برنامه جنرال موتورز برای تعطیلی برند هولدن

سه شنبه 29 بهمن 98 ساعت 19:00
برنامه جنرال موتورز برای تعطیلی برند هولدن

در سال ۲۰۱۶ بود که شرکت جنرال موتورز مونتاژ محصولات خود را در استرالیا متوقف کرد. دو ماه پیش، بعد از فروش نه چندان خوب در سال ۲۰۱۹، جنرال موتورز اعلام کرد قصد دارد تولید دو خودروی هولدن کومودور و آسترا را برای تمرکز روی ساخت تراک ها و شاسی بلندهای هولدن متوقف کند. و اکنون، استرالیایی‌ها این بار باید با تصمیم جنرال موتورز مبنی بر تعطیلی برند هولدن کنار بیایند.

این خودروساز آمریکایی ظاهراً تصمیم خود را مبنی بر تعطیلی هولدن نهایی کرده است. روز دوشنبه در ملبورن، مدیران جنرال موتورز و هولدن در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که قصد دارند برند هولدن را تا پایان سال جاری میلادی تعطیل کنند. مارک رویس مدیرعامل جنرال موتورز با انتشار بیانیه‌ای گفته: «بعد از بررسی گزینه‌های مختلف، و کنار گذاشتن تمایلات شخصی و قبول واقعیات بازار، به این نتیجه رسیدیم که دیگر امکان سرمایه گذاری روی تمامی تمایلاتی که در بازار فعلی داریم وجود ندارد.»

قبل از تعطیلی کامل در جولای ۲۰۲۰، تیم‌های طراحی و مهندسی استرالیایی جنرال موتورز دفاتر مختلف جنرال موتورز در سراسر دنیا منتقل خواهند شد. دفتر Lang Lang هولدن از ماه آگوست برای همیشه قرار است تعطیل شود. از ۸۰۰ نفر کارمند ین مجموعه، ۶۰۰ نفر تعدیل خواهند شد و ۲۰۰ نفر دیگر برای مدیریت خدمات پس از فروش همچنان در استخدام شرکت باقی خواهند ماند. هولدن می‌گوید تمامی گارانتی‌ها، آفرها و خدمات پس از فروش و تأمین قطعات را تا ۱۰ سال ادامه خواهد داد.

برنامه جنرال موتورز برای تعطیلی برند هولدن

طی چند سال اخیر جنرال موتورز به طرز عجیبی در حال خروج از بازارهای راست فرمان است و فقط استرالیا، نیوزلند و تایلند در لیست بازارهای راست فرمان این شرکت باقی مانده‌اند. جنرال موتورز علاوه بر تعطیلی هولدن همچنین گفته که فعالیت تیم‌های طراحی و مهندسی خود را در استرالیا و نیوزلند کاهش خواهد داد. همچنین ظاهراً شرکت چینی گریت وال موتور توافق کرده تا کارخانه جنرال موتورز در شهر رایونگ تایلند را در کنار یک خط تولید پیشرانه خریداری کند. این معامله ظاهراً تا پایان سال ۲۰۲۰ نهایی خواهد شد.

ظاهراً دولت استرالیا از این اتفاق بسیار عصبانی شده است. اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در این باره گفته: «من بسیار عصبانی هستم. مردم استرالیا با پرداخت مالیات یک شرکت چند ملیتی (جنرال موتورز) را بزرگ می‌کنند و این برند نهایتاً این گونه به آن‌ها بی احترامی می‌کند.» کارن اندروز، وزیر صنعت ملی استرالیا نیز ناراحتی خود را از این که هولدن خبری از این موضوع تا زمان انتشار بیانیه به وی نداده بسیار ناراحت شده است.

برنامه جنرال موتورز برای تعطیلی برند هولدن

جولیان بلیست، از مدیران ارشد جنرال موتورز در این باره گفته: «هنوز نهایی نشده، ولی قصد ما این است که از طریق شاخه خودروهای ویژه جنرال موتورز در بازار استرالیا باقی بمانیم. این شاخه می‌تواند به یک ساب برند جنرال موتورز برای فعالیت در بازارهای راست فرمان تبدیل شود. ما هم اکنون درحال مذاکره با شرکای خود در این زمینه هستیم.» رسانه‌های محلی اعتقاد دارند جنرال موتورز می‌خواهد با همکاری شرکت Walkinshaw این شاخه خودروهای ویژه را راه اندازی کند. این شرکت طی دو سال اخیر اکثراً پروژه‌های راست فرمان کردن شورولت کامارو و سیلورادو را در استرالیا انجام می‌داده است.

در بیانیه جنرال موتورز هزینه خروج از بازار استرالیا و تایلند حدوداً ۱.۱ میلیارد دلار اعلام شده است. بخش اعظمی از این مبلغ برای پرداخت غرامت به ۱۸۵ نمایندگی هولدن در استرالیا و ۱ نمایندگی شرکت در نیوزلند خرج خواهد شد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar