افزایش صادرات خودروهای هیبریدی از اتحادیه اروپا

پنج شنبه 6 خرداد 00 ساعت 10:12
افزایش صادرات خودروهای هیبریدی از اتحادیه اروپا

اداره آمار اتحادیه اروپا می گوید این اتحادیه در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی بنزینی، گازوئیلی، الکتریکی و هیبریدی صادر و سه میلیون دستگاه نیز وارد کرده است.

اتومبیل های بنزینی با سهم ۶۴ درصدی خود بیشترین سهم را در میان اتومبیل های صادراتی اتحادیه اروپا دارند. پس از آن اتومبیل های دیزلی (گازوئیلی) ۲۲ درصد و اتومبیل های برقی و هیبریدی (الکتریکی) ۱۴ درصد از خودروهای صادراتی اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند.

خودروهای هیبریدی یا دوگانه سوز برقی، قابلیت حرکت با سوخت بنزینی و انرژی الکتریسیته را دارند. البته در این نوع خودروها امکان شارژ باتری بصورت مستقل وجود ندارد و موتور خودرو با سوخت فسیلی، اغلب بنزین، شارژ می شود.

نوع دیگری از این خودروها «پلاگین هیبریدی» هستند. خودروهای موسوم به «پلاگین هیبریدی» همزمان از موتور احتراق داخلی و برقی بهره می‌ برند. اما در این نوع خودروها امکان شارژ باتری‌ها مثل خودروهای تمام برقی وجود دارد.

در زمینه واردات به اتحادیه اروپا، اتومبیل های بنزینی بیش از نیمی از واردات (۵۳ درصد) به این اتحادیه را تشکیل می دهند. بعد از آن اتومبیل های الکتریکی ۳۰ درصد و اتومبیل های دیزلی ۱۸ درصد سهم دارند.

در میان ۷۲۵ هزار خودروی هیبریدی و برقی صادر شده از اتحادیه اروپا، تقیربا نیمی، ۴۹ درصد، را خودروهای هیبریدی یا دوگانه سوز برقی و یک چهارم را خودروهای کاملا الکتریکی و ۲۴ درصد را خودروهای «پلاگین هیبریدی» تشکیل می دهند.

در میان ۸۹۲ هزار خودروی هیبریدی و الکتریکی وارد شده به اتحادیه اروپا، نیمی از آنها دوگانه سوز برقی و یا هیبریدی، ۳۴ درصد کاملا الکتریکی و نهایتا ۱۶ درصد خودروهای پلاگین هیبریدی هستند.

با وجودی که شیوع ویروس کرونا در یکسال اخیر آمار تولید و فروش خودروها را با کاهش روبرو کرده است اما آمار صادرات و واردات خودروهای الکتریکی و هیبریدی روند افزایشی در سال ۲۰۲۰ داشته است. در مقایسه با سال ۲۰۱۷ صادرات خودروهای هیبریدی و الکتریکی به خارج از اتحادیه اروپا ۵ برابر افزایش یافته است.

همزمان میزان واردات این مدل از خودروها از ۳۰۱ هزارخودرو در سال ۲۰۱۷ به ۸۹۲ هزار خودرو در سال ۲۰۲۰ میلادی رسیده است.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar