با کیفیت ترین خودروها در رده بندی JD پاور ۲۰۲۳

بروزرسانی در: یکشنبه 4 تیر 02 ساعت 15:03
با کیفیت ترین خودروها در رده بندی JD پاور 2023

براساس اعلام رسمی JD پاور برای کیفیت‌سنجی خودروهای ۲۰۲۳، دوج و رم در بالای جدول هستند؛ اما برندهای مشهور آلمانی، میان‌رده محسوب شدند و بدترین شرایط به ولوو اختصاص دارد.

موسسه‌ی امریکایی JD پاور، هرساله خودروهای مختلف را از جنبه‌های گوناگون بررسی می‌کند. یکی از معیارهای مقایسه برای این نهاد، تعداد مراجعه به نمایندگی برای رفع عیب است. در آمارگیری JD پاور، ۹۰ روز ابتدای مالکیت خودروی صفر کیلومتر، ملاک قرار می‌گیرد و براساس تعداد مراجعه از ۱۰۰ مورد (PP100)، نتیجه‌گیری می‌شود. مثلا  عدد ۱۶۷ برای پورشه، به معنی ۱۶۷ مراجعه به نمایندگی از میان ۱۰۰ خودرو بوده است.

با کیفیت ترین خودروها در رده بندی JD پاور 2023

فراتر از رقابت بین برندها در کسب بهترین امتیاز JD پاور، می‌توان از کلیت آمارها شرایط کیفی خودروهای دنیا را متوجه شد. امسال مراجعه‌ی مالکان خودروی صفر کیلومتر به نمایندگی‌ها ۷ درصد بیش از سال قبل بوده است. جالب‌تر اینکه، سال ۲۰۲۲ هم نسبت به ۲۰۲۱، رشد ۱۱ درصدی گزارش شد. از مجموع آمارهای موجود می‌توان نتیجه گرفت شرایط کیفی خودروها و نیاز مشتریان به حضور در نمایندگی برای رفع عیب، رو به افزایش است. این مورد، احتمالا با رشد فناوری‌های الکترونیک و نصب امکانات پیچیده‌ روی خودروهای مدرن، ارتباط مستقیم دارد.

گزارش JD پاور، صدرنشینی دوج و رم و آلفارومئو را نشان می‌دهد. سه برند زیرمجموعه‌ی فیات –کرایسلر، حدود ۱۴۰ مراجعه به نمایندگی از ۱۰۰ خودرو داشته‌اند. جالب‌تر اینکه رده‌های ۴ و ۵ و ۶ نیز به تولیدات برندهای امریکایی اختصاص دارد. خودروهای بیوک که عمدتا ساخت چین هستند؛ رده‌ی چهارم را با امتیاز ۱۶۲ کسب کردند. شورولت و GMC نیز شاخص ۱۶۶ و ۱۶۷ دارند.

در جایگاه هفتم گزارش JD پاور، پورشه با اختلاف اندک نسبت به شورولت و GMC دیده می‌شود. رده‌بندی فوق، فاصله‌ی چشم‌گیر پورشه با دیگر برندهای آلمانی مثل بی‌ام‌و و بنز را نشان می‌دهد. شاخص ثبت شده برای بی‌ام‌و در جایگاه بیستم، ۱۹۲ است. مرسدس بنز نیز با امتیاز ۲۰۱ رده‌ی بیست و چهارم دارد.

فاصله‌ی شاخص امتیازات برای کادیلاک و کیا و لکسوس، اندک است. این برندها حدود ۱۷۰ مراجعه نمایندگی از ۱۰۰ خودرو داشته‌اند و جایگاه‌های ۸ تا ۱۰ را کسب کردند. جنسیس، مینی، نیسان، مازراتی، جگوار، سوبارو، هیوندای، هوندا، جیپ و بی‌ام‌و، رده‌های بعدی هستند.

بدترین جایگاه در میان خودروهای بازار امریکا به ولوو اختصاص دارد. عجیب‌تر اینکه، کرایسلر و فولکس‌واگن رتبه‌های ناامیدکننده‌ی بعدی را کسب کرده‌اند. این شرایط، باتوجه به رتبه‌ی بسیار خوب دوج و رم در صدر جدول، عجیب به نظر می‌رسد. همچنین آئودی، اینفینتی و لینکلن که سال‌ها جایگاه خودروسازان مورداعتماد بازار امریکا را در اختیار داشتند؛ قعر جدولی هستند.

  • Tesla Motors: 257 PP100
  • Rivian Motors: 282 PP100
  • Polestar: 313 PP100
  • Lucid Motors: 340 PP100

گزارش JD پاور برای برندهای تمام برقی، شامل تسلا، ریویان، پول‌استار و لوسید نیز ناامیدکننده است. البته JD پاور در بررسی‌های خود به این موضوع اشاره می‌کند که اطلاعات کامل از سوی نمایندگی‌های ایالت‌های مختلف را در اختیار نداشته و نتایج به شکل تخمینی منتشر شده است. آمار موجود برای تسلا، افزایش مراجعه به مراکز سرویس نسب به سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهند؛ درحالی‌که شرایط برای برند تازه‌کار لوسید نیز، بسیار نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

در انتهای گزارش، فهرست بهترین خودروها از کلاس بدنه‌های مختلف توسط JD پاور منتشر شده است. محصولات جنرال موتورز و کیا، بیشترین تعداد عناوین برتر گروه‌های متفاوت را کسب کرده‌اند.

 

سواری سدان و هاچبک

شهری: کیا ریو

لوکس شهری: آئودی A3

کوچک: کیا فورته

لوکس کوچک: لکسوس IS

اسپرت کوچک: مینی کوپر

اسپرت بزرگ: BMW سری ۸

اندازه متوسط: تویوتا کمری

لوکس اندازه متوسط: کیا استینگر

اسپرت اندازه متوسط: شورولت کامارو

اسپرت لوکس: شورولت کوروت

لوکس اندازه بزرگ: جنسیس G80

 

شاسی‌بلند و کراس‌اور

کراس‌اور شهری: Buick Encore GX

کراس‌اور  لوکس شهری: آئودی Q3

کراس‌اور کوچک: شورولت اکوئیناکس

کراس‌اور  لوکس اسپرت متوسط: آلفارومئو استلویو

کراس‌اور  متوسط: نیسان مورانو

کراس‌اور  لوکس متوسط: لکسوس GX

کراس‌اور بزرگ: تویوتا فور رانر

کراس‌اور بزرگ لوکس: کادیلاک XT6

شاسی‌بلند بزرگ: شورولت تاهو

شاسی‌بلند بزرگ لوکس: کادیلاک اسکالید

 

کامیون و وانت

مینی ون: کیا کارناوال

پیکاپ اندازه متوسط: فورد رنجر، جیپ گلادیاتور (مشترک)

پیکاپ بزرگ: رم ۱۵۰۰

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar