معایب کیا اپتیما ۲۰۱۲-۲۰۱۳

بروزرسانی در: چهارشنبه 15 مرداد 99 ساعت 08:15
معایب کیا اپتیما 2012-2013

کیا اپتیما، برنده عناوین مختلف در رویداد های مختلف طراحی و یکی از پرفروش ترین سدان های کیا در سراسر جهان است. این خودرو که مشترکات زیادی با هیوندای سوناتا دارد در بازار ایران هم بسیار محبوب است. امروز در سایت z4car به بررسی معایب این خودرو می پردازیم.

اپتیما، سدان کره ای ساخت شرکت کیا می باشد که در بازار جهانی و بازار ایران از محبوبیت خاصی برخوردار است. این خودرو که از پرفروش ترین محصولات کیا هم هست در ایران در مقابل خودروهایی مثل هیوندای سوناتا، هوندا آکورد و تویوتا کمری قرار می گیرد. امروز در سایت z4car به بررسی معایب کیا اپتیما ۲۰۱۲-۲۰۱۳ می پردازیم.

افت کیفیت بعد از چند سال

interior

محصولات کیا موتورز با اینکه نسبت به خودروهای هیوندای موتورز کیفیت بهتری دارند و خودروهای قابل اطمینان تری هستند اما در مقابل رقبای ژاپنی خود حرفی برای گفتن ندارند. خودروهای کره ای اصولا بعد از ۳-۴ سال افت کیفیت شدیدی پیدا می کنند و این مورد در جای جای این خودروها قابل مشاهده است. در مقابل ، خودروهای ژاپنی مثل هوندا آکورد یا تویوتا کمری خودروهای بسیار بادوام تری هستند و عمر مفید بسیار بیشتری نسبت به خودروهای کره ای و حتی خودروی با کیفیتی  مثل کیا اپتیما دارند. پس باید گفت اگر از کسانی هستید که خودرو را ۱۰ سال نگه می دارید اپتیما مناسب شما نیست و باید سراغ خودروهای ژاپنی بروید.

شتاب نه چندان خوب

اگر بخواهیم کیا اپتیما را با رقیب اصلی اش یعنی هیوندا سوناتا مقایسه کنیم ، اپتیما ماشین مناسبی است. شاید روی کاغذ نیز عدد مناسبی برای صفر تا صد آن ثبت شده باشد اما باز هم باید گفت تویوتا کمری با اینکه توان تقریبا برابری دارد اما به خاطر هماهنگ بودن موتور و گیربکس شتاب بهتری دارد و حدود ۵/۱ تا ۲ ثانیه صفر تا صد سریع تری را به شما می دهد. این ۲ ثانیه می تواند در عمل بسیار موثر باشد و سواری پرشتاب تری را به شما بدهد. همین طور هوندا آکورد هم شتاب بهتری نسبت به این خودرو دارد و می تواند برای کسانی که اهل شتاب و سرعت هستند انتخاب های مناسب تری باشند.

جلوبندی ضعیف

یکی از ایرادات شایعی که به این خودرو وارد است جلوبندی ضعیف این خودرو است که بسیاری از مالکین به این مسئله واقف هستند که اپتیما پس از کارکرد نزدیک به ۱۰۰ هزار کیلومتر مشکل جلوبندی پیدا میکند و هزینه های آن هم کم نیست. اما این قسمت هم به دوام خودروهای کره ای برمیگردد که در برابر خودروهای ژاپنی حرفی برای گفتن ندارند.

سواری خشک

با اینکه شاید سواری اپتیما نسبت به سوناتا بهتر باشد اما اگر اپتیما را یک خودروی خانوادگی در نظر بگیریم بازهم در مقابل هوندا آکورد که به نرمی معروف است حرفی برای گفتن ندارد. چون همیشه انتظار می رود که یک خودروی خانوادگی سواری نرمی داشته باشد اما اگر این انتظار را از اپتیما داشته باشد ممکن است شما را نا امید کند. پس اگر میخواهید یک خودروی خانوادگی خوب داشته باشید ، هوندا آکورد قطعا انتخاب مناسب تری است.

نتیجه گیری

باید گفت اپتیما خودرویی است که کفه ی سنگین تر ترازو خوبی های آن است و کفه ی سبک تر بدی های آن. این خودرو طراحی زیبایی دارد ، بازار آن بسیار بهتر از خودروهای ژاپنی است و قیمت کمتری نسبت به آنها دارد. اما هیچگاه از یک خودروی کره ای انتظار کیفیت و دوام خودروهای ژاپنی را نداشته باشید.

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "معایب کیا اپتیما ۲۰۱۲-۲۰۱۳"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ممد
مهمان

تعریف هوندا آکورد بود یا معایب اوپتیما؟!