برنامه فورد برای طراحی خودرو با کمک گیمرها

چهارشنبه 21 اسفند 98 ساعت 14:37
برنامه فورد برای طراحی خودرو با کمک گیمرها

شرک فورد اروپا اعلام کرده قصد دارد طراحی یک خودروی جدید را شروع کند، ولی این بار داستان کمی فرق می‌کند. یکی از دلایل تفاوت موضوع می‌تواند این باشد که این خودرو را هیچ وقت در دنیای فیزیکی نتوانید ببینید. تفاوت دیگر این خودرو این است که طراحی آن را به طور کامل تیم طراحی شرکت فورد انجام نخواهد داد. فورد می‌گوید در طراحی این خودرو از گیمرها درخواست کمک کرده و فقط در دنیای مجازی قادر به رانندگی با آن خواهید بود.

فورد اعلام کرده با همکاری کاپیتان‌های تیم فوردزیلا، که تیم مسابقات اتومبیل رانی مجازی فورد اروپا بوده و در مسابقاتی مانند فورزا موتور اسپرت و گرن توریسمو اسپرت شرکت می‌کند می‌خواهد یک خودرو طراحی کند. بخشی از ایده این پروژه این است که تیم فورد خودرویی بدون محدودیت‌های دنیای واقعی مانند هزینه، تکنولوژی یا کاربردی بودن طراحی کند. این پروژه همچنین شانس طراحی یک خودرو توسط گیمرها برای خودشان را می‌دهد که قطعاً تجربه‌ای هیجان انگیز برای آن‌ها خواهد بود. یکی از نماینده‌های شرکت فورد به رسانه‌ها گفته شرکت امیدوار است این خودرو که فعلاً با نام تیم فوردزیلا P1 شناخته می‌شود را حداقل در یکی از بازی‌های ویدیویی در آینده‌ای نزدیک عرضه کند. ارائه این خودرو روی دیگر بازی‌های ویدیویی به مذاکرات شرکت‌ها با هم بستگی خواهد داشت.

پروسه طراحی خودرو این هفته شروع می‌شود و اولین تصمیم این خواهد بود که خودرو چه مدلی باید باشد. اکانت توییتر رسمی تیم فوردزیلا قرار است به مرور زمان و با پیشرفت پروژه همه را در جریان طراحی و تصمیمات اتخاذ شده قرار بدهد. اولین نظرسنجی امروز انجام خواهد شد و شرکت می‌گوید طی چند ماه و حداکثر تا ماه مارس سال آینده کار طراحی این خودرو را تمام خواهد کرد. ما بسیار مشتاق هستیم تا ببینیم این خودرو در مقایسه با یک مدل طراحی شده برای دنیای واقعی چه تفاوت‌هایی خواهد داشت. شاید در طراحی این خودرو بحث میدان دید یکی از اولویت‌ها باشد و به همین دلیل، دیدن جاده از داخل کابین روی صفحات تلویزیون کوچک کار راحتی می‌باشد.

کل این پروژه همچنین به نظر می‌رسد ترکیبی از خودروهای سری ویژن گرن توریسمو و پروسه طراحی خودروی Local Motors Rally Fighter باشد. سری ویژن گرن توریسمو یک پروژه مشترک بین شرکت پولیفونی دیجیتال، طراحی بازی گرن توریسمو و خودروسازها برای طراحی خودروهای ویژه این بازی بود. در طراحی Local Motors Rally Fighter از طراحی‌های خودرویی مردمی و رأی گیری برای ساخت یک خودروی اسپرت کوپه آفرود با موتور LS V8 استفاده شد. هر دو پروژه نتایج فوق العاده ای داشتند و به همین دلیل، بسیار به پروژه تیم فوردزیلا امیدوار هستیم.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar