نقد و بررسی برلیانس C3 کراس

بروزرسانی در: جمعه 28 تیر 98 ساعت 13:09
نقد و بررسی برلیانس C3 کراس

با توجه به محبوبیت روزافزون کراس‌اوورهای کوچکی همچون دانگ فنگ H30 در بازار ایران، تمامی شرکت‌های داخلی سعی دارند برای رقابت در این کلاس محصولی وارد بازار نمایند. شرکت سایپا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اکنون توانسته است با مونتاژ برلیانس C3 کراس قدم در دنیای کراس‌اوورهای کوچک بگذارد

برلیانس‌اتو یکی از شرکت‌های قدرتمند چینی است که تاریخ شروع فعالیت‌های آن به سال ۱۹۹۲ باز می‌گردد. این شرکت علاوه بر تولید محصولات شرکت خود، در زمینه مونتاژ محصولات شرکت‌های بنامی همچون پورشه، ب‌ ام‌ و، میتسوبیشی، تویوتا و...  نیز فعالیت دارد.

این خودروساز یکی از شرکای تجاری شرکت سایپا نیز به‌حساب می‌آید که اولین محصول این همکاری در اواخر سال ۱۳۹۳ و با نام برلیانس V5 به خیابان‌های کشور وارد شد. پس از محبوبیت کوتاه‌مدت این خودرو، شرکت سایپا در سال ۱۳۹۴ تصمیم به عرضه سری جدیدی از محصولات کمپانی برلیانس گرفت که در دو تیپ هاچبک و سدان و در دو سری با نام‌های H300 و H200 به بازار عرضه می‌شدند. پس از فروش موفق محصولات سری H300 و H200، شرکت سایپا تصمیم گرفت تا با تولید خودرویی در کلاس کراس‌اوورهای کوچک شهری با محصولاتی همچون ساندرو استپ‌وی و دانگ فنگ اچ سی کراس به رقابت بپردازد. از این‌رو سایپا با همکاری شرکت برلیانس اقدام به طراحی و تولید C3 کراس نمود که ما در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل برلیانس C3 کراس پرداخته و تجربیات خود را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم؛ در ادامه با تیم بررسی تخصصی Z4CAR همراه باشید.

طراحی ظاهری


C3 CROSS

برلیانس C3، یک کراس‌اوور کوچک شهری است که اساس طراحی و تولید آن بر پایه برلیانس H320 شکل‌گرفته است؛ به همین دلیل بسیاری از کارشناسان این خودرو را در دسته هاچبک‌های کراس قرار می‌دهند. شباهت میان C3 کراس با H320 به حدی زیاد است که با اولین نگاهی به این خودرو به‌راحتی می‌توانید به شباهت‌های میان این پدر و پسر پی ببرید. در نمای جلویی C3، از یک سپر حجیم به همراه مه شکن‌هایی بزرگ استفاده‌شده که جذابیت خاصی را به این خودرو بخشیده است. البته طرح جدید جلوپنجره مشبک این خودرو در زیبایی نمای جلویی آن، نقش مهمی دارد که در ترکیب با خطوط کشیده شده بر روی کاپوت ظاهر عضلانی را برای این خودرو به وجود آورده است.
افزایش ۵ سانتی‌متری ارتفاع و همچنین استفاده از رینگ‌های اسپرت ۱۶ اینچی، زیبایی نمای جانبی این خودرو را نسبت به H320 دوچندان کرده است. یکی دیگر از تفاوت‌هایی که در نمای جانبی C3 به چشم می‌خورد وجود فلاپ‌های سیاه‌رنگ بر روی حاشیه گلگیرها و وجود باربند بر روی سقف (Roof Rack) است که باعث شده این خودرو در زمینه تجهیزات ظاهری خودروهای کراس، کمبودی نسبت به سایر رقبا نداشته باشد.
شرکت برلیانس سعی داشته تا با نصب قطعاتی همچون دفیوز و اسپویلر در بخش پشتی C3 کراس، ظاهری متفاوت برای این خودرو خلق نماید؛ اما به جرات می‌توان گفت که کمترین میزان تغییرات در این بخش صورت گرفته است که باعث شده بخش پشتی C3، بیش از سایر قسمت‌ها به مدل H320 شباهت داشته باشد. یکی از نکات جالبی که در ظاهر این خودرو وجود دارد، تفاوت رنگ سقف با بدنه بوده که درواقع خریداران می‌توانند یکی از سه رنگ مشکی، سفید یا نقره‌ای را برای سقف خودرو خود انتخاب کنند. ترکیب رنگ منحصربه‌فردی که در ظاهر C3 به چشم می‌خورد، باعث زیبایی هرچه بیشتر این خودرو شده است.
در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت شاید نمای ظاهری برلیانس C3 کراس شباهت زیادی به مدل H320 داشته باشد و حتی کمی تکراری به نظر برسد، اما نمی‌توان تغییراتی ایجادشده در نمای ظاهری آن را هم نادیده گرفت زیرا این تغییرات هر چند جزئی و کوچک به نظر می‌آیند ولی باعث شده است که این خودرو بسیار زیباتر و مدرن‌تر از محصول پایه خود به نظر برسد.

طراحی داخلی و امکانات رفاهی


C3 کراس

طراح کلی فضای داخلی C3 کراس، مکان قرارگیری کلیدها و حتی مواد استفاده‌شده در کابین هیچ تفاوتی با مدل H320 ندارد و درواقع هیچ خلاقیتی در آن به چشم نمی‌خورد. همان‌طور که گفته شد اغلب مواد به‌کاررفته در فضای کابین این خودرو از پلاستیک خشک ساخته‌شده‌اند که مطمئناً پس از مدت کوتاهی می‌تواند صداهای آزاردهنده‌ای را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد!
در بخش مرکزی داشبورد یک مانیتور ۷ اینچی لمسی قرار دارد که به سیستم رهیاب ماهواره‌ای (GPS) مجهز شده است، اما متأسفانه هیچ اثری از دوربین دید عقب به چشم نمی‌خورد که با توجه به دید محدودی که در بخش عقب خودرو وجود دارد هنگام پارک دوبل، جای خالی این سیستم بشدت حس خواهد شد. صندلی‌های C3 کراس قابلیت تنظیم در ۸ جهت را دارند و یکی از راحت‌ترین صندلی‌ها در این رنج قیمتی محسوب می‌شود؛ اما متأسفانه از رویه چرمی برخوردار نبوده و از روکش پارچه‌ای بهره می‌برند. در پنل پشت فرمان شاهد طراحی کلاسیک (سیلندری) نشانگر دور موتور و سرعت‌سنج هستیم که به‌راحتی می‌توان نور آن‌ها را کم‌وزیاد کرد؛ همچنین در بخش مرکزی این پنل، مانیتور کوچکی قرار داده‌شده که مصرف سوخت لحظه‌ای و اطلاعات مربوط به پیمایش را در اختیار راننده قرار می‌دهد.
در ردیف جلو C3 کراس فضای مناسبی برای راننده و سرنشین جلو در نظر گرفته شده است و در سفرهای دور و نزدیک راحتی قابل قبولی را برای سرنشینان به همراه خواهد داشت، اما به دلیل طراحی شیب‌دار بخش انتهایی سقف برلیانس C3، فضای سر سرنشینان عقب کمی محدود شده که باعث می‌شود این بخش برای افراد بلندقد چندان مناسب نباشد.
برلیانس C3 کراس همچون سایر برادران خود از امکانات رفاهی متعددی بهره می‌برد که از میان آن‌ها می‌توان به فرمان برقی تقویت‌ شده، ورود و استارت بدون کلید، سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع با تنظیمات الکترونیکی، آینه‌های جانبی برقی، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو و... اشاره‌کنیم. ناگفته نماند سیستم کروز کنترل، برای برلیانس C3 کراس جز امکانات سفارشی محسوب می‌گردد و نسخه‌های پایه از این قابلیت بهره نمی‌برند.

مشخصات فنی


برلیانس C3 کراس

برلیانس C3 در دو نسخه ۱۴۹۸ سی‌سی (BM15L) و ۱۶۵۴ سی‌سی (BM16LB) به بازار عرضه می‌گردد که ازلحاظ امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی هیچ تفاوتی باهم ندارند ولی ازلحاظ مشخصات فنی کاملاً باهم متفاوت هستند که در ادامه به توضیح بیشتر آن خواهیم پرداخت.
پیشرانه BM15L، درواقع همان پیشرانه ۴ سیلندر و ۱۰۳ اسب بخاری نصب‌شده بر روی برلیانس H320 بوده که بدون هیچ تغییری بر روی C3 کراس نیز قرارگرفته است؛ اما پیشرانه BM16LB نسل جدید پیشرانه‌های این شرکت محسوب می‌گردد که علاوه بر C3 کراس، سری جدید H320 و H330 نیز به آن مجهز شده‌اند. این پیشرانه جدید از توان خروجی ۱۱۴ اسب‌بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۴ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه برخوردار است که این نیرو از طریق گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک ساخت شرکت هیوندای (پاور تک) به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد. برلیانس C3 کراس برخلاف سایر برلیانس‌های مونتاژ شده در ایران، فاقد نسخه دنده دستی است و فقط با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه می‌گردد. طبق ادعای شرکت سازنده، گیربکس و پیشرانه جدید نسبت به گذشته از کیفیت و عملکرد بهتری برخوردار بوده و می‌تواند قدرت و شتاب بیشتری را در اختیار راننده قرار دهد. البته نباید فراموش کنیم که افزایش ارتفاع سیستم تعلیق و همین‌طور وزن ۱۲۴۰ کیلوگرمی C3، مانع بسیار بزرگی در جهت افزایش شتاب این خودرواست؛ بنابراین حتی در زمان رانندگی با نمونه‌های ۱.۶ لیتری این خودرو نباید انتظار شتاب و چالاکی خیره‌کننده‌ای داشته باشید.
بر طبق اعلام رسمی شرکت پارس‌خودرو مصرف سوخت ترکیبی این هاچبک کراس ۷.۶ لیتر است، اما ما در عمل شاهد بودیم این خودرو به‌طور میانگین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرفی در حدود ۹.۵ لیتر دارد که چندان هم مناسب به نظر نمی‌رسد؛ البته هنگام رانندگی در بزرگراه‌ها مصرف سوخت C3 کراس تا حدود ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

سیستم تعلیق


برلیانس سی3 کراس

یکی از مشخصه‌های اصلی یک کراس‌اوور ارتفاع بیشتر این نوع خودروها نسبت به خودروهای سدان‌ است که این مشخصه باعث می‌شود کراس‌اوورها بتوانند رانندگی در جاده‌های ناهموار را برای شما لذت‌بخش و هیجان‌انگیز نمایند، اما ارتفاع کف این خودرو از سطح زمین، تنها دو سانتی‌متر نسبت به H320 افزایش‌یافته است بنابراین انتظار یک کراس‌اوور واقعی را از این هاچبک کراس نداشته و درواقع نباید به کلمه CROSS که در انتهای نام این خودرو اضافه‌ شده است توجه نمایید!
در بخش جلویی برلیانس C3 از سیستم تعلیق مستقل مک فرسون استفاده‌شده و برای بخش عقب این خودرو نیز سیستم نیمه‌مستقل میل پیچشی در نظر گرفته‌شده است. عملکرد سیستم تعلیق به‌کاررفته در برلیانس C3 کراس بسیار نرم و دقیق بوده که در ترکیب با فرمان برقی آن، هندلینگ بسیار خوبی را در این بازه قیمتی برای این خودرو به وجود آورده است. به طور کلی می‌توان گفت که از آنجایی که سیستم تعلیق به کار رفته در C3 کاملا مشابه نمونه استفاده شده در H320 است؛ در زمان عبور از خیابان‌های شهری یا جاده‌های ناهموار C3 کراس عکس‌العمل‌های یکسانی با H320 از خود بروز می‌دهد.

ایمنی


سی 3 کراس

برلیانس C3 کراس در رنج قیمتی خود از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی فراوانی بهره می‌برد که از این نظر در سطح بسیار بالاتری نسبت به رقیبانی همچون رنو ساندرو استپ‌وی قرار می‌گیرد؛ از جمله تجهیزات ایمنی این خودرو می‌توان به ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD، سنسور دنده عقب، قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور، ایموبلایزر ECU، ایزوفیکس، میله فرمان جمع‌شونده، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو اشاره نمود. متأسفانه در هیچ‌کدام از سایت‌های رسمی، نتایجی من‌باب تست‌های ایمنی انجام‌شده بر روی C3 کراس منتشرنشده است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این خودرو ازلحاظ امنیتی در وضعیت مطلوبی قرار نداشته و در هنگام رانندگی باید تمامی جوانب احتیاط را رعایت کنید!
در این میان تنها می‌توان به نتایج ایمنی مدل پایه این خودرو (برلیانس H320) دل‌خوش کرد که طبق اعلام رسمی سایت برلیانس‌اتو، H320 موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه C NCAP شده است که در این مورد هم ابهامات فراوانی وجود دارد! زیرا با مراجعه به سایت C NCAP، در کمال تعجب شاهد خواهید بود که هیچ عکس، فیلم یا نتیجه رسمی از تست‌های انجام‌شده بر روی این خودرو وجود ندارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد این ادعا کمی نیاز به شفاف‌سازی و ارائه مدرک دارد.

تست درایو


c3 کراس

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید باوجوداینکه C3 کراس به سیستم ورود و استارت بدون کلید مجهز شده است، هیچ اثری از دکمه استارت در داخل آن نبوده و شما باید برای روشن کردن این خودرو قطعه‌ای پلاستیکی که در مکان استارت نصب‌شده است را مانند سوئیچ بچرخانید! ما نیز بر طبق همین منوال این هاچبک کراس را روشن و سفر خود را آغاز نمودیم. رانندگی با C3 کراس تفاوت خاصی با H320 ندارد و همان حس را به شما منتقل خواهد کرد؛ تنها شاید ارتفاع بیشتر و رینگ‌های پهن‌تر آن باعث شود در دقایق اولیه رانندگی، برایتان کمی متفاوت به نظر برسد که آن‌هم پس از مدت کوتاهی عادی خواهد شد. پیشرانه و گیربکس جدید این خودرو هماهنگی بیشتری نسبت به نمونه قبلی داشته و تا حدودی نسبت به پدال گاز عکس‌العمل بهتری از خود نشان می‌دهند. مکان قراری گیری ستون A و همچنین زاویه بسیار مناسب شیشه جلو باعث شده تا در هنگام رانندگی تسلط بسیار خوبی به محیط اطراف داشته باشید اما شیشه کوچک عقب تا حدودی مانع تسلط کافی به بخش پشتی خودرو شده است. تا این جای کار همه‌ چیز برای یک رانندگی معمولی شهری مناسب به نظر می‌رسید، اما زمانی که تصمیم گرفتیم با استفاده از قابلیت تیپ ترونیک رانندگی پرشتاب‌تری را تجربه کنیم، با مشکلاتی بسیاری مواجه شدیم. تعویض دنده در این خودرو به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده، که مصرف سوخت به حداقل رسیده و همچنین فشار بسیار کمی به پیشرانه وارد گردد؛ به همین جهت این گیربکس مانع از معکوس دنده در دورهای بالاتر از ۳۰۰۰ می‌شود و همچنین در هر دنده پس از رسیدن به دور موتور ۵۲۰۰ به‌طور خودکار دنده سبک می‌شود! تمامی موارد ذکرشده باعث شد که پس از مدت کوتاهی دوباره به رانندگی معمولی خود ادامه داده و به‌ طور کلی رانندگی پرهیجان را کنار بگذاریم. در هنگام عبور از جاده‌های پرپیچ‌ و خم C3 کراس چسبندگی قابل قبولی داشته که برای یک کراس چینی چندان هم بد به نظر نمی‌رسد.

کلام آخر


خودروهایی همچون C3 کراس هاچبک‌هایی هستند که باکمی تغییر در سیستم تعلیق و افزایش قدرت سیستم فنربندی، ارتفاع یافته شده‌اند و نه ارتقا یافته! برلیانس C3 کراس، شاید ازلحاظ سگمنتی در رده کراس‌اوورهای کوچک (Mini SUV) قرار بگیرند اما در واقعیت تنها یک هاچبک کراس بوده که برای رقابت با خودروهایی همچون ساندرو استپ وی طراحی و تولیدشده است. جالب است بدانید که C3 کراس در هیچ‌کدام از کشورهای جهان، حتی در کشور سازنده نیز حضور نداشته و تنها در ایران تولید و عرضه می‌گردد. برای اطمینان از این مسئله می‌توانید به سایت رسمی شرکت برلیانس‌اتو رفته تا به‌راحتی مشاهده کنید که نام این خودرو در بین محصولات تولیدی این شرکت ذکر نشده است.
در آخر می‌توان گفت طراحی جوان‌پسند و مدرن، امکانات متنوع و کیفیت قابل‌قبول قطعات، از نکات مثبت برلیانس C3 کراس محسوب می‌شود که باعث شده در مقایسه با رقبایی همچون ساندرو استپ‌وی حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد اما مطمئناً خودرویی همچون ساندرو استپ‌وی هم از نکات مثبتی همچون کیفیت بالای قطعات، پیشرانه پرتوان و خدمات پس از فروش مناسب بهره می‌برد که باعث شده همچنان طرفداران خاص خود را داشته باشد که حاضر نیستند خودرو به‌اصطلاح فرانسوی خود را با یک محصول چینی عوض نمایند. انتظار می‌رود درصورتی‌که شرکت پارس‌خودرو بتواند کیفیت خدمات پس فروش این خودرو را افزایش داده و برخی نواقص فنی آن را برطرف نماید به‌راحتی می‌تواند فروش موفق‌تری را تجربه کند و مشتریان بیشتری را به‌سوی خود جذب نماید.
شما همراهان گرامی اگر قصد خرید یک هاچبک کراس در این رنج قیمتی داشته باشد، بین ساندرو استپ‌وی و برلیانس C3 کراس کدام‌یک را انتخاب خواهید کرد؟

نویسنده: سعید رنجبر

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

28 دیدگاه ها برای "نقد و بررسی برلیانس C3 کراس"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کریمی
مهمان

از سر دلسوزی می گم .چینی توقف تولیدی نخرید . قطعاتش با قیمت نجومی و بسیار کم است . بعد از اینکه بخرید متوجه اشتباهتون میشید .

شهریار
مهمان
دوستان من خودم از طریق جستجو این ماشین رو انتخاب کردم الان هم میخوام تجربه خودوم رو براتون بزارم ان شالله استفاده کنید ما رو دعا کنید. من قبل از این ماشین پرشیا سال مدل ۸۸ و ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۰ و تندر پلاس مدل ۹۷ داشتم. برلیانس کراس در نسخه ۱۶۵۰ با امکانات کامل الان داره عرضه میشه پس از لحاظ آپشن شما کم و کسری ندارید الا شسطی استارتر که خدایی خیلی کم لطفی بود نزاشتنش که شما با دست باید بچرخونید به غیر از این مورد بقیه اوکی هست. دوربین عقب دید در شب هست کیفیت… بیشتر
z4car
مدیر

سلام شهریار جان
ممنونم از تجربه ارزشمند شما که با ما و مخاطبان عزیز Z4Car به اشتراگ گذاشتید.

محمد
مهمان

سلام دوستان میخوام خیال کسایی که میخوان c3کراس برلیانس بخر من این ماشین خرید خدا راشکر از خریدم عالی هست هیچ مشکلی هم ندارد تو رنج قیمت این ماشین عالی هست

اسقف
مهمان
با عرض سلام خدمت دوستان بنده حدود یکسال و نیمه که برلیانس ۳۳۰ دنده ای دارم و میخوام تجربیات خودم و در رابطه با این ماشین با شما در میان بزارم لازم بذکر است سال ۱۳۹۴ اولین باری که برلیانس و تو خیابون دیدم یک دل نه و صد دل عاشقش شدم با خودم گفتم عجب ماشین خوشگلیه !چی هست این ماشین. تا اینکه یه روز تو نمایندگی دیدم متوجه شدم ماشین چینی و الی آخر….‌ از اون زمان با توجه به قیمت مناسب قصد خریدش و داشتم فقط جرات خرید ماشین چینی رو نداشتم.. البته طبیعیه میدونید که مردم… بیشتر
امیران
مهمان

سلام جمعه خوبی داشته باشید من خودم توسان دارم و برای خانمم ۳۲۰ گرفتم و پشتش نشستم ماشین خیلی خوبیه و چند روز پیش با یکی از بستگان که ساندرو داشت کورس گزاشتیم خیلی عقب موند که در اتمام بهش گفتن چرا شل کردی نیمدی گفت خدایی هرچی گاز دادم بهت نرسیدم

مجید
مهمان

کاملا درسته چون من تو جاده دیدم که خیلی راه میره که پژو پارس وچیزای دیگه هم بهش نرسید

علی
مهمان

سلام دوستان.من چند تایی ماشین خارجی و تقریبا همه ماشینای ایرانیو سوار شدم.سه ماه پیش با مقایسه خودروهای رنج ۷۰تومن علی رغم اینکه نظر مثبتی نسبت به خودروهای چینی نداشتم ررلیانس ۳۳۰انتخاب و خریدم.همینو بهتون بگم در مقایسه با خودروهای خارجی از لحاظ نرمی فرمان و زیربندی از ماشینای ۳۰۰میلیونی هیوندای و کیا و تویوتا هم بهتره.اینو بدون اغراق گفتن.تنها ایرادی که من ازش دیدم اینه که وقتی سه نفر سوار باشن تو سربالایی مقداری کند هستش.یا علی

مسیح
مهمان

با سلام بنده ۲ماه میشه هاچ بک اچ۳۲۰ رو گرفتم موتور۱۶۵۰ و قبلا ساندرو داشتم.ساندرو در برابر این ماشین هیچ حرفی نداره چه از نظر قدرت چه شتاب چه آپشن و چه هندلینگ و غیره. فقط کافیه یه مسافرت برید تا سواریش دستتون بیاد.تو این رنج قیمت فقط برلیانس موتور جدید.

mfd
مهمان
سلام دوستان من علیرغم اینکه از ماشینهای چینی متنفر بودم به اسرار یکی از دوستام و بررسیهای فنی که خودم انجام دادم این ماشینو خریدم ! با توجه به تجربه قبلی که از خرید ۲۰۶ صفرو پرشیا صفر از ایرانخودرو و مگان از پارس خودرو داشتم به اطلاعتون برسونم که ماشین فوق العاده خوبیه به نسبت بقیه ایرانی ها یی که من مصرف کردم،کلا ماشینایی که پارس خودرو منتاژ میکنه از نظر کیفی بهتر هستن ! تنها ایرادی که میشه به این خودرو گرفت یکی سیستم تعلیقش هست و دیگری ضعیف بودن موتورحتی با توجه به اینکه ۱۶۵۰ شده و… بیشتر
C3 !!
مهمان
اون قسمت از متن که گفته خودروهای ارتفاع یافته نه ارتقا یافته که به طور کلی درسته و قبولش دارم ، اما همین مسیله ارتفاع بعضی وقتا بقدری مهم میشه که شکا حاضری واقعا اون مبلغ اضافه رو در ازاش پرداخت کنی ، اون دوستانی که تجربه رانندگی با نسخه سدان و هاچ بک برلیانس سری ۳۰۰ رو دارن با برخورد کف ماشین به هرجایی که فکرشو نمیکنی غریبه نیستن ! بنده خودم بزرگترین مشکلم مشکل پارکینگه بدلیل ارنکه دایما کف خودرو گیر میکنه و وقتی فول سرنشین با صندوق پر در حرکتی حتما باید حواست به تک تک دس… بیشتر
محسن
مهمان

یعنی واقعا نفمیدی که منظور کسی این متن رونوشته ارتقا یافته نیست!!!
تابلوه که منظور نویسنده ارتفاع بوده برادر من نه ارتقا. یعنی اینکه سی۳ هم مثل ساندرو استپ وی نسبت به نسخه پایه خودش “ارتفاع یافته” شده

علی
مهمان

طراحی بیرونی کراس خیلییی قشنگه