ادامه وضعیت نه چندان خوب شرکت رنو در بازار

شنبه 5 مرداد 98 ساعت 16:25
ادامه وضعیت نه چندان خوب شرکت رنو در بازار

شرکت رنو با انتشار بیانیه‌ای هشدار داده که ممکن است امسال میزان درآمد آن‌ها کاهش پیدا کرده و شرکت نتواند به اهداف از پیش تعیین شده خود برسد. میزان سود شرکت در نیمه اول امسال با توجه به کاهش تقاضای بازار و مشکلات متحد اصلی خود، شرکت نیسان در ارتباط با فساد مالی کارلوس گون کاهش یافته بود.

درآمد خالص رنو در نیمه اول سال ۲۰۱۹ با کاهش بیش از ۵۰ درصدی به ۹۷۰ میلیون یورو رسیده و درآمدهای شرکت نیز با ۶.۴ درصد کاهش عدد ۲۸.۰۵ میلیارد یورو را نشان می‌دهد. سود عملیاتی شرکت نیز با کاهش ۱۳.۶ درصدی به ۱.۶۵ میلیارد یورو رسیده است. در بیانیه مطبوعاتی شرکت گفته شده به دلیل کاهش تقاضای بازار، درآمد سال ۲۰۱۹ رنو ممکن است عددی مشابه درآمد سال پیش آن‌ها باشد.

چند وقتی است که رکودی صنعت خودروی جهانی را فرا گرفته و همین سبب افت عملکرد شرکت‌ها شده است. در این میان رنو و نیسان که درگیر مشکلات کارلوس گون نیز هستند، وضعیت خیلی خوبی این روزها ندارند. رئیس سابق اتحاد رنو نیسان هم اکنون در ژاپن منتظر برگزاری دادگاه خود به اتهام فساد مالی است.

نیسان هم اکنون به دلیل کاهش درآمدها که مقصر آن را بیشتر شیوه‌های مدیریتی کارلوس گون اعلام کرده قصد دارد ۱۲۵۰۰ نفر از نیروهای خود در سراسر دنیا را تعدیل کند. عملکرد رنو در مقایسه با رقیب سنتی خود گروه پژو سیتروئن، خیلی خوب نبوده است. شرکت پژو این روزها اوضاع بسیار بهتری از رنو داشته و سودهای شرکت طبق اعلام آن‌ها در روز چهارشنبه ۸.۷ درصد افزایش یافته است.

مشکلات گروه رنو نیسان بعد از دستگیری کارلوس گون در ماه نوامبر شروع شد و بعدها با تلاش شکست آمیز رنو برای ادغام با نیسان و سپس فیات کرایسلر بدتر هم شد. سرمایه گذاران رنو می‌ترسند اوضاع شرکت بدتر از این نیز بشود. رنو کاهش فروش در فرانسه، ترکیه و آرژانتین را علت اصلی کاهش ۷.۷ درصدی درآمدهای خودرویی خود می‌داند.

سرمایه در گردش شرکت نیز کاهش پیدا کرده و با توجه به افزایش سرمایه گذاری ۷۴۲ میلیون یورویی شرکت به ۲.۹۱ میلیارد یورو، هم اکنون روی عدد منفی ۷۱۶ میلیون یورو قرار دارد. رنو امیدوار است با رونمایی برخی خودروها مانند نسل جدید کلیو بتواند عملکرد خود در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ را بهبود ببخشد.

ارزش سهام رنو با اعلام این خبر ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرده و به ۵۲.۰۲ یورو به ازای هر سهم رسیده بود. هم اکنون ارزش سهام رنو تقریباً ۱۹ درصد از زمانی که کارلوس گون ماه نوامبر در توکیو دستگیر شد پایین‌تر است.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar