معایب نیسان رونیز

بروزرسانی در: چهارشنبه 24 فروردین 01 ساعت 13:42
معایب نیسان رونیز

رونیز، یکی از شاسی بلند های ساخت شرکت نیسان است که در بازار جهانی با نام پالادین و ایکس ترا هم شناخته می شود. این خودرو در بازار محبوبیت فراوانی دارد و در این مقاله امروز در z4car به بررسی معایب نیسان رونیز می پردازیم.

نیسان رونیز یکی از خودروهای آفرود محبوب است که به عنوان جایگزین نیسان پاترول در اوایل دهه ۸۰ یعنی حدودا سال ۱۳۸۲ وارد بازار ایران شد. این خودرو از محبوبیت بالایی برخوردار است اما هر خودروی خوبی ایراداتی نیز دارد که امروز به بررسی ایرادات و معایب نیسان رونیز  می پردازیم.

طراحی قدیمی

back

باید پذیرفت که رونیز یک محصول دهه نودی ژاپنی است. درست است که خودروی ژاپنی همیشه به کم استهلاک بودن و دوام بالا معروف است اما باید قبول کرد که طراحی رونیز برای سال ۲۰۲۰ خیلی کهنه شده است و درمقابل رقیبی چون سوزوکی گراند ویتارا که هم قیمت آن است واقعا رقیب توانمندی نیست.

بنابراین باید گفت اگر با ظاهر خودرو مشکلی نداشته باشید رونیز انتخاب مناسبی است اما اگر نمی توانید چهره ی قدیمی رونیز را تحمل کنید باید به سراغ خودرویی مثل سوزوکی گراند ویتارا روید.

سواری خشک

headlight

درست است که خودروهای شاسی بلند همیشه سواری خشکی داشته اند و مخصوصا در ردیف عقب سواری آزار دهنده ای را به سرنشین می دادند اما باید گفت رونیز به واسطه ی این که سیستم تعلیق  قدیمی دارد، سیستم تعلیق خشک تری  دارد و صندلی ها نیز راحت نیستند و همه ی اینها باعث می شوند یک سواری خشک و بی روح داشته باشیم و در نتیجه در دراز مدت در سفرهای بیرون جاده ای ، رونیز کمی آزار دهنده باشد. در مقابل سوزوکی گراند ویتارا حداقل در ردیف جلو ، صندلی های نرم تری دارد و در کل تعلیق نرم تری را ارائه می دهد. یعنی اگر در مسافت های طولانی سوار خودرو می شوید و اخل سفر های جاده ای هستید باز هم ویتارا می تواند گزینه ی بهتری باشد.

قیمت بالا

هنگامی که صحبت از قیمت خودرو می شود ، میبینیم که مهم ترین رقیب این خودرو در بازار می تواند سوزوکی گراند ویتارا باشد. ببینیم از لحاظ قیمت در چه وضعیتی قرار دارد. خودروهای شاسی بلندی که در این رمج قیمتی در بازار دیده می شوند ، سوزوکی گراند ویتارا مدل ۲۰۰۷  یا ۲۰۰۸ و نیسان رونیز مدل ۸۲ یا ۸۳ است. نیسان رونیزی که ۱۷ سال از عمر آن میگذرد ، درمقابل ویتارایی که ۴ سال از آن جوان تر است. پس باید گفت به خاطر طرفداران زیادی که این خودرو دارد ، افزایش قیمت آن کمی کاذب بوده و می توان گفت برای خودرویی که ۱۷ سال کار کرده ، پرداخت همچین مبالغی چندان منطقی نیست. هرچند این روز ها هیچ خودرویی قیمت واقعی اش را ندارد!

امکانات کم و از مد افتاده

interior

تمامی معایب نیسان رونیز به شکلی به قدیمی بودن این خودرو بر میگردند. نیسان رونیز آپشن های کمی دارد و تقریبا می توان گفت آپشن خاصی در آن دیده نمی شود و شما مجبور می شوید ابتدایی ترین آپشن ها را روی آن نصب کنید که این خود می تواند هزینه بر باشد. یعنی علاوه بر هزینه ای که برای خرید خودرو میپردازید ، حداقل باید مبلغی نیز هزینه کنید تا آپشن هایی جزئی مانند مانیتور و یا کروز کنترل را به این خودرو اضافه کنید که این به معنای خرج اضافی است. در صورتی که این آپشن می تواند در سوزوکی گراند ویتارا به عنوان آپشن پایه وجود داشته باشد.

مصرف سوخت بالا

engine

باز هم موتور قدیمی رونیز و باز هم مشکل مصرف سوخت.  این خودرو در شهر مصرف سوخت بالغ بر ۱۶ لیتر دارد و اگر خودرو را در شهر استفاده کنید ، رونیز بیشتر از اینکه هزینه های فنی داشته باشد ، هزینه ی بنزین دارد و بیش از اینکه در تعمیرگاه دیده شوید ، در صف پمپ بنزین خواهید بود! در مقابل ، سوزوکی گراند ویتارای ۲ لیتری ، در شهر حدود ۱۲ – ۱۳ لیتر مصرف دارد که خودش حدود ۴ لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین است. بنابراین اگر خودرو را در شهر استفاده میکنید رونیز نمی تواند انتخاب مناسب و کم خرجی برای شما باشد.

ایمنی ضعیف

در بحث ایمنی باید گفت اصلا منظور ما مقاومت بدنه نیست چون رونیز میتواند از لحاظ مقاومت بدنه بسیار عالی عمل کند اما بحث ایمنی  غیر فعال است. این خودرو ایربگ ندارد ، سیستم ترمز آن ضعیف است و در مقابل خودرویی مثل ویتارا که در مدل پایه ۴ ایربگ دارد باید گفت رونیز کمی عقب مانده و در تصادفات ممکن است نتواند به خوبی ویتارا عمل کند. همچنین تست تصادف رسمی از سوزوکی ویتارا موجود هست که کمی خیال ما را بابت ایمنی این خودرو راحت تر می کند.

نتیجه گیری

رونیز یک خودروی آفرود بی نظیر ، بسیار بادوام و البته کم استهلاک است اما اگر بخواهید خودرو را در شهر استفاده کنید، مصرف سوخت برایتان مهم باشد و سواری نرم تری بخواهید انتخاب شما می تواند سوزوکی گراند ویتارا باشد.

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "معایب نیسان رونیز"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
كسرى
مهمان

رونیز بهترین و معقولترین گزینه برای آفرود هست، فقط کافیه کیت کینگ بندازی زیرش اونوقت هیچی حس نمیکنی

علی
مهمان

اومدی تبلیغ ویتارا بکنی تصادف ویتارا یادت رفته هیچ کدوم از ایربگهاش باز نشد؟
خودرو آفرود آپشنو میخاد چیکار؟ظاهر قدیمی نمیدونم یعنی چی حالا اگه پشتش تخمرغی بود خوب بود یا مثل نیسان جوک سقف کابین نزدیک کف ماشین بود بهتر بود و سرنشینان سرشونو بیادن پائین تا به سقف نخوره؟؟

رضا
مهمان

جوک از اسمش مشخصه جوک دلقکه خیابونه چه برسه کوه دشت