استون مارتین DBS GT زاگاتو مدل ۲۰۲۰ معرفی شد

چهارشنبه 19 تیر 98 ساعت 17:58
استون مارتین DBS GT زاگاتو مدل 2020 معرفی شد

شرکت استون مارتین بالاخره از خودروی DBS GT زاگاتو مدل ۲۰۲۰ با انتشار تصاویری جدید از خودروی نهایی رونمایی کرد. این همان خودرویی است که فقط به صورت جفت با خودرو DB4 GT زاگاتو فروخته خواهد شد و جالب است بدانید از این دو مدل روی هم رفته فقط ۱۹ جفت یا ۳۸ دستگاه ساخته خواهد شد. از نظر ظاهری، این خودرو شباهت زیادی به ونکوئیش زاگاتو نیز دارد که به نوعی جانشین آن شده است. از مهم‌ترین شباهت‌ها در طراحی بدنه DBS GT زاگاتو می‌توان به چراغ‌های عقب زیبا، گلگیرهای باددار عقب، سقف ویژه و جلوپنجره بزرگ اشاره کرد، ولی برخی تفاوت‌ها نیز میان آن‌ها دیده می‌شود.

به عنوان مثال می‌توان جلوپنجره را مطرح کرد. علاوه بر حذف دو چراغ مه شکن گرد ونکوئیش، جلوپنجره DBS GT از نوع فعال می‌باشد. استون مارتین می‌گوید جلوپنجره این خودرو از ۱۰۸ اسلات فیبر کربنی جدا ساخته شده و زمانی که خودرو خاموش می‌شود، همه این اسلات ها بسته شده و جلوپنجره هم رنگ بدنه می‌شود. به هنگام روشن شدن خودرو نیز این اسلات ها باز شده و اجازه می‌دهند هوا وارد محفظه موتور شود.

استون مارتین DBS GT زاگاتو مدل 2020 معرفی شد

یکی از بخش‌های جذاب این خودرو سقف آن می‌باشد که به صورت یک تکه و فیبر کربنی بوده و از انتهای شیشه جلو تا گوشه صندوق عقب کشیده شده است. طراحی سقف فوق العاده زیبا بوده و ظاهر دو رنگ آن در کنار طراحی به اصطلاح Double Bubble آن را بسیار متمایز می‌کند. استون مارتین یک دوربین دید عقب همچنین به DBS GT زاگاتو اضافه کرده که تصاویر را در یک صفحه نمایشی که جای آینه قرار گرفته نشان می‌دهد.

این موارد بدون شک قابل توجه ترین تغییرات طراحی این خودرو هستند، ولی برخی موارد جزئی دیگر نیز وجود دارند که پرداختن به آن‌ها خالی از لطف نیست. در مقایسه با ونکوئیش، DBS GT زاگاتو به لطف طراحی بدنه خاص خود خوابیده‌تر بوده و طول بیشتری دارد. دریچه‌های ورودی هوای کناری همچنین درازتر هستند. چراغ‌های عقب کوچک‌تر بوده و داخل یک پنل مشکی قرار گرفته‌اند. روی این خودرو همچنین خبری از رکاب‌های کناری عمیق نیست.

استون مارتین DBS GT زاگاتو مدل 2020 معرفی شد

مشخصات فنی نهایی استون مارتین DBS GT زاگاتو هنوز معلوم نیست، ولی شرکت گفته که این خودرو مبتنی بر مدل DBS سوپر لگرا ساخته خواهد شد. این بدین معنی می‌باشد که DBS GT زاگاتو به یک موتور ۱۲ سیلندر خورجینی ۵.۲ لیتری توربو دوقلو با ۷۱۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز خواهد بود. قدرت این خودرو بسیار بیشتر از ۵۷۶ اسب بخار ونکوئیش زاگاتو می‌باشد. تولید آن از سال ۲۰۲۰ شروع می‌شود و قیمت تعیین شده برای آن و مدل DB4 هفت میلیون و نهصد هزار دلار تعیین شده است.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar