مزایای هیوندای ولستر

بروزرسانی در: پنج شنبه 29 خرداد 99 ساعت 14:44
مزایای هیوندای ولستر

هیوندای ولستر در بدو ورود به ایران طرفداران خاصی را به خود جلب کرد، طرفدارانی که از پیشرانه نسبتا ضعیف آن چشم پوشی کردند و فقط مسحور چهره آن شدند که از نمای جلو نیز بسیار شبیه به جنسیس کوپه فیس لیفت است و البته دو دنیای متفاوت !

هیوندای ولوستر یکی از هاچبک های اسپرت بازار است که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ به صورت شرکتی و وارداتی وارد ایران شد. خودروی اسپرت ۳ در، با طراحی خاص که البته با اقبالی که  انتظار میرفت روبرو نشد.شاید یکی از دلایل کم تر مورد اقبال بودن ولوستر این بود که با پیشرانه توربو ۲۰۰ اسب بخاری به بازار ایران عرضه نشد و با همان پیشرانه ۱.۶ لیتری اکسنت راهی بازار ایران شد! با Z4Car همراه باشید تا با ۷ مورد از نقاط قوت و مزایای هیوندای ولستر بیشتر آشنا شوید.

متمایز بودن طراحی همیشه هم بد نیست

طراحی ولوستر عجیب است و هیچ کس منکر آن نیست. شاید این عجیب بودن باعث بشود این خودرو باب میل همه نباشد اما بعضی ها واقعا با عشق آن را می خرند. ولوستر مخصوصا در نمای جلویی و بغل بسیار زیبا طراحی شده و خطوط اسپرتی روی بدنه دیده می شود. وقتی ولوستر را کنار برخی خودروهای رقیبش در ایران مثل سراتو کوپ قرار می دهیم انگار که ولوستر از لحاظ طراحی  چندین سال از سراتو کوپ جلوتر است. این طراحی در کنار رنگ های جذابش باعث شده بسیاری از خانم ها و جوانان طالب این خودرو باشند، با اینکه می دانند در فروش به مشکل بر می خورند!

طراحی داخلی ولوستر، در حد پرچمداران

شاید در نگاه اول  اگر به شما نگوییم که این عکسی از داخل ولوستر است به سختی باور کنید. طراحی داخلی این خودرو شبیه هیوندای های رده های بالاتر و مخصوصا جنسیس کوپه طراحی شده. با اینکه می دانیم جنسیس تفاوت قیمتی بسیاری با ولوستر دارد. در ولوستر خبری از سبک طراحی قدیمی نیست و مانند بیرون خودرو، داخل کابین هم از طراحی پیشرویی نسبت به رقبا بهره می برد. کنسول به شکل V طراحی شده و وسط آن مانیتور ۷ اینچی جا خوش کرده. در کنار آپشن ها نور پس زمینه معروف هیوندای هم فضای کابین را بسیار چشم نواز کرده است.

ولستر، ایمن تر از رقبا 

بحث ایمنی جایی است که ولوستر می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. در تست تصادفی که توسط سازمان معتبر ANCAP انجام شد این خودرو ۵ ستاره ایمنی را کسب کرد و حداکثر امتیاز قابل کسب در این تست است. رقیب این خودرو یعنی کیا سراتو ۴ ستاره کسب کرد و در ویدیو ها می بینیم که در تست تصادف از جلو ستون درب های جلو هم دفرمه شده اند که نشان از ضعف سراتو در ایمنی دارد. در طرف دیگ آلفارومئو میتو توانسته پا به پای ولوستر ۵ ستاره ایمنی بگیرد که دلیل موفقیت آن ایربگ های بیشتر نسبت به ولوستر بوده است. به طور کلی می توان ولوستر را یک خودروی ایمن دانست.

امکانات خوب

دلیل استفاده ما از کلمه خوب این است که امکانات ولوستر از رقیبی مثل سراتو کوپ بیشتر است. اما این خودرو چیزی ارائه نمی کند که ما را شگفت زده کند. امکانات در حد و اندازه قیمت آن است ولی از آن جایی که در رقبا این آپشن ها هم دیده نمی شوند این خودرو پیروز میدان است. گرمکن آینه ها و صندلی های جلو، صندلی های چرمی، سانروف پانوراما و سیستم کیلس استارتر(keyless starter) از آپشن های این خودرو هستند و که در این رده قیمتی به سختی دیده می شوند. اگر بخواهیم واقع بین باشیم سطح امکاناتی این خودرو بالاست و کاملا راضی کننده است.

مصرف سوخت اقتصادی

ولوستر شاید نتواند موتور ۱.۶ لیتری اش اسب های بخار زیادی خارج کند، اما این موتور کم حجم باعث شده مصرف سوخت خودرو هم کاهش پیدا بکند. در مقابل سراتو کوپه ۲ لیتری ولوستر حدود یکی دولیتر لیتر بنزین کم تر مصرف می کند که این موضوع برای کسانی که از خودرو به طور روزانه و در شهر استفاده می کنند بسیار حائز اهمیت است.

موتور و گیربکس هماهنگ

گیربکس دو کلاچه ولوستر به خوبی با موتور GDI هماهنگ شده و عملکرد خودرو از چیزی که از ۱۳۸ اسب بخار انتظار داریم بهتر است. البته شتابگیری با این خودرو به هیچ وجه با چهره اسپرت این خودرو همخوانی ندارد و اگر فکر میکنید قرار است با فشردن پدال گاز قدرت را احساس کنید نا امیدتان خواهد کرد. شایان ذکر است در نمونه های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ که نمونه های MPI هستند اوضاع بدترخواهد شد و صرفا میتوان هماهنگی گیربکس و موتور را به عنوان یک مزیت خوب در ولوستر عنوان کرد ولی از نظر شتابگیری و کشش پیشرانه حرفی برای گفتن ندارد!

علاقه شدید به اسپرت شدن

ولوستر اسپرت

همیشه در بازار یک سری خودرو هستند که بیشتر زیر دست جوانان می چرخند و دستکاری می شوند. برای این خودرو ها قطعات اسپرتی زیادی پیدا می شود. مثلا در ایران ۲۰۶ این ویژگی را دارد. خودرو هایی مثل ولوستر به واسطه ی قیمت کمی که در خارج از کشور دارند ۲۰۶ خارجی ها محسوب می شود! از این رو قطعات شخصی سازی شده زیادی برای ولوستر هست. از اسپویلر های عقب تا دیفیوزر و لیپ های سپر برای این خودرو قابل سفارش است. اما از آن جایی که این خودرو مدل توربو شارژ هم دارد، بسیاری از ولوستر سواران کشور توربوی اصلی این مدل را سفارش می دهند و بر روی خودرویشان در ایران نصب می کنند. نتیجه کار یک هاچبک جذاب ۲۰۰ اسب بخاری است!

سخن نهایی

ولوستر یک هاچبک جذاب است. هاچبکی که نه سریع است و نه ارزان است اما طرفدارانی دارد که  بی اندازه آن را دوست دارند،  حتی اگر ۳ درب داشته باشد! در رنج قیمتی هیوندای ولستر و یا حتی ارزان تر خودروهایی نظیر  مزدا ۳ هاچبک و  کیا سراتو کوپه  هستند که از نظر کشش پیشرانه در رده بسیار بهتری قرار دارند و به شما پیشنهاد میکنیم اگر صرفا چهره جذاب ، آپشنهای خوب و ایمنی بالا را جزء اولویت های خرید خود مد نظر دارید هیوندای ولوستر یک انتخاب جذاب برای شماست و در غیر این صورت انتخاب های منطقی تر و بهتری نیز  وجود دارد که فضای بیشتر ، پیشرانه قوی تر و سواری بهتری را به شما ارائه کند!

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar