حتی با بزک آپشن

رضا
مهمان

اگر به قیمت جهانی نگاهی بندازید میبینید ارزش خرید ام جی ١۵ میلیون بیشتر از اریزو هست و توی ایران واقعا با قیمت خوبی داره عرضه میشه. حتی بعد از اینکه گرون شده و حدود ٨٩ شده، واقعا یک سر و گردن از سایر چینی ها و ایرانی ها بالاتره

امین
مهمان

به نظرم یه کمری سالم پیدا کنی بهتره چون واقعا ماشینه با کیفیت هست

عباس
مهمان

تو رنج این قیمت یه ازرا مدل ۲۰۰۷بگیرید با اینکه ده سال کار کرده اما می ارزه به ده تا چینی
۳۳۰۰ سی سی
نهایت چند تومنی خرج جلوبندی. میکنید
بعد متوجه میشید شتاب و قدرت و ایمنی یعنی چه
۱۲ ایربک
سیستم صوتی اینفینیتی
حالا هد لایت نداشته باشه

محمد
مهمان

کلی پول بدی یه فسیل ۲۰۰۷ بخری که چی آزرا با اون گیربکس مزخرف شاسی وهندلینگ ضعیف واتاقی که بعد از چند سال افت میکنه. وقتی وارد یک خیابان خلوت میشی و پاتو میزاری رو گاز که شتاب بگیری گیریکس هنگ میکنه و دنده را از یک شروع میکنه. داشبورد که خود به خود ترک میخوره. در کل در برابر ام جی ۶ حرفی برای گفتن نداره

M8ery
عضو سایت

انقدر بدم میاد تا یه ماشین خوب چینی معرفی میکنن یه عده میان میگن برو تویوتا و هیوندایی بگیر….

بابا اولا که طرف میخواد صفر بگیره.نمیخواد ماشین ۱۰ سال ۱۵ سال کار کرده بگیره….
دوما ۱۲ کیسه هوا نه، ۸ کیسه.
سوما برا یه خانواده قدرت ماشین ۳۳۰۰ سی سی به چه دردی میخوره….مگه میخواد کورس بزاره؟

مصرفش که نگو… ۱۵ لیتر مصرف شهری در ۱۰۰ کیلومتر….بله ۱۵ کیلومتر….

حالا نظر من…
من فکر میکنم تو این رنج قیمتی لیفان ۸۲۰ یه سر و گردن بالاتره….هم نیمه لوکسه هم طراحیش عین جنسیس هست و هم خیلی بزرگ و جادار با اپشنها دو برابر این ام جی.

سونامی
مهمان

جمله ات بسیار خنده دار بود گلم
ماشین خوب چینی.خخخخخ

MAHAD
مهمان

ماشین خوب…چینی!!!!!پناه بر خدا حالا این به کنار
قدرت به چه دردی میخوره؟وقتی به ماشین چینی میرسیم هیچی
فقط باید معنویات رو بچسبیم حتما اونم توی دنیای خودرو که اعداد و ارقام وعملکرد حرف اول رو میزنه
کورس بزاریم…هرکی ندونه فکر میکنه آزرا، آئودیRS6هست.۲۳۵اسب بخار که کورس گذاشتن نداره.
وقتی توجاده پر رفت وآمد پشت یه یابوی کندرو گیر کردی و فرصت واسه سبقت کم بود اونوقت معنی قدرت و کشش ماشین برای سبقت رو میفهمی یا وقتی تو یه سربالایی ماشین چینی خوبت نفس کم آورد اونوقت معنی قدرت برای ماشین خانوادگی رو ملتفت میشی

SAEID
مهمان

با سلام
آزرا مدل ۲۰۰۷ خیلی قدیمی میشه و اگه به خرج بیفته قطعاتش بالطبع خیلی گرونه.
اگه کمری باشه بازم کم استهلاک تر و خیلی جون سخت تره.اگه واسه کمری خرج هم بکنید، خیلی مردانه بهتون کار میده.
رانندگی باهاش خیلی نررررم و خوبه.رو دست اندازها اصلا متوجه نمیشی،یعنی خیلی کم تکان تر و آروم تره.

AmirReaper
مهمان

من باشم تو این بازه قیمتی حتما حتما بسترن b50f میخرم
چون موتورش واقعا عالیه ، چهره خیلی اسپرت تری داره ، کابینش خیییلی خوشگل و چشم نوازه ، سیستم صوتی بهتری داره ، چهار ایربگ سیستم ترمز و هندلینگ بهتر ، و یه نکته دیگه که بنظرم خیلی مهمه و از رقیباش یه سر گردن بالاتر میبرتش اینه که این ماشین موتورش توربو نیست
موتورش ۱.۸ لیتری با ۱۴۲ اسب بخار قدرت
همین توربو نبودنش باعث میشه استهلاک ماشین کم باشه
مصرف سوختشم خوبه
بنظرم یکی از کم نقص ترین ماشین های این بازه قیمتی b50f هستش

صمدی
مهمان

سلام، دوست عزیز من B50 f داشتم
از معایب آون حرکت در سربالایی هاست به زحمت راه میره
اطاق جا دار هست ولی صندلی های راحتی اصلا نداره(مسافرت نشان میده)
اطاق پایین است و تو رمپ پارکینگ گیر میکنه
برای اپشنهاش باید خیلی هزینه کنی(مانیتور دوربین وغیره)

غلامرضا
مهمان

داشتمش کلا بسترن کولر ضعیفی داره ودرکل موتور وگیربکس باهم قهرا.دوم اینکه تولیدش متوقف شده ومشتری اول واخرش خودتونین

حسن
مهمان

ماشین خوببه.کروز کنترل نداره..اگه رنگ داخل کابین کرم بود تو ایران قشنگ تر بود….کلا ماشین خوبیه از دنا سمند پژوها که خیلی بهتره..

خوشبختی
مهمان

رنگ تریم داخلی کرم هم داره