انتشار آمار و ارقام ثبت رکورد نوربورگ رینگ فولکس واگن ID.R

بروزرسانی در: چهارشنبه 16 مرداد 98 ساعت 20:49
انتشار آمار و ارقام ثبت رکورد نوربورگ رینگ فولکس واگن ID.R

چند ماه پیش بود که فولکس واگن توانست رکورد یک دور کامل نوربورگ رینگ را به نام خود ثبت کند، ولی اکنون آلمان‌ها اطلاعات و جزئیات بیشتری از این ثبت رکورد منتشر کرده‌اند که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. فولکس واگن آی دی آر موفق شده بود این پیست را در ۶ دقیقه و ۵.۳۳۶ ثانیه طی کند.

در این ثبت رکورد، خودرو ۲۴.۷ کیلووات ساعتی انرژی مصرف کرده که فولکس واگن می‌گوید این میزان یک چهارم انرژی یک خودروی مسابقه‌ای GT3 است که با یک دور کامل پیست نوربورگ رینگ مصرف می‌کنند. با این اوصاف، راندمان مسابقه‌ای فولکس واگن آی دی آر برابر با ۰.۸ کیلومتر به ازای هر کیلووات ساعت است. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، یک تسلا مدل ایکس در شرایط رانندگی عادی به ازای هر کیلووات ساعت مصرف انرژی ۴.۸ کیلومتر را می‌تواند طی کند. البته در مورد این مدل مسابقه‌ای فولکس واگن سرعت اهمیت بالایی داشته و همین موضوع سبب مصرف بیشتر آن شده است. یک خودروی الکتریکی عادی تقریباً ۵ تا ۶ برابر مصرف کم‌تری در مقایسه با فولکس واگن آی دی آر در فول ترین حالت دارد.

یک آمار جالب دیگر که فولکس واگن منتشر کرده مربوط به نیروهایی می‌شود که به روماین دوماس، راننده این خودرو در طول ثبت رکورد وارد شده است. داده‌های فولکس واگن می گویند حداکثر ۳.۴۹ G نیرو به خودرو وارد شده و به طور کلی در طول ثبت رکورد، فشار وارده به خودرو بالای ۳ بوده است. اگر بخواهیم عظمت این عدد را درک کنیم، باید بگوییم که در شرایط فشار عادی وزن سر شما روی گردنتان از ۵.۵ کیلوگرم به ۲۲ کیلوگرم در فشار ۳.۴۹ G می‌تواند افزایش پیدا کند. دوماس، ماننده راننده‌های مسابقه‌ای دیگر باید تمریناتی ویژه روی ماهیچه‌های گردن خود انجام دهد تا بتواند در سلامت کامل زیر این فشار کار خود را به درستی پیش ببرد. دوماس در این باره می‌گوید: «برای شبیه سازی چنین شرایطی من معمولاً یک کلاه کاسکت قدیمی را پز از وزنه می‌کنم. از این کلاه سپس می‌توانم به عنوان یک تمرین برای ماهیچه‌های گردن خود استفاده نمایم.»

فولکس واگن می‌گوید دوماس در طی یک دور کامل پیست نوربورگ رینگ توانسته حداکثر سرعتی معادل ۲۷۳ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند که برای یک دور کامل به این سرعت، عدد بالایی محسوب نمی‌شود. ولی با توجه به پیچ‌های تند موجود در نوربورگ رینگ، می‌توان این گونه نتیجه گرفت که فولکس واگن آی دی آر شتاب گیری بسیار خوبی دارد. مانند خودروهای فرمول یک، فولکس واگن آی دی آر از یک سیستم کاهش درگ استفاده می‌کند. دوماس هنگام رانندگی این سیستم را به صورت دستی فعال می‌کند. با فعال شدن آن، یک فلپ روی باله فعال شده و با کاهش درگ، به افزایش حداکثر سرعت خودرو کمک می‌نماید. فولکس واگن گفته فلپ در طول ۲۴.۳ درصد مسیر یا به مدت ۸۸.۸۲ ثانیه باز بوده است.

autoblog

منبع: Z4Car

طبیعت گردی با فولکس واگن اطلس

توقیف فولکس واگن بیتل مدل ۲۰۰۱ در کرج

گارانتی هشت ساله فولکس واگن برای باتری خودروهای الکتریکی

۱۰ هزار خودروی برقی فولکس واگن در ۲۴ ساعت پیش فروش شد!

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar