امضای قرارداد ۳۳۶ میلیون دلاری فورد با دولت آمریکا

شنبه 30 فروردین 99 ساعت 18:46
امضای قرارداد 336 میلیون دلاری فورد با دولت آمریکا

همکاری شرکت فورد با کمپانی GE Healthcare در زمینه تولید ونتیلاتور برای بیماران بد حال کرونایی سبب امضای قراردادی جدید بین این دو شرکت و دولت فدرال آمریکا شده است. وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا این قرارداد به ارزش ۳۳۶ میلیون دلار را با فورد و GE Healthcare تحت قانون تولید دفاعی امضا کرده و تا روز ۱۳ جولای فورد و GE Healthcare باید ۵۰ هزار دستگاه ونتیلاتور به این وزارت خانه تحویل بدهند.

شرکت فورد ماه پیش اعلام کرده بود که با همکاری کمپانی GE Healthcare قصد دارد خط تولید دستگاه‌های ونتیلاتور را در کارخانه Rawsonville در ایالت میشیگان شروع کند. خط تولید این ونتیلاتورها هفته آینده با همکاری بیش از ۵۰۰ کارگر داوطلب شروع خواهد شد. GE Healthcare با دریافت مجوز تولید ونتیلاتور Model A-E از شرکت آیرون، آن‌ها را در این کارخانه با همکاری فورد خواهد ساخت.

ظاهراً طی این قرارداد، قیمت هر دستگاه ونتیلاتور ۶۷۲۰ دلار تعیین شده، جالب است بدانید در حالت عادی قیمت این دستگاه ۷ هزار دلار می‌باشد. هنوز مشخص نیست چه میزان از هزینه‌های دو شرکت را این قرارداد جدید جبران خواهد کرد. فورد یا GE Healthcare هنوز چیزی در این مورد نگفته‌اند.

فورد در جبهه‌های مختلف در حال کمک به دولت آمریکا برای مبارزه با بحران ویروس کرونا است. این شرکت در زمینه تولید انواع ماسک و محافظ صورت و همچنین دیگر تجهیزات پزشکی مختلف نیز برای مبارزه با کرونا فعالیت می‌کند. از جمله مهم‌ترین تجهیزات پزشکی که این روزها فورد تولید می‌کند می‌توان به گان های پزشکی، ماسک‌های جراحی، ماسک‌های فیلتردار، محافظ صورت و کیت‌های تست ویروس کرونا اشاره کرد. همه این موارد یا به صورت مستقیم توسط فورد یا در همکاری با دیگر شرکت‌ها تولید می‌شوند. شرکت فورد روز ۲۴ مارس گذشته خبر از همکاری خود با دو شرکت GE Healthcare و ۳M داده بود.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا هفته پیش اعلام کرد با جنرال موتورز قراردادی به ارزش ۴۹۰ میلیون دلار برای تولید ونتیلاتور امضا کرده است. ظاهراً جنرال موتورز با همکاری شرکت Ventec Life این دستگاه‌ها را می‌خواهد در کارخانه کوکومو در ایندیانا تولید کند. همانند قرارداد فورد، تمامی ونتیلاتورهای تولیدی جنرال موتورز نیز در اختیار دولت فدرال آمریکا قرار خواهند گرفت تا میان مراکز درمانی توزیع شوند.

تا به امروز، این وزارت خانه می‌گوید قراردادهایی برای تولید بیش از ۴۱ هزار دستگاه ونتیلاتور تا پایان ماه مه و بالای ۱۸۷ هزار دستگاه تا پایان سال نهایی کرده است.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar