از ورود اپل به صنعت خودرو نمیترسیم

چهارشنبه 29 بهمن 99 ساعت 12:48
از ورود اپل به صنعت خودرو نمیترسیم

در مراسم نشست انتصاب وین گریفیتس Wayne Griffiths به‌عنوان مدیر عامل جدید برند اسپانیایی سئات در بارسلونا، مدیرعامل گروه خودروسازی فولکس واگن سخنرانی داشت و در آن گفت هیچ دغدغه‌ای از انتشار این خبر ندارد که کمپانی اپل، سازنده محصولات فناوری ، قصد دارد خودروی سواری هم بسازد.

در چند ماه گذشته، شایعاتی در مورد از سر‌گیری فعالیت‌های اپل برای ساخت خودروی برقی و خودران به خاطر پیشرفت‌های حاصله در تکنولوژی‌های تولید باتری منتشر شده است. هر چند که تاکنون هم هیوندایی-کیا از کره‌جنوبی مذاکره با اپل برای تولید خودروی طراحی اپل در خطوط تولید خود را رد کرده اند و هم کمپانی ژاپنی نیسان.

دییس در یکی دیگر از مصاحبه‌هایش با روزنامه فرانکفورتر آلمان گفته است: «صنعت خودرو، از آن بخش‌هایی نیست که با یک حمله بتوان تصاحب کرد. اپل هم یک شبه نمی‌تواند ره صد ساله را طی کند.»برنامه‌های اپل به هیچ عنوان رسانه‌ای نمی‌شوند و هنوز اطلاعاتی که منتشر می‌شود فقط در حد حدس و گمان است. با این حال دییس هم اذعان دارد که با این سطح از توانایی در تولید باتری‌های تلفن‌های هوشمند، توانایی بسیار پیچیده در طراحی قطعات و ابزارهای الکترونیکی مثل کامپیوتر،‌ تبلت و... توانایی‌های نرم‌افزاری و از همه مهم‌تر، جیبی پر از پول، «منطقی» است که با جمع شدن این همه توانایی، اپل ساخت خودرو را هم در پیش بگیرد. با این حال دییس می‌گوید: ما که نمی‌ترسیم. اما از این جمله بر می‌آید که ترسناک است.گروه خودروسازی فولکس واگن معاونتی را در کل گروه ایجاد کرده است که متولی تکوین و توسعه نرم‌افزارهای مورد‌نیاز خودران‌ها است و این نوشتن نرم‌افزار را دیگر به کمپانی ثالث نخواهد سپرد و قرار است که از دل کارخانه‌های خود فولکس بیرون بیاید و در عین حال باید بتواند با غول‌های فناوری دنیا رقابت کند.

اقتصاد آنلاین

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar