اعلام نام ابرخودرو بعدی استون مارتین

چهارشنبه 29 خرداد 98 ساعت 16:15
اعلام نام ابرخودرو بعدی استون مارتین

شرکت خودروسازی بریتانیایی استون مارتین اعلام کرده که اسم ابرخودرو آتی خود را که طی پروژه طراحی و ساختش تاکنون AM-RB 003 نامیده می‌شد را والهالا انتخاب کرده است. انتخاب این اسم به رسم همیشگی انتخاب اسامی که با V شروع می‌شوند ادامه داده و همچنین ارتباط نزدیکی با افسانه‌ها و اسطوره‌ها دارد.

اندی پالمر، مدیرعامل استون مارتین در این باره گفته: بعد از ابرخودرو والکایری، ما می‌دانستیم که استون مارتین والهالا باید مدلی فوق العاده قوی به سبک خود باشد و در عین حال، ارتباط نزدیک با والکایری را بتواند حفظ کند. افسانه‌ها و اسطوره‌های وایکینگ‌ها از نظر زبانی و داستان سرایی بسیار قوی و غنی بوده و ما احساس کردیم می‌توانیم برای انتخاب نام AM-RB 003، از همان سبک و شیوه والکایری استفاده کنیم.»

اعلام نام ابرخودرو بعدی استون مارتین

با این اوصاف، این خود مدل از نظر فنی و پرفورمنس نیز می‌توانند شباهت‌هایی با هم داشته باشند. استون مارتین فقط ۵۰۰ دستگاه از این ابرخودروی جدید را خواهد ساخت. استون مارتین والهالا به یک موتور شش سیلندر خورجینی توربو و یک سیستم هیبریدی مجهز است. کل بدنه آن فیبر کربنی بوده و به سیستم بسته و پیشرفته روغن، به سبک ولکان مجهز خواهد بود که امکان تعویض سریع و استفاده دوباره از روغن موتور را فراهم می‌کند. فویل هوایی روی باله عقب خودرو از تکنولوژی FlexFoil در سطح ناسا استفاده می‌کند و توانایی تنظیم میزان داون فورس خودرو بدون تغییر زاویه فویل هوایی را دارد. تاکنون آمار مشخصات فنی و هر نوع اطلاعات و جزئیات بیشتر استون مارتین والهالا اعلام نشده است. تولید این ابرخودرو جدید بریتانیایی از اواخر سال ۲۰۲۱ شروع خواهد شد.

اعلام نام ابرخودرو بعدی استون مارتین

استون مارتین همچنین اعلام کرده که ابرخودرو والکایری در سال ۲۰۲۱ در مسابقه ۲۴ ساعته لومان شرکت خواهد کرد. امسال یکصدمین سالگرد شرکت استون مارتین در مسابقه Circuit de la Sarthe است.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar