نقد و بررسی پیکاپ آمیکو آسنا به همراه تجربه رانندگی

بروزرسانی در: پنج شنبه 2 خرداد 98 ساعت 11:35
نقد و بررسی پیکاپ آمیکو آسنا به همراه تجربه رانندگی

پیکاپ آسنا یک پیکاپ غول‌پیکر تمام‌عیار است که از چندی پیش تاکنون در خیابان‌های کشورمان خودنمایی می‌کند. این خودرو از قابلیت‌های بسیار زیادی برخوردار است که باعث می‌شود بهترین گزینه برای کسانی باشد که در جستجوی یک پیکاپ قدرتمند برای سفرهای آفرود خود هستند.

پس از گذشت حدود ۳۵ سال از شروع فعالیت‌های شرکت آمیکو، برای اولین بار این شرکت تصمیم گرفت که کمی سنت‌شکنی کرده و به‌جای تولید و مونتاژ ماشین‌آلات سنگین و موتورسیکلت، قدم در دنیای پیکاپ‌های آفرود بگذارد. آمیکو آسنا دوکابین اولین پیکاپ فول سایز شرکت آمیکو به شمار می‌رود که طی یک سال گذشته در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش درآمده و به‌واسطه ابعاد بزرگ و طراحی تهاجمی خود بسیار موردتوجه بازدیدکنندگان قرارگرفته است. پیکاپ آسنا به‌نوعی برگرفته از HUNGHAI N2، محصولی از سرزمین چین است که از سال ۲۰۱۵ در بازارهای این کشور حضورداشته است. نکته کمتر گفته‌شده در مورد آسنا این است که شرکت آمیکو پس از خرید گواهی تولید انحصاری این محصول از شرکت HUNGHAI، تغییراتی را در بخش فنی این خودرو اعمال کرده و قطعات بسیار باکیفیت، کارآمد و مدرن‌تری را جایگزین تجهیزات پایه این خودرو نموده است. در حال حاضر مراحل مونتاژ این خودرو در فاز اول قرار داشته که در آن حدودا ۲۰ درصد از قطعات این خودرو در داخل کشور تولید می‌گردد اما طبق اعلام مدیران ارشد این کمپانی، شرکت آمیکو قصد دارد تا پایان سال ۱۳۹۷ این مقدار را تا حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش داده و بر تعداد تولیدات سالانه خود نیز بیفزاید. در حال حاضر این پیکاپ‌های غول‌پیکر با طراحی باابهت و حجیم خود در خیابان‌های کشورمان در حال رفت‌وآمد هستند و ما را بر این داشته‌اند تا با همکاری شرکت آمیکو به بررسی پیکاپ آمیکو آسنا پرداخته و تجربیات خود را در قالب مقاله‌ای در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ بنابراین اگر قصد خرید این پیکاپ قدرتمند را دارید و یا علاقه‌مند هستید که اطلاعات بیشتری در مورد آن به‌دست آورید، در ادامه با تیم بررسی تخصصی Z4CAR همراه باشید.

طراحی ظاهری


آسنا

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم آسنا از ابعاد بسیار بزرگی برخوردار است که این ابعاد بزرگ در کنار طراحی تهاجمی و جذاب این خودرو، چهره بسیار باابهت و متفاوتی را برای آسنا به وجود آورده است. آسنا براساس دسته‌بندی‌های جهانی در سگمنت پیکاپ‌های بزرگ (Full-Size Pickup Truck) قرار می‌گیرد و دارای ابعادی برابر ۵۵۶۰ میلی‌متر طول، ۱۸۴۰ میلی‌متر عرض و ۱۸۴۰ میلی‌متر ارتفاع است که در مقایسه با سایر پیکاپ‌های موجود در بازار از ابعاد بسیار بزرگی برخوردار است. طبق اعلام مهندس قلی پور کاشناس فنی شرکت آمیکو، پلتفرم و ظاهر آسنا براساس فورد F150 شکل‌گرفته که با توجه به ‌ظاهر و ابعاد این خودرو، چنین امری چندان هم دور از انتظار به نظر نمی‌رسد. در بخش جلویی آسنا، چراغ‌های تیره‌رنگی دیده می‌شوند که در میان آن‌ها جلوپنجره توری مانند این خودرو قرار داده‌شده است و در مرکز این جلو پنجره بزرگ لوگو شرکت آمیکو خودنمایی می‌کند و در حاشیه آن نیز یک نوار کرومی به چشم می‌خورد که زیبایی این بخش را دوچندان کرده است. سپر خودرو از حجم قابل قبولی برخوردار بوده و در هماهنگی کامل با بخش جلویی خودرو طراحی‌شده است. نمای جانبی آسنا، به عنوان یک پیکاپ آفرود به‌خوبی شکل‌گرفته؛ فاصله مناسب از سطح زمین، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی و رکاب‌های عضلانی همگی بیانگر یک پیکاپ غول‌پیکر هستند که جز به‌جز آن برای سواری در دل طبیعت و جاده‌های صعب‌العبور طراحی‌شده است. در بخش پشتی آسنا، فضای باری به ابعاد ۱۸۰ سانتی‌متر طول در ۱۵۰ میلی‌متر عرض و عمق ۵۲ سانتی‌متر دیده می‌شود که برای یک پیکاپ دو کابین مناسب به نظر می‌رسد. ناگفته نماند که آسنا می‌تواند ۱۴۰۰ کیلوگرم بار خالص را حمل نماید و درمجموع توانایی حمل ۳۲۰۰ کیلوگرم بار ناخالص (مجموع وزن بدنه و بار خالص) را دارد، ازاین‌رو آسنا اولین پیکاپ تولید داخل باقابلیت حمل ۳ تن بار محسوب می‌شود. در بخش عقب خودرو محل قرارگیری دستگیره محفظه بار، حالت طراحی سپر عقب، طرح چراغ‌ها، همه و همه الهام گرفته‌شده از Ford F150 بوده که نمای بسیار زیبایی را برای این خودرو به وجود آورده است.
درمجموع می‌توان گفت که شاید طراحی ظاهری این خودرو از فورد اف ۱۵۰ اقتباس‌شده باشد، اما نمای کلی آن کاملا جدید و متفاوت از محصولات موجود در بازار ایران به نظر می‌رسد که جذابیت بسیاری را برای این پیکاپ غول‌پیکر به همراه داشته است.

طراحی داخلی و امکانات رفاهی


آسنا

فضای داخلی آسنا نسبت به طراحی داخلی سایر پیکاپ‌های آفرود موجود در کشور زیبا و لوکس به نظر می‌رسد و همچنین از متریال نسبتا باکیفیتی نیز در ساخت آن استفاده‌شده است. صندلی‌ها، غربیلک فرمان، رویه درب‌ها و گردگیر دسته‌دنده از رویه چرم برخوردارند اما داشبورد خودرو از پلاستیک خشک ساخته‌شده است که چندان هم بی‌کیفیت به نظر نمی‌رسد! در بخش مرکزی داشبورد و در میان خروجی‌های تهویه هوا، یک مانیتور ۷ اینچی قرار داده‌شده که امکان مشاهده تصاویر مربوط به دوربین عقب و مسیریابی ماهواره‌ای را برای سرنشینان فراهم می‌نماید. متاسفانه این مانیتور ۷ اینچی، در زمان تابش مستقیم آفتاب به آن دید کمی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. صندلی‌های ردیف جلو از راحتی مناسبی برخوردارند و از قابلیت تنظیم شش جهته دستی بهره می‌برند؛ صندلی‌های ردیف دوم همچون صندلی‌های ردیف اول از ارگونومی قابل قبولی برخوردار بوده و برخلاف آنچه که در اغلب پیکاپ‌های دوکابین شاهد هستیم، فضای پای مناسبی برای سرنشینان این ردیف در نظر گرفته شده است. طراحی غربیلک فرمان خودرو کمی قدیمی بوده و نسبت به طرح کلی کابین کمی ناهماهنگ به نظر می‌رسد؛ البته شرکت سازنده سعی داشته با اضافه کردن کلیدهای کنترلر روی آن، قدیمی بودن طرح این فرمان را جبران کرده و ظاهر جوان‌تری را برای آن خلق نماید. نشانگرهای پشت فرمان، به‌صورت سیلندری ساخته‌شده و از طراحی چندان جذابی برخوردار نیستند. آسنا به‌عنوان یک پیکاپ فول سایز آفرود از امکانت رفاهی مناسبی برخوردار است که تنظیم برقی نور چراغ‌ها، آینه وسط ضد نوربالا، اتو لایت، دیلایت، بلوتوث/رادیو/ USB، مسیریاب مجهز به نقشه کامل ایران (GPS)، سیستم تهویه هوای اتوماتیک (Clean Zone)، فرمان قابل تنظیم، شیشه‌های برقی، فرمان تمام هیدرولیک، خروجی ۱۲ ولت مجزا، جک اتوماتیک بالابر کاپوت، پشت‌سری‌های قابل تنظیم بخشی از آن محسوب می‌شوند.

مشخصات فنی


Asena

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، طرح اولیه آسنا مربوط به پیکاپی به نام N2 است که توسط یک شرکت چینی به نام HUNGHAI از سال ۲۰۱۵ در بازار چین عرضه می‌گشت. برخلاف آنچه تصور می‌شود، آسنا ازنظر فنی تفاوت‌های بسیاری با نمونه پایه خود یعنی N2 دارد؛ درواقع شرکت آمیکو پیش از آغاز عرضه این خودرو به بازار ایران، تغییرات فراوانی را در بخش فنی (کلاچ، گیربکس و دیفرانسیل) این خودرو ایجاد کرد که باعث شده در مقایسه با نسخه پایه به‌طور چشمگیری ارتقا یابد.
آسنا همچون برادر کوچک‌تر خود (آراز تک کابین) از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲۳۷۸ سی‌سی ساخت شرکت میتسوبیشی ژاپن (۴G69) بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۴۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. نمونه چینی این خودرو (N2) به یک گیربکس ۵ سرعته ساخت میتسوبیشی مجهز شده است، اما ازآنجایی‌که مهندسین شرکت آمیکو تصمیم داشتند از یک گیربکس توانمندتر با ضرایب دنده بهتر استفاده کنند، به سراغ گیربکس ۵ سرعته دستی ساخت شرکت ZOMAX رفته و آن را جایگزین نمونه اولیه کردند. پس از تغییر گیربکس، به‌منظور هماهنگی هرچه بیشتر سیستم کلاچ و گیربکس، کلاچ اولیه آن را با کلاچ ساخته‌شده به‌وسیله شرکت Valeo فرانسه تعویض نمودند. نیرویی که توسط پیشرانه پیکاپ آسنا تولید می‌گردد از طریق گیربکس آن به هر چهارچرخ این خودرو منتقل می‌گردد؛ البته راننده می‌تواند با توجه به نیاز خود از طریق یک ترانسفر کیس الکترونیکی ساخت شرکت BorgWarner آمریکا که در پایین فرمان قرار داده‌شده، میزان انتقال نیرو به چرخ‌ها را در ۳ حالت ۲H (دوچرخ عقب سبک)، ۴H (چهارچرخ نیمه سنگین) و ۴L (چهارچرخ سنگین) تنظیم نماید. یکی دیگر از نقاط قوت بخش فنی این خودرو، سیستم قفل اتوماتیک دیفرانسیل (Auto Diff Lock) است که این سیستم نیز ساخت شرکت Eaton آمریکا است و تکنولوژی هوشمند سال ۲۰۱۷ این کمپانی محسوب می‌شود. شیوه عملکرد این سیستم به این صورت است که هرزمان یکی از چرخ‌های خودرو دچار هرز گردی شود یا اصطکاک خود را با سطح زمین از دست بدهد بعد از حدود ۲ دور چرخش، چرخی که فاقد اصطکاک است به‌طور کاملا خودکار و بدون دخالت راننده قفل‌شده تا با انتقال نیرو به سایر چرخ‌ها، خودرو به حرکت درآمده و پیشروی کند، البته ناگفته نماند که پس از به حرکت درآمدن خودرو، چرخ قفل‌شده به‌صورت اتوماتیک آزاد می‌شود. پیکاپ آسنا برخلاف اغلب پیکاپ‌هایی که در حال حاضر در بازار داخلی حضور دارند دوگانه‌سوز بوده و علاوه بر سوخت بنزین می‌تواند از گاز طبیعی فشرده (CNG) نیز استفاده نماید. باک بنزین این خودرو از پلاستیک فشرده ۷ لایه ساخته‌شده است که در بخش زیرین توسط یک‌لایه فایبرگلاس سخت شده محافظت می‌شود و ۸۰ لیتر ظرفیت دارد. طبق اعلام شرکت سازنده مصرف سوخت (بنزین) این خودرو در یک سیکل ترکیبی برابر ۱۰.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است که این مقدار مصرف برای خودروهای این سگمنت عدد مناسبی محسوب می‌گردد. در کنار مخزن بنزین این خودرو، یک مخزن ۹۰ لیتری CNG نیز قرار داده‌شده که از کامپوزیت نسل دوم ساخته‌شده است که از استحکام بالایی برخوردار بوده و در زمان تکمیل ظرفیت ۷۰ کیلوگرم وزن دارد.

سیستم تعلیق


asena

پیکاپ آسنا به لطف سیستم تعلیق و فنربندی خود از سواری بسیار نرم و هندلینگ بسیار رضایت بخشی برخوردار است که از این نظر به خودروهای SUV شباهت بیشتری دارد تا پیکاپ‌های بزرگی همچون فوتون ساوانا یا پیکاپ کاپرا! آسنا در بخش جلو به سیستم تعلیق فنر لول مستقل مجهز شده است و در بخش عقبی نیز از فنر شمشی بهره می‌برد. شرکت سازنده، در یک اقدام هوشمندانه و به تقلید از فورد F150، فنر شمش استفاده‌شده در عقب خودرو را در بخش انتهایی اکسل عقب محدود کرده تا فاصله بسیار زیادی با کابین خودرو و محل قرارگیری سرنشینان داشته باشد. این کار باعث شده تا برخلاف آنچه در اغلب پیکاپ‌ها شاهد آن هستیم، ضربات بسیار کمی به کابین خودرو منتقل‌شده و درنتیجه تمامی ضربات بخش انتهایی خودرو، تنها به محفظه بار واردشده و سرنشینان در آرامش کامل باشند. شرکت آمیکو این پیکاپ غول‌پیکر را به رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی و تایرهای آفرود مجهز کرده است که علاوه‌بر افزایش کیفیت و لذت سواری، باعث شده تا علیرغم ابعاد و ارتفاع بسیار زیاد این خودرو، چسبندگی بسیار بالایی در مانورها و هنگام عبور از پیچ‌های تند از خود نشان دهد.

ایمنی


پیکاپ آسنا

پیکاپ آسنا اولین خودرو داخلی است که توانسته آزمون‌های ایمنی و آلایندگی موسسه توف آلمان (TÜV) را با موفقیت پشت سر گذاشته و گواهی استاندارد ۸۸ گانه آلایندگی و ایمنی این شرکت را از آن خود نماید. توف (TÜV)، یک موسسه آلمانی است که بر روی سلامتی کالاهای صنعتی نظارت داشته و استانداردهای مربوط به‌سلامت انسان و محیط‌زیست را برای این محصولات ارائه می‌دهد. آسنا تاکنون در هیچ‌یک از آزمون‌های تصادف مؤسسات معتبر ایمنی شرکت نکرده و هیچ نتیجه‌ای من‌باب ستاره ایمنی دریافتی این خودرو از شرکت‌هایی همچون CNCAP یا Euro NCAP وجود ندارد، اما با توجه به تجهیزات به‌کاررفته در این خودرو مطمئنا نمی‌توان آسنا را یک پیکاپ ناامن دانست. در بخش جلویی شاسی این خودرو، از قطعات جاذب انرژی استفاده‌شده است که از ۴ ناحیه انرژی تصادفات را به خود جذب کرده و مانع از انتقال این ضربات به کابین خودرو خواهد شد. ازجمله سایر تجهیزات امنیتی این خودرو می‌توان به دو عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو)، درب‌های تقویت‌شده، گارد ایمنی اتاق بار، سیستم‌های ترمز ABS+EBD، قفل مرکزی، قفل کودک درب عقب، قفل محافظ زاپاس، ایموبلایزر متصل به ECU و... اشاره کرد. ناگفته نماند که ECU و ایموبلایزر این خودرو ساخت شرکت دلفی آمریکا (Delphi Technologies) بوده و ازلحاظ امنیتی در سطح بسیار بالایی قرار داشته و به همین دلیل احتمال به سرقت رفتن خودرو تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد یافت.

تجربه رانندگی با آسنا


آسنا

پس از باز کردن درب خودرو شاید اولین نکته‌ای که توجه شمارا به خود جلب کند، ارتفاع بسیار زیاد کف خودرو از زمین باشد که البته از یک پیکاپ آفرود تمام‌عیار جز این هم نباید انتظار داشت. متأسفانه علیرغم ارتفاع زیاد این خودرو، هیچ دستگیره کمکی بر روی ستون A قرار داده نشده تا سرنشینان بتواند با کمک آن از خودرو پیاده یا سوار شوند. طراحی دورنگ کابین خودرو و همچنین استفاده از رویه چرم در صندلی‌ها، فرمان و دسته‌دنده فضای جذابی برای این پیکاپ باابهت خلق کرده است که شباهت بسیاری به کابین شاسی‌بلندهایی همچون هایما اس ۷ دارد. پس از چرخاندن سویچ، خودرو با غرش نسبتا زیادی شروع به کارکرد، پس از بررسی‌ و تنظیم صندلی و آینه‌ها شروع به حرکت نمودیم. زاویه قرارگیری ستون A و همچنین ارتفاع بسیار مناسب خودرو از سطح زمین، دید بسیار کاملی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. با توجه به طول بسیار زیاد خودرو، شرکت آمیکو با استفاده از دوربین دید عقب و آینه‌های بسیار بزرگ توانسته فضای جانبی و پشتی خودرو را به‌خوبی پوشش دهد که مطمئناً این موضوع برای یک پیکاپ فول ساز، مزیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود. در طول مدت رانندگی در بزرگراه‌ها، نرمی فرمان و عملکرد نرم سیستم تعلیق باعث شده بود از یاد ببریم که در حال رانندگی با یک پیکاپ ۵ متری هستیم! پس از رسیدن به محل موردنظر و خارج شدن از جاده آسفالت اکنون زمان بررسی قابلیت‌های آفرود این خودرو فرارسیده بود؛ کار خود را با بالا رفتن از یک شیب بسیار تند آغاز نمودیم. برای این کار ابتدا به‌وسیله ترانسفرکیس حالت ۴H را انتخاب نموده و به آرامی شروع به بالا رفتن از پیچ نمودیم، همان‌طور که انتظار می‌رفت توان فنی این خودرو بسیار بیشتر از این بود که بخواهد از زیر چنین آزمون‌هایی شانه خالی کند. برای اینکه بتوانیم حداکثر توان این خودرو را بسنجیم در میانه این شیب تند توقف نموده و با فعال کردن حالت ۴L بار دیگر شروع به حرکت کردیم؛ در کمال تعجب این بار هم آسنا بدون کوچک‌ترین هرز گردی یا تعلل به مسیر خود ادامه داده و شیب را به پایان رساند. پس‌ازاین آزمون بارها و بارها در شرایط مختلف قابلیت‌های آفرود این خودرو را به چالش کشیدیم که هر بار آسنا به بهترین شکل ممکن آن آزمون را به پایان رساند. در این میان هماهنگی بی‌نقص گیربکس و پیشرانه در کنار عملکرد بسیار عالی قفل دیفرانسیل و ترانسفرکیس باعث شده بود بتوانیم به‌راحتی از ناهمواری‌های سطح جاده عبور کرده و طبیعت‌گردی لذت بخشی را تجربه کنیم. ناگفته نماند که آسنا نسبت به یک پیکاپ فول سایز با ۱۸۰۰کیلوگرم وزن، از چالاکی قابل قبولی نیز برخوردار است، طبق بررسی‌های تیم ما این خودرو قادر است باوجود سه سرنشین طی مدت ۱۵.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر دست یابد.
در تمام طول مدت تست عملکرد بسیار خوب سیستم ترمز ازنظر تمامی اعضای تیم بررسی تخصصی Z4CAR بسیار مثبت تلقی می‌شد. طبق اعلام مهندس قلی پور کارشناس فنی شرکت آمیکو، ترمزهای جلویی این خودرو از نوع دیسکی خنک شونده و چهار پیستون است که از میان خودروهای موجود در ایران تنها سدان‌های لوکسی همچون بنز کلاس S به آن مجهز شده است. ترمزهای عقبی این خودرو از نوع کاسه‌ای تقویت شده است و همچون ترمزهای جلویی توانایی بسیار بالایی در متوقف نمودن این پیکاپ بزرگ دارند.

کلام آخر


آفرود به‌عنوان یک ورزش هیجان‌انگیز و پرطرفدار، در کنار تمامی خوبی‌های خود خطرات و هزینه‌های زیادی را به همراه دارد؛ به همین دلیل برای انجام چنین ورزش مهیج و خطرناکی در ابتدا به خودرویی امن، مجهز و قدرتمند نیاز دارید که بتواند از پس شرایط سخت جاده‌های ناهموار و طبیعت بکر این مسیرها بربیاید. پیکاپ آسنا یک خودروی آفرود تمام‌عیار است که در رنج قیمتی خود، امکانات و تجهیزات بسیاری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. پیش از ورود آسنا به بازار ایران، تنها پیکاپ موجود در این سگمنت تویوتا هایلوکس محسوب می‌شد که علاوه بر قیمت بسیار زیاد، از هزینه نگهداری بسیار بالایی نیز برخوردار بود و همین امر باعث می‌شد که بسیاری از آفرود سواران شانس خرید یک پیکاپ آفرود فول سایز را از دست بدهند. شاید در ابتدا اعتماد کردن به پیکاپ آسنا کمی برایتان دشوار باشد، اما مطمئنا پس از یک رانندگی کوتاه با این خودرو نظرتان به‌کلی تغییر خواهد کرد؛ درواقع در حال حاضر آسنا در مقایسه با سایر پیکاپ‌های آفرودی که در داخل کشور تولید می‌شوند (کاپرا، ریچ، فوتون و...) از امکانات بیشتر، توان فنی بالاتری و ارزش خرید بالاتری برخوردار است؛ به همین دلیل می‌تواند بهترین انتخاب برای کسانی باشد که با بودجه‌ای کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان به دنبال خرید یک پیکاپ فول سایز و قدرتمند هستند.

نویسنده و عکاس: سعید رنجبر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

24 دیدگاه ها برای "نقد و بررسی پیکاپ آمیکو آسنا به همراه تجربه رانندگی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
123
مهمان

با سلام
واقعا نسبت به کاپرا دو قوی تر هستش! والا موتور که همونه وزن هم که بشتر شده طول خودرو هم که بیشتره یعنی یه دیفرانسیل خوب و گریبکس میتونه تمام این ضعف ها را پوشش بده!
ضمنا داشبور کاپرا خیلی زیباتر از این ماشیته.
من هر جور حساب می کنم ۳۰ سانت اضافه طول و گاز سوز بودن و حتی قفل دیفرانسل امریکایی ارزش ۳ برابر خریدن این ماشین نسبت به کاپرا را نداره
داره؟

حسين
مهمان

از نظر شخصى بنده این ماشین شاید از لحاظ بدنه و ارتفاع براى افرود خوب باشه ولى از نظر موتور به نظر من ضعیفه

محمد
مهمان

شتاب صفر تاصد ۱۳ثانیه ای را فیلم مسنتد بزارید تا باور کنیم. با این مشخصات و وزن بالای ۱۷ثانیه در میاد. خوانندگان محترم خودتون با رونیز و پیکاپ مقایسه کنید. رونیز میدونم ۱۵ثانیست.

حامد
مهمان
از گفتگوی دوستان استفاده بردیم انحصار ناجوانمردانه وعصرحجری صنعت خودرو داخل به طور کلی همیشه مارو درموقعیت بسیار نازل نسبت به کشورهای جهان سوم قرار میده و دراین به اصطلاح تولیدداخل تقریبا توقع هیچ اتفاق فوق العاده نباید داشته باشیم درجایی که ال نود تولید روزه بدون هیچگونه زیربندی مشابهه رنو پنج وبعد باربند میبندیم وباخانواده عازم سفر میشیم جایی برای حرف نمیمونه و ازاون زیباتر دوستی در اینستاگرام علت سیم بکسلی بودن تنظیم چراغ ال نود روطرح اکونومیک میدونستن که مشابهه ژیان های قدیمه سردوستان رو درد نیارم کاریم نداریم چرا یه پژو رنو یا سیتروۀن تو امریکا وجود… بیشتر
سعيد
مهمان

تبلیغتون در حد نوشتار عالی بود
متاسفانه فریب ظاهر این ماشینو خوردیم
مطلب رو کش نمیدم فقط تو یه چاله سرویس زیر بندی کاملا پلاستیک مواد درجه ٣ این ماشین رو ملاحظه کنید حالا موتور و بدنه و … بماند

کانادا
مهمان

بابا ما تا پراید رو داریم چرا اینا رو وارد میکنین.برین یه وانت دوج امریکایی بیارین موتور پراید بزنین.کم مصرف هم هست .خدایا این مسولین بی فکر بی عقل و دزد رو از کشورمان دور بفرما.امین یا پراید ۱۰۰ میلیونی.

مصطفی
مهمان

تبلیغتون عالی بود ولی بعید میدونم جواب بده .حیف ک اسم فورد ۱۵۰ رو اوردید بعدشم اصلا کابینش جذاب نیست کلا کابینش ب ماشین های افرود نمیخوره.۹۰درصد ماشین های چینی همین داشبورد و دارن با این زرق و برقی ک خیلی تو ذوق میزنه و هیچ تفاوتی نداره و شک ندارم کلش کار چین میتونیم بگیم ی خورده بروز تر و قدرتمند تر کاپرا و فوتون باش ولی در کل ارزش خرید پایینی داره .بازم نباید تویوتا رو با همچین ماشین های مقایسه کنی ک ی قرن جوابشو پس داده.

بهروز
مهمان
در مورد ارزیابی پیکاپ آمیکو به نظر می رسد کارشناسان شما اطلاع چندانی از موضوعات فنی ندارند و تجربه رانندگی با این خودرو را هم نداشته اند. گیربکس و مجموعع کلاچ این خودرو در آفرود عملکرد بسیار ضعیفی دارد و پس از یک مدت به سر و صدا میفتد . موتور آن همان موتور کاپراست که قیمت نصف این خودرو را دارد . این خودرو در حالت رانندگی به صورت مسخره ای با یکباره یه حالت گازسوز می رود و خاموشی در حین رانندگی بسیار گزارش شده است. لرزش شدید دسته دنده ، عمل نکردن حالت ۴در ۲ بعد از… بیشتر
مرتضی
مهمان

من فکر کنم شما از اعضای گروه بهمن هستید و یا احتمالا کاپرا دارید که در مورد ماشین به این خوبی همچین نظرات مغرضانه ای دادید !

بهروز
مهمان

فکرتان کاملا اشتباه هست. کاپرا هم یک ماشین کاملا بی کیفیت است. بنده متعلق به هیچ شرکتی نیستم. شما آزاد هستید تا بخرید تا سود یا زیانش را تجربه کنید. بنده سالها در شرکتهای ارزیابی خودرویی در اروپا فعالیت کردم. تنها پیکاپ با کیفیت در ایران تویوتاست و یک خودروی دیگر بنام یوآز که احتمال داره وارد ایران بشه از دی ماه.