آمریکایی‌ها فرزندانشان را تسلا می‌نامند

بروزرسانی در: چهارشنبه 25 اردیبهشت 98 ساعت 12:27
آمریکایی‌ها فرزندانشان را تسلا می‌نامند

بررسی‌ها نشان می‌دهند که بیش از ۱۰۰ نوزاد آمریکایی در سال ۲۰۱۸، "تسلا" نام گرفته‌اند.

والدین گاهی اوقات، نام‌های عجیبی برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند که از نام افراد مشهور و یا نمادها برگرفته شده‌اند. علاقه به خودرو در آمریکا همیشه باعث شده تا والدین، نام خودروهای مورد علاقه خود را برای فرزندانشان انتخاب کنند ولی بررسی جدید سازمان "تأمین اجتماعی آمریکا"(SSA) نشان می‌دهد که خیلی از والدین در سال ۲۰۱۸، نام "تسلا" (Tesla) را برای فرزندان خود انتخاب کرده‌اند و ۱۰۹ نوزاد در سال ۲۰۱۸، تسلا نامگذاری شده‌اند. از این تعداد نوزاد، ۱۰۲ نفر دختر و هفت نفر پسر هستند.

تا پیش از سال ۲۰۰۳، نام تسلا فقط به نام خانوادگی "نیکولا تسلا" (Nikola Tesla)، مخترع صربستانی آمریکایی اشاره داشت ولی با پایه‌گذاری کمپانی تسلا توسط "ایلان ماسک"(Elon Musk) و پیشرفت روزافزون آن، شهرت این نام افزایش یافت و اکنون به یکی از نام‌های مشهور در آمریکا تبدیل شده است.

گزارش‌ها حاکی از این هستند که هزاران نوزاد هم نام‌هایی مثل "فورد"(Ford)، "بنتلی"(Bentley) و "آئودی"(Audi) را دارند. مشهورترین نام‌هایی که در سال ۲۰۱۸ براساس نام کمپانی‌ها و خودروها انتخاب شده‌اند، به ترتیب فورد، "شوی" (Chevy) برگرفته از نام کمپانی خودروسازی "شورلت"(Chevrolet) تسلا، "لکسوس"(Lexus)، آئودی و "داج" (Dodge) هستند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar