شرکت های چینی در رده برترین تولیدکنندگان باتری‌ خودروهای برقی

یکشنبه 23 بهمن 01 ساعت 11:14
شرکت های چینی در رده برترین تولیدکنندگان باتری‌ خودروهای برقی

تولید باتری‌های لیتیوم یون هم‌زمان با استقبال عمومی از خودروهای برقی با وجود کمبود منابع جهانی لیتیوم، تبدیل به دغدغه بزرگ تولیدکنندگان خودروهای برقی شده بود و حالا چین با تسلط بر منابع و معادن لیتیوم در جهان تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین کشورهای تولید و تامین کننده باتری خودروهای برقی در جهان شده است.

در سال‌های گذشته همواره کمبود منابع لیتیوم یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های تولید خودروهای برقی و خودروسازان پیشتاز این عرصه بود اما امروز تسلط شرکت‌های چینی بر این بازار به دغدغه جدیدی تبدیل شده است که بیشتر ناشی از سیاست‌های دولت کمونیستی چین می‌شود.

در آخرین گزارشی که شرکت کره‌ای SNE Research در این هفته منتشر کرده است، حضور شش شرکت تولیدکننده چینی در میان ۱۰ تولیدکننده برتر باتری خودروهای برقی در سال ۲۰۲۲ بسیار بحث برانگیز شده است.

براساس داده‌هایی که شرکت مشاوره مستقر در کره جنوبی به تازگی منتشر شده است ۶ شرکت چینی CATL، BYD Co، CALB Co، Gotion High Tech، Sunwoda و Farasis Energy در سال ۲۰۲۲ به لیست ده شرکت بزرگ تامین کننده باتری در جهان اضافه شده است.

در گزارش شرکت مشاور کره‌ای بر تولید مجموعا ۳۱۳ گیگاوات ساعت سلول باتری توسط این شرکت‌های چینی تاکید شده است که ۶۰ درصد از بازار جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

در لیست ۱۰ شرکت تامین کننده باتری خودروهای برقی سال ۲۰۲۲، شرکت CATL با تولید ۱۹۲ گیگاوات ساعت سلول باتری خودروهای برقی در صدر فهرست قرار دارد که نسبت به سال پیش از آن ۹۳ درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد.

بی‌وای‌دی همراه با شرکت LG در جایگاه دوم لیست تامین کنندگان برتر قرار گرفتند.

شرکت‌های CALB، Gotion، Sunwoda و Farasis نیز به ترتیب با تولید ۲۰ گیگاوات ساعت، ۱۴ گیگاوات ساعت، ۹.۲ گیگاوات ساعت و ۷.۴ گیگاوات ساعت، رتبه‌های هفتم تا دهم این لیست را به خود اختصاص دادند.

شرکت‌های CALB، Gotion، Sunwoda و Farasis در سال ۲۰۲۲ به ترتیب رشد تولید ۱۵۲ درصد، ۱۱۲ درصد، ۲۵۳ درصد و ۲۱۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۱ ثبت کردند.

در لیست ۱۰ تامین کننده بزرگ باتری خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبرید، پاناسونیک ژاپن با تولید ۳۸ گیگاوات ساعت، در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

دو شرکت کره‌ای SK On و Samsung SKI هم رتبه‌های پنجم و ششم لیست تامین کنندگان باتری را به خود اختصاص دادند که به ترتیب با رشد ۶۱ و ۶۹ درصدی موفق به تولید ۲۸ و ۲۴ گیگاوات ساعت سلول باتری شدند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar