معایب تندر ۹۰ ، معایب ال ۹۰

بروزرسانی در: چهارشنبه 21 فروردین 98 ساعت 07:48
معایب تندر 90 ، معایب ال 90

خودروی تندر 90 یا ال 90 ، آیا حاضرید 50 میلیون تومان برای خودرویی بدون آپشن، با طراحی بدنه زشت و کابینی سرد و بی روح بپردازید...؟

تقریباً ۱۰ سال پیش بود که خودرویی جدید وارد بازار ایران شد، یک سدان کامپکت از رنو که در اروپا، توسط داچیا تولید می‌شد و توانسته بود خودش را به عنوان خودرویی موفق و خوب ثابت کند. این خودرو داچیا لوگان نام داشت و در دهه ۸۰ شمسی، با نام رنو لوگان قرار بود وارد بازار شود، اتفاقی که نیفتاد و ایرانی‌ها، این خودرو را با نام L90 و بعدها تندر ۹۰ شناختند.

نگاهی به تاریخچه

تندر ۹۰ با نام داچیا لوگان، سال ۲۰۰۴ در اروپا رونمایی شد. این خودرو در حال حاضر در نسل دوم خود قرار دارد و متاسفانه، بنا به عادت شرکت‌های ایرانی برای تولید انواع خودرو مبتنی بر پلت فرم‌های قدیمی، هنوز خبری از آن در بازار کشورمان نیست. این خودرو علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی خط تولید دارد و یکی از پرفروش‌ترین محصولات تاریخ رنو محسوب می‌شود. رنو نسخه‌های مختلفی شامل سدان، ون، استیشن و وانت این خودرو را تولید کرده که در کنار مدل سدان، وانت آن هم در ایران وارد خطوط تولید شده است.

این خودرو را در ایران، شرکت رنو پارس که یک جوینت ونچر با ۵۱ درصد سهام در اختیار رنو و ۴۹ درصد در اختیار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌باشد تولید می‌شود. به دلیل عدم عرضه مدل‌های جدید بعد از سمند، زمان ورود تندر ۹۰ به بازار ایران، مردم که به دنبال خودرویی با کیفیت و ارزان، با طراحی متفاوت نسبت به سمند و پژو می‌گشتند، استقبال فوق العاده ای از آن کردند.

در بازار ایران، تندر ۹۰ به خودرویی بسیار خوب و با کیفیت، با شتاب بالا و استهلاک کم و سواری نرم معروف است و کمتر مالک آن را می‌توانید پیدا کنید که از خودروی خود، ناراضی باشد. برای مطلب مشاوره خرید امروز، ما قصد داریم به بررسی تخصصی معایب و ایرادهای تندر ۹۰ پرداخته و دلایلی منطقی برای شما مطرح کنیم که چرا، از نظر ما خرید این خودرو کار اشتباهی است.

ما قبلاً در مطلبی جداگانه به مزایا و نقاط قوت این خودرو هم پرداخته و همان موقع به شما قول داده بودیم که در مطلبی دیگر، معایب آن را هم برای شما مطرح کنیم. بدون شک، اگر کسی قصد خرید یک دستگاه تندر ۹۰ داشته باشد، با مطالعه این دو مطلب، آگاهی بسیار خوبی در مورد مزایا و معایب این خودرو بدست خواهد آورد و قادر خواهد بود با آگاهی بیشتری در این مورد، تصمیم گیری کند. لطفاً در ادامه مطلب، برای آشنایی مختصر با تندر ۹۰، با ما همراه باشید.

رنو تندر ۹۰ سدانی سایز متوسط می‌باشد که به یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ با ۱۰۵ اسب بخار نیرو و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. این پیشرانه با کمک یک جعبه دنده ۴ سرعته اتومات یا ۵ دنده دستی خروجی‌هایش را به اکسل جلو ارسال می‌کند. این موتور استاندارد آلایندگی یورو ۴ داشته و در حالت ترکیبی، به ترتیب ۶.۹ و ۸.۳ لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی، در مدل دستی و اتومات بنزین مصرف می‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو در مدل دستی ۱۰.۲ ثانیه و در مدل اتومات ۱۱.۷ ثانیه است که اعداد خوبی برای این خودرو محسوب می‌شوند.

تندر ۹۰ با داشتن ابعاد بدنه معادل ۴۲۴۷ میلی متر طول، ۱۷۴۰ میلی متر عرض و ۱۵۳۴ میلی متر ارتفاع، برای شهر خودروی مناسبی بوده و با توجه به کابین جادار و فضای بار خوبی که دارد، در مسافرت‌ها هم دست شما را در پوست گردو نخواهد گذاشت!

اکنون با ذهنیتی کلی در مورد این خودرو، اگر موافق باشید می‌توانیم به بررسی معایب و نقاط ضعف آن بپردازیم. ما در نگارش این مطلب سعی کرده‌ایم علاوه بر تجربه رانندگی یک هفته‌ای نگارنده در جاده و شهر، از تجربه‌ها و نقل قول‌های مالکان این خودرو به نحو احسن، استفاده کنیم. بدون شک، نکاتی که در ادامه مطلب به عنوان معایب این خودرو مطرح خواهیم کرد ممکن است از نظر برخی، ایراد محسوب نشود، ولی به دلیل تعهد ما مبنی بر بررسی تمام زوایای خودرو، سعی کرده‌ایم تا حد امکان تمام زیر و بم آن را برای شما بررسی کنیم. با زوم فور کار همراه باشید.

۱ – لوازم یدکی آن گران است

یک خودرو، هر چقدر هم که کیفیت ساخت خوبی داشته باشد، بالاخره روزی خراب می‌شود و نیاز به تعمیر پیدا خواهد کرد. از سویی دیگر، تصادفات خودرویی امری است که حتی ماهرترین راننده‌ها هم نمی‌توانند از آن فرار کنند. خودروی تندر ۹۰، همان طور که در مطلب "به این ۶ دلیل تندر ۹۰ بخرید" گفتیم، خودرویی با کیفیت و با استهلاک کم است، ولی یکی از بزرگ‌ترین ایرادهای آن، قیمت بسیار بالای لوازم یدکی، قطعات و لوازم بدنه آن می‌باشد. به عنوان مثال، قیمت درب راننده تندر ۹۰ در بازار بالای ۴۰۰ هزار تومان است و برای پژو ۴۰۵، با ۳۰۰ هزار تومان می‌توانید درب راننده بخرید. برای این که بهتر بتوانید این گران بودن قطعات تندر ۹۰ را درک کنید، یک مثال دیگر برای شما مطرح می‌کنیم. قیمت سرسیلندر کامل تندر ۹۰ در بازار بالای ۳ میلیون تومان است و این قیمت برای ۴۰۵، چیزی حول و حوش ۱ میلیون تومان می‌باشد.

۲ – طراحی زشت و قدیمی

طراحی بدنه شاید مهم‌ترین موردی باشد که در یک خودرو به چشم می زند. خودرویی هر چقدر هم که موتور قوی و بحث فنی خوبی داشته ولی طراحی بدنه ضعیف و زشتی داشته باشد، ممکن است نتواند در بازار با اقبال خوبی مواجه نشود. تندر ۹۰ نیز دقیقاً به همین صورت است، خودرویی با بحث فنی فوق العاده و سواری خوب، ولی با ظاهری زشت که البته، توانسته فروش خوبی برای خود دست و پا کند. شاید علت این امر کم بودن تنوع خودرو در بازار و ترجیح مردم به داشتن خودرویی با کیفیت فنی بهتر تا یک ظاهر زیباتر باشد. به طور کلی بخواهیم بگوییم، رنو تندر ۹۰ از یک طراحی بسیار قدیمی و بی روح بهره می‌برد و به هیچ وجه، خودروی زیبایی نیست. البته خیلی‌ها با این مشکل به راحتی کنار می‌آیند و همان طور که گفتیم، کیفیت فنی و سواری بالا بسیار اهمیت بیشتری در مقایسه با زیبایی ظاهری برای آن‌ها دارد.

۳ – کابین زشت و بی روح

اگر داخل کابین یک تندر ۹۰ بنشینید، حس و حال سوار شدن به یک خودروی ارزان قیمت به شما دست خواهد داد. طراحی فوق العاده ساده داشبورد و کنسول مرکزی، در کنار یک فرمان ساده و صفحه کیلومتر و آمپرهای نه چندان خوب موجب شده‌اند تا در این بخش، خود عملکرد خوبی از خود نشان ندهد. از سوی دیگر، استفاده از پلاستیک سخت در طراحی کابین پکیج کابین زشت تندر ۹۰ را کامل کرده و حرف اضافی برای گفتن در این باره نگذاشته است. البته شاید این مورد و طراحی نه چندان خوب بدنه را برخی‌ها ایراد مهمی ندانند، ولی موضوعی که اینجا مطرح می‌شود طراحی تکراری کابین این خودرو است که ما را به یاد مدل‌های ارزان قیمت می‌اندازد.

۴ – سیستم صوتی آن خوب نیست

یکی از مواردی که خریدار از خودرویی با قیمت حول و حوش ۵۰ میلیون تومان انتظار دارد، یک سیستم صوتی خوب است که پاسخگوی نیازهای وی باشد. تندر ۹۰ از این نظر، قطعاً شما را نا امید خواهد کرد. این خودرو به یک سیستم صوتی ساده با پشتیبانی از سی دی و رادیو و ۴ بلندگوی بی کیفیت مجهز شده است. در سیستم صوتی این خودرو خبری از USB و بلوتوث نیست و راننده بدین ترتیب، قادر به مکالمه از طریق سیستم صوتی خودرو نیست. اگر سیستم صوتی خودرو برایتان مهم است و هنوز اصرار به خرید تندر ۹۰ دارید، باید بودجه‌ای مجزا برای تعویض سیستم صوتی بد آن کنار بگذارید.

۵ – صندلی‌های آن راحت نیستند

کیفیت سواری یکی از مهم‌ترین مقوله‌های مشتریان در هنگام خرید یک خودرو محسوب می‌شود. طراحی صندلی‌هایی که راننده و سرنشین در مسافت‌های طولانی بتوانند سواری راحتی با خودرو داشته باشند، یکی از مهم‌ترین موارد در طراحی کابین یک خودرو است. متاسفانه، رنو در طراحی این خودرو، احتمالاً به منظور پایین نگه داشتن هزینه نهایی تولید، توجهی به این بخش نکرده است و شاهد استفاده از صندلی‌هایی بی کیفیت در این خودرو هستیم. با این اوصاف، اگر زیاد اهل مسافرت هستید و خانواده پرجمعیتی دارید، بهتر است بی خیال خرید تندر ۹۰ شوید، زیرا سفر کردن با این خودرو مخصوصاً برای سرنشین‌های عقب می‌تواند تجربه بسیار آزار دهنده‌ای باشد.

۶ – تجهیزات، امکانات و آپشن های خوبی ندارد

یکی از بحث‌هایی که این روزها در سگمنت خودروهای ۵۰ میلیونی بازار به یک استاندارد تبدیل شده است، ارائه تجهیزات، امکانات و آپشن های خوب روی آن‌ها، مخصوصاً از سوی شرکت‌های چینی است. متاسفانه، رنو تندر ۹۰ حتی در مدل فول آپشن E2 خود، امکانات خوبی در اختیار شما قرار نمی‌دهد و اگر مثلاً آن را با یک مدل هم رده از نظر قیمت مثل دنا مقایسه کنید، تندر ۹۰ امکانات، تجهیزات و آپشن هایی مانند صفحه نمایش، کروز کنترل، نویگیشن و بسیاری موارد دیگر را ندارد. عمق فاجعه وقتی مشخص می‌شود که بدانید در کاتالوگ تندر ۹۰، شرکت مواردی مانند سایبان با آینه، جا لیوانی، سپر هم رنگ با بدنه، کفپوش، گرمکن شیشه عقب و بسیاری موارد دیگر را به عنوان تجهیزات و امکانات خودرو معرفی کرده است.

سخن پایانی

طی ۱۰ سال حضور خود در ایران، تندر ۹۰ به خوبی توانسته جای خوبی در میان دل‌های ایرانی‌ها برای خود دست و پا کند، خودرویی که بدون شک در زمان ورود خود به بازار مدل بسیار خوبی محسوب می‌شد و شاید الان، وقت آن فرا رسیده تا شرکت‌های ایرانی به فکر از رده خارج کردن آن و رونمایی از نسل دوم این خودرو در کشور باشند. به طور کلی، تندر ۹۰ خودروی بسیار خوبی است که بیشتر، به توان بالای فنی و کیفیت ساخت خوب معروف می‌باشد.

ما در دو مطلب جدا، مزایا، معایب و دلایل خریدن و نخریدن تندر ۹۰ را برای شما مطرح کردیم. در مقاله دلایل خرید، توضیح دادیم که به دلایلی مانند کیفیت فنی بالا و استهلاک کم، ایمنی خوب، موتور قوی، مصرف سوخت مناسب، صندوق عقب جادار و مهم‌تر از همه، بازار دست دوم خوب، تندر ۹۰ خودرویی فوق العاده در شرایط فعلی بازار ایران است. در مطلب مشاوره خرید امروز زوم فور کار هم شش دلیل متفاوت برای نخریدن این خودرو گفتیم. اگر موارد مطرح شده به عنوان دلایل خرید جزو اولویت‌های شما هنگام انتخاب یک خودرو است و دلایلی که برای نخریدن آن آورده‌ایم را می‌توانید تحمل کنید، پس در خرید تندر ۹۰ نباید تعلل به خرج دهید. از سویی دیگر، اگر هر یک از این شش دلیل مطرح شده در این مقاله جزو خطوط قرمز شما به هنگام خرید یک خودرو است، حتی فکر خرید تندر ۹۰ هم نباید به ذهنتان خطور کند.

شما در مورد تندر ۹۰ چه نظری دارید؟ اگر قبلاً تجربه سواری با آن را داشته‌اید یا هم اکنون، مالک تندر ۹۰ هستید، بسیار خوشحال خواهیم شد نظرات خود را در مورد این خودرو و هر یک از موارد مطر شده در این مطلب با ما و دیگر مخاطبان وب سایت زوم فور کار مطرح نمایید.

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

178 دیدگاه ها برای "معایب تندر ۹۰ ، معایب ال ۹۰"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
معایب
مهمان

و جون میده واسه پیر مرد ها و آدم های خشک مثل خود ال نود و بخاطر کم استهلاکیش به روستایی خوبه

معایب
مهمان

با سلام ، تندر خودروی خوبیه موتورش قویه کم استهلاک شتاب خوب اما امکانات نداره طراحی خوبی ندارع بعلت کوتاهی شاسی و بلندی سقف تو سر پیچ ها چپ می‌کنه و سواری خشک، صندلی های خشک مثل پراید

ال 90 سلطان
مهمان
باند فابریکش اتفاقا از ایرانیا خیلی بهتره مال من فابریکه و مدل ۹۰ دست من بوده و هر ۴ تا باند خوب کار میکنن آهنگ وقتی میزارم همیشه صدا تا ته بالا میبرم کیفیت خوبی داره ولی نباید صدارو از ی جا به بعد بالا ببرید آهنگ هایی ک بیس دارن از ولوم ۵۵ بیشتر نباید ببریم اگر ببریم کیفیت خیلی داغون میشه یعنی صدای خط و خش داره وگرنه آهنگ هایی ک بیس کمی دارن تا آخر صدارو بالا ببرید واقعا کیفیتش خوب هست اگر یخورده خنگ بازی ببرید کنار و سیستم صوتیش گوش کنید می‌بینید خوبه نخوصا همین… بیشتر
علی
مهمان

انصافا سیستم صوتی ۲۰۶ خیلی بهتر از تندر هستش!

هادی
مهمان

بهترین گزینه در ماشین های تولید داخل،سرعت،قدرت،کیفیت و….

عباس عاملی
مهمان

در پیچ‌ها بسیار بد عمل میکند و هر آن احتمال چپ کردن دارد.

کاربر چت
مهمان

با سلام

شک نکنید در جهت خرید تندر کلا از هر لحاظ عالیه طراحی اش هم خیلی هم اقتصادی یه ما فروختیم دنا پلاس مدل ۹۷ گرفتیم خیلی پشیمانیم تندر ماشینی کم استهلاک موتور بسیار قدرتمند عالی بیصدا ، کابین خیلی خوب بزرگ بی سر صدا ، پارک کردنش راحت، کم مصرف ، شتاب بسیار عالی ،و…. اما دنا برعکس اینه فقط امکاناتش بیشتره والسلام تو جلوی تندر از هر لحاظ کم میاره اگه میخواهید ماشینی مقبول بخرید تو ایران فقط ال نود بقیه رو بزار کنار این نظر بنده است تشکر.

Amir
مهمان

از نظر سیتسم صوتی***
در مورد صندلی هم همینجور
خیلی جا داره
ضاهر مزخرف رو صد درصد موافقم
ما خودم ال ۹۰ مدل ۸۹
۵ هزار کار کرد دارم اصلا پیدا نمیشه ماشین خشک بدون خط
یک آمپلی هزار پایونیر روشه دو جفت باند ۷۱۸
یه ساب بشکه ای هزار پایونیر یه ظبت ۹۶۵۰ پایونیر دیگه از این ماشین چیزی نمیخام هم خشکه راحت عالی
هم سیتسم صوتی تا عدد ۱۰۰ داره رو ۱۰ میذاریم در باک رو هوا باز بسته میشه آنقدر این سیستم غوله نزدیک ۲۰ میل قیمت سیستم هست جزو خفناس خداییش

مهران
مهمان
من لوگان ۹۱ دارم و‌ جز من هیچکس تا حالا سوارش نشده . از اینرو یک صاحب نظر هستم . وقتی این ماشین را صفر تحویل گرفتم تا حالا که ۱۶۰ هزار کیلومتر رفتم , بایستی اعتراف کنم که مرا ناامید نکرده . اولا وقتی سوارش میشوید یک حس امنیت به شما دست میده که داخل یک سدان جوندار نشستید . قطعات با دوام داره . شاید باور نکنید تا حالا بعد از ده سال ، باطری ریموت کنترلش را عوض نکردم . باتری خود ماشین تا هشت سال کار کرد و بعد از ۸ سال تمام شد که مال… بیشتر
علیرضا
مهمان

من هم ال نود دارم و با صحبتهای شما موافقم
اما هفته ی پیش فرصتی دست داد و برای اولین بار سوار یه دوو اسپروی مدل ۱۹۹۴ شدم و از کرج تا زنجان رفتم، باید بی تعارف بگم ال نود واقعاً شوخیه در برابرش
ماشینی که مال نزدیک سی سال پیش!!! بوده خیلی من رو متعجب کرد. حرفم اینه که ما اون زمان اون ماشینها رو سوار نشدیم و الآن به ال نود دلخوشیم…. حیف

لر خرم آباد
مهمان

ببین تندر سرعتی‌ قدرتی عشقه تو جاده کم نمیاره من خودم ۴ ساله دارم ماشین اصل فرانسه گرگ جاده هست از تهران تا خرم آباد یه کله با ۱۴۰تا ۱۸۰ رفتیم اخ نگفت این ماشین

ال 90 سلطان
مهمان

من ماشینم مدل ۹۰ هس و اصلا محدودیت سرعت نداشته و راحت ۲۲۰ تا اراده کنم میره
ولی ریمپ کردم چون با ابنکه مصرف سوخت کم بود میخاستم کم تر بشه و شتابش عالی بود باز بهتر شده و قبل ریمپ هم کم نمی‌آورد در سربالایی و من شمع سوزنی خریدم و سیمگاز هم تا آخر از بخش موتور بردم بالا زانتیا ۲۰۰۰ تا ۱۶۰ تا نمیتونست منو بگیره

حسین
مهمان

با سلام. من از سال ۹۵ یک ال۹۰ صفر مدل ۹۵ خریدم تا به امروز ۱۴۰۱ هفتاد و سه هزار تا راه رفته ففففقط یک بار کیلومتر چهل هزار شمع عوض کردم. تمام. هزار ماشالا. ماشین قبلی من سمند بود. هر ۵ هزار تا استوپر و خرگوشی و سنسور انژکتور و کوفت و زهرمار عوض می کردم