برنامه تیونر آلمانی جمبالا برای ساخت ابرخودرو

بروزرسانی در: جمعه 24 خرداد 98 ساعت 17:50
برنامه تیونر آلمانی جمبالا برای ساخت ابرخودرو

شرکت جمبالا را خیلی از ماشین بازها می‌شناسند، مخصوصاً اگر از علاقه مندان برند پورشه باشید قطعاً نام آن‌ها را تاکنون شنیده‌اید. این کمپانی بادی کیت‌های مختلفی برای محصولات پورشه تولید می‌کند، ولی اکنون، آن‌ها از یک پروژه بسیار متفاوت پرده برداشته‌اند. این بار جمبالا خود می‌خواهد یک ابرخودرو تولید کند.

امروز در محافل خودرویی یک تصویر تیزر از این ابرخودرو منتشر شده که یک رندر کامپیوتری از طراحی احتمالی آن می‌باشد. این که ابرخودروی جمبالا نهایتاً شبیه این تصویر رندر خواهد بود یا نه هنوز معلوم نیست، ولی حداقل می‌تواند تا حدودی ما را با آن آشنا کند. جزئیات بیشتر این پروژه هنوز مشخص نشده‌اند. اشتفن کورباش می‌گوید شرکت وی قصد طراحی یک مدل سوپر اسپرت با طراحی خاص و تهاجمی و پیشرانه با بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت را دارد.

خودرویی با این میزان قدرت قطعاً پروژه‌ای جاه طلبانه برای شرکت است، ولی ظاهراً جمبالا قبلاً هنگام تیونینگ خودروهای پورشه توانسته به آن‌ها دست پیدا کند. یکی از محصولات اخیر شرکت به نام GTR 8XX EVO-R Biturbo که مبتنی بر پورشه ۹۱۱ توربو و توربو اس ساخته شده بود ۸۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. یک نکته دیگر که از نگاه به این تصویر می‌توان متوجه شد این است که به احتمال زیاد ابرخودروی جمبالا احتمالاً موتور وسط خواهد بود. موضوعی که تا حدودی هم قابل پیش بینی بود.

علاوه بر خروجی‌های بسیار خوب، جمبالا می‌گوید ابرخودروی آن‌ها مدلی غیرعادی، تهاجمی، زیبا و لوکس خواهد بود. البته تقریباً همه ابرخودروهای دنیا با چنین کلماتی توصیف می‌شوند. جمبالا می‌گوید این پروژه هنوز در مرحله تأمین مالی قرار دارد و برای ادامه، به جذب سرمایه نیاز خواهد بود. کمپانی همچنین گفته که اولین طراحی‌های خود برای این پروژه را به زودی به برخی از مشتریان منتخب خود نشان خواهد داد و نهایتاً سال ۲۰۲۰ می‌توانیم شاهد نمونه اولیه آن باشیم. طبق برنامه شرکت، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این ابرخودرو از سال ۲۰۲۲ وارد خط تولید می‌شود. معمولاً زمانی که شرکت‌های تیونینگ تصمیم به طراحی اولین ابرخودروی خود می‌گیرند، همه چیز به خوبی پیش می‌رود.

اگر بخواهیم در مورد پیشرانه آن بحث کنیم، به احتمال زیاد به دلیل همکاری و رابطه نزدیک آن‌ها با پورشه و به عنوان یک تیونر آلمانی، شاهد استفاده از یک موتور پورشه روی آن خواهیم بود. تا این لحظه شرکت چیزی در مورد الکتریکی سازی خودرو نگفته، به همین دلیل احتمالاً ابرخودروی جمبالا به پیشرانه احتراق داخلی مجهز خواهد شد.

autoblog منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar