خودروهای خودران تا سال ۲۰۳۰ به خیابان‌های اروپا می‌آیند

بروزرسانی در: دوشنبه 19 فروردین 98 ساعت 07:51
خودروهای خودران تا سال 2030 به خیابان‌های اروپا می‌آیند

به نظر می‌رسد که مقامات اتحادیه اروپا انتظار دارند وسائل نقلیه و خودروهای کاملاً خودران تا سال ۲۰۳۰ میلادی به خیابان‌های شهرهای این قاره سبز راه یابند.

از آنجایی که این روزها تکنولوژی خودروهای خودران از استقبال بی‌نظیری از طرف شهروندان و کمپانی‌های فعال در صنعت خودروسازی برخوردار شده‌اند، اکنون به نظر می‌رسد کمپانی‌های بیشتری درصدد ورود به عرصه تکنولوژی تولید و توسعه خودروهای خودران هستند و در این مورد اعلام آمادگی کرده‌اند و به نظر می‌رسد که این صنعت در سال‌های آینده بیش از پیش شاهد شکوفایی و رشد باشد.

اکنون ویولتا بالک، کمیسیونر اتحادیه اروپا در بخش حمل و نقل اخیراً در جریان کنفرانسی در اسلوونی یادآوری کرده است که انتظار می‌رود با توجه به سرمایه گذاری‌های انجام گرفته، خودروهای کاملاً خودران تا سال ۲۰۳۰ میلادی به صورت عملیاتی درآمده و به سطح خیابان‌ها و جاده‌های کشورهای اروپایی راه پیدا کنند.

وی همچنین عنوان کرد که شکوفایی خودروهای خودران مستلزم راه اندازی زیرساخت‌های لازم خواهد بود تا رانندگان و مشتریان خودروهای خودران بتوانند با خیال راحت از آنها استفاده کنند.

وی در ادامه سخنانش افزود که در سال جاری شاهد این امر خواهیم بود که سازندگان و خودروسازان ۱۵ قابلیت جدید و مدرن به خودروهای خودران اضافه کنند که البته در قیمت آنها هم تأثیرگذار خواهد بود ولی انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ میلادی این صنعت به مرحله شکوفایی و تکامل رسیده و خودروسازان اروپایی هم به مشتریان خود این امکان را خواهند داد تا با خیال آسوده از خودروهای خودران بهره مند شوند.

بر اساس گزارش مجله فوربس، خودروهای خودران که طی یک سال گذشته از محبوبیت و استقبال بی نظیری از طرف کاربران و مشتریان صنعت خودرو برخوردار شده‌اند، مدت‌هاست که زیر لبه تیز تیغ منتقدان قرار گرفته‌اند و با آمارهای گوناگونی که از سوانح رانندگی و تصادفات به نام خود ثبت کرده‌اند، تا حد زیادی دید منتقدان را نسبت به خود منفی کرده‌اند. به عقیده کارشناسان، حال باید منتظر ماند و دید که آیا صنعت خودروهای خودران به آن حد از پیشرفت و تکامل دست پیدا می‌کند که روزی مانند دیگر وسایل نقلیه، خودروهای خودران در سطوح خیابان‌های شهری و جاده‌های میان شهری عبور و مرور کنند یا خیر.

این در حالیست که حتی خود خودروسازان هم نظر چندان مثبتی نسبت به استفاده از خودروهای خودران ندارند چون که مدیرعامل دایملر هم خود اخیراً عنوان کرده بود که حتی سقوط بوئینگ ۷۳۷ مکس تحت تأثیر سیستم اتوماتیکی که در دماغه هواپیما وجود داشته، نیز نشانه و گواه آشکاری برای نقص صنعت خودروهای خودران است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar