اعلام جزئیات قیمتی مزدا CX-5 مدل ۲۰۲۰

چهارشنبه 22 آبان 98 ساعت 17:46
اعلام جزئیات قیمتی مزدا CX-5 مدل 2020

خودروی مزدا CX-5 مدل ۲۰۲۰ که مدتی پیش به صورت رسمی رونمایی شد به خودرویی فوق العاده جذاب تبدیل شده است. البته، این افزایش جذابیت همراه با اندکی افزایش قیمت می‌باشد.

خودروی مزدا CX-5 جدید بخش اعظم جذابیت خود را مدیون موتور جدید ۲.۵ لیتری توربو ۴ سیلندر خود است. این موتور با تیونینگ متفاوت خود گشتاور بهتری نسبت به پارسال دارد، دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، گشتاور این خودرو از ۴۲۰ نیوتن متر به ۴۳۳ نیوتن متر افزایش یافته است. قدرت موتور دست نخورده و همان ۲۵۰ اسب بخار باقی مانده است. برای رسیدن به حداکثر قدرت این موتور البته باید از بنزین با اکتان ۹۳ استفاده کنید. خودروی مزدا CX-9 مدل ۲۰۲۰ نیز همین میزان افزایش گشتاور داشته است. جالب است بدانید مزدا روی صدای این موتور نیز کار کرده و طبق ادعای شرکت، CX-5 مدل ۲۰۲۰ صدای بسیار بهتری نیز خواهد داشت.

CX-5 جدید با موتور توربو و سیستم دو دیفرانسیل از توانایی‌های آفرود بسیار خوب و یک قابلیت offroad traction نیز بهره می‌برد. مشابه سیستم CX-9، مزدا می گیود زمانی که چرخ‌های مورب لغزش پیدا می‌کنند، سیستم offroad traction درگیر شده و با کاهش گشتاور موتور و افزایش نیروی ترمز تعادل خودرو را حفظ می‌کند.

مزدا می‌گوید تمام مدل‌های CX-5 کابین بی صداتری داشته و به لطف استفاده از مواد اولیه بهتر و عایق بندی خوب، تجربه سواری خوبی در اختیار سرنشین‌ها قرار می‌دهد. تمام ‌تریم های مزدا CX-5 جدید به پکیج سیستم‌های ایمنی i-Activesense به صورت استاندارد مجهز هستند. به عبارت دیگر سیستم‌هایی مانند کروزکنترل هوشمند و کمکی حفظ مسیر به صورت استاندارد روی مدل پایه این خودرو عرضه شده است.

در حالی که مزدا به شدت تلاش می‌کند وارد سگمنت خودروهای پرمیوم شود، در همین راستا تمام نوشته‌ها و لوگوهای روی خودرو را تغییر داده است. در شرایطی که شرکت هنوز تصاویری از این خودرو منتشر نکرده، بنابراین فعلاً باید منتظر مانده و ببینیم ظاهراً این خودرو چه تغییراتی داشته است.

ظاهر جذاب‌تر و تجربه سواری بهتر این خودرو سبب افزایش اندک قیمت این خودرو شده است. مدل پایه اسپرت این خودرو ۷۴۰ دلار گران‌تر از مدل فعلی این خودرو بوده و قیمتش از ۲۶ هزار و ۱۳۵ دلار شروع می‌شود. این خودرو ۱۰۴۵ دلار نیز هزینه نمایندگی دارد که به قیمت پایه اضافه خواهد شد. لوکس‌ترین تریم این خودرو Signature نام داشته و با قیمت پایه ۳۸ هزار و ۱۰۰ دلاری خود تقریباً ۱۶۵ دلار در مقایسه با مدل فعلی گران‌تر شده است.

شرکت در حالی جزئیات قیمتی مدل‌های مختلف مزدا را اعلام کرده که خبری فعلاً از مدل دیزلی اسکای اکتیو D نیست. برای اطلاع از این موضوع با مقامات شرکت مزدا تماس گرفتیم تا ببینیم چرا هنوز قیمت مدل دیزلی این خودرو اعلام نشده است. مزدا می‌گوید از آن جایی که نسخه دیزلی CX-5 مدل ۲۰۱۹ در تاریخ دیگری نسبت به سایر مدل‌های CX-5 فعلی رونمایی شده بود، به همین دلیل مزدا فعلاً برنامه‌ای برای آن ندارد. ممکن است در آینده شرکت بخواهد نسخه دیزلی مزدا CX-5 مدل ۲۰۲۰ را نیز روانه بازار کند.

طبق برنامه، این خودرو قرار است از پاییز امسال وارد نمایندگی‌های شرکت در سراسر دنیا شود

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar