آن چه در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۹ خواهد گذشت

بروزرسانی در: جمعه 28 آبان 00 ساعت 13:38
آن چه در نمایشگاه خودروی شانگهای 2019 خواهد گذشت

رونق قابل توجه صنعت خودروی چین در سال‌های اخیر کمک زیادی به رشد نمایشگاه خودروی شانگهای کرده است. طی سال‌های اخیر، در این نمایشگاه شاهد برخی رونمایی‌های بسیار بزرگ بوده‌ایم و از این نظر، نمایشگاه شانگهای به رقیبی جدی برای امثال ژنو، پاریس و توکیو تبدیل شده است. این نمایشگاه از روز ۱۶ آوریل قرار است به روی رسانه‌ها و از ۱۸ آوریل، به روی عموم مردم بازگشایی شود.

با توجه به افزایش محبوبیت خودروهای تمام الکتریکی در چین که به کمک خودروسازهای داخلی مانند لینک ‌اند کو و نیو به دست آمده، ما انتظار رونمایی مدل‌های الکتریکی بسیاری در این نمایشگاه داریم. لیست کامل خودروهایی که در شانگهای ۲۰۱۹ رونمایی خواهند شد هنوز اعلام نشده، ولی به محض شروع به کار نمایشگاه با پوشش ویژه خبری آن در خدمت شما خواهیم بود.

در این مطلب به ترتیب حروف الفبا نگاهی می‌اندازیم به برخی از خودروهای مهمی که در شانگهای ۲۰۱۹ انتظارش را می‌کشیم.

آئودی

کانسپت آئودی AI:me

آن چه در نمایشگاه خودروی شانگهای 2019 خواهد گذشت

به جای ارائه تصاویر رسمی یا رندرهای کانسپت جدید خود، امسال آئودی تصمیم گرفته تا کانسپت ویژه نمایشگاه شانگهای خود به نام AI:me را با اسکچ هایی نقاشی شده با دست قبل از شروع به کار نمایشگاه در معرض دید عموم قرار بدهد. این شرکت آلمانی ادعا می‌کند این خودروی خودران شهری کوچک جدید برای ابرشهرهای آینده طراحی شده است.

بی ام و

بی ام و X3M و X4M

آن چه در نمایشگاه خودروی شانگهای 2019 خواهد گذشت

بی ام و امسال با دو شاسی بلند کامپکت پرفورمنس در نمایشگاه شانگهای قصد دارد به رقابت جدی با آلفارومئو استلویو کوادریفولیو بیاید. هر دو شاسی بلند X3M و X4M به یک موتور شش سیلندر خطی ۳ لیتری با ۴۷۶ اسب بخار یا ۵۰۶ اسب بخار قدرت، سیستم دو دیفرانسیل و شاسی تقویت شده مجهز می‌باشند.

اینفینیتی

اینفینیتی Qs Inspiration

آن چه در نمایشگاه خودروی شانگهای 2019 خواهد گذشت

شرکت اینفینیتی در نمایشگاه امسال شانگهای می‌خواهد از یک کانسپت سدان اسپرت الکتریکی سازی شده جدید رونمایی کند که در طراحی‌اش از خودروی سدان Q45 مدل ۱۹۸۹ و کانسپت Q Inspiration مدل ۲۰۱۸ الهام گرفته است. در طراحی بدنه آن از جدیدترین زبان طراحی اینفینیتی بهره گرفته شده و به کابینی بسیار جادار مجهز است. کاک پیت خودرو کاملاً حول محور راننده طراحی شده و فضایی آرامش بخش برای سرنشین‌ها دارد.

کارما

سه مدل بزرگ کارما

آن چه در نمایشگاه خودروی شانگهای 2019 خواهد گذشت

شرکت آمریکایی کارما که با همکاری خانه طراحی ایتالیایی پنین فارینا، قرار است سه مدل جدید را در نمایشگاه شانگهای رونمایی کند. تا این جای کاری این مدل کوپه خوابیده تنها خودرویی است که کارما تصویری از این سه مدل منتشر کرده، ولی در نمایشگاه امسال نسل بعدی مدل ریورو و یک کانسپت به نام کارما ویژن نیز رونمایی خواهند شد. به لطف این خودرو کارما می‌خواهد وارد بازار جهانی خودروهای الکتریکی شود و قطعاً رقابت جذابی با تسلا و نیو خواهد داشت.

مرسدس

کانسپت مرسدس GLB

آن چه در نمایشگاه خودروی شانگهای 2019 خواهد گذشت

شرکت آلمانی مرسدس بنز قصد دارد جدیدترین عضو خانواده در حال گسترش شاسی بلندهای خود را به عنوان رقیبی جدید برای بی ام و X1 در شانگهای رونمایی کند. این کانسپت جدید به نام GLB روی همان پلت فرم هاچ بک‌های A کلاس و B کلاس مرسدس بنز ساخته شده ولی به یک اتاق دو جعبه‌ای، ارتفاع سواری بالاتر و برخی فلاپ‌های رو بدنه مجهز شده است. قرار است این خودرو را در قالب یک مدل کانسپت در نمایشگاه ببینیم.

نیو

سدان جدید نیو

آن چه در نمایشگاه خودروی شانگهای 2019 خواهد گذشت

شرکت خودروسازی چینی نیو قصد دارد از یک سدان فست بک جدید تمام الکتریکی در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی کنید. این خودرو که تا این لحظه فقط تصویری تیزر از آن منتشر شده هنوز نامی ندارد، ولی این خودروی زیبا قرار است الکتریکی باشد و به عنوان سومین مدل بعد از ES6 و ES8 وارد خانواده نیو خواهد شد.

فولکس واگن

فولکس واگن ID. Roomz

آن چه در نمایشگاه خودروی شانگهای 2019 خواهد گذشت

خودروی فولکس واگن ID. Roomz که قرار است از سال ۲۰۲۱ وارد بازار چین شود، یک شاسی بلند فول سایز است که در خانواده محصولات تمام الکتریکی شرکت فولکس واگن، جایگاهی بالاتر از ID. کراز خواهد داشت. این خودرو روی پلت فرم تمام الکتریکی MEB ساخته خواهد شد و قرار است به مواردی مانند امکان تغییر ترکیب صندلی‌ها، قابلیت خودران سطح ۴ و یک جفت درهای ویژه مجهز شود.

منبع ترجمه: autoexpress

بیشتر بخوانید : 

نمایشگاه خودرو لوس آنجلس ۲۰۲۱

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar