بی ام و i8 از خط تولید خارج خواهد شد

بروزرسانی در: یکشنبه 18 اسفند 98 ساعت 04:44
بی ام و i8 از خط تولید خارج خواهد شد

در سال ۲۰۱۴ بود که آلمان‌ها تولید خودروی بی ام و i8 را در خط تولید لایپزیگ کاهش دادند. اکنون که پنج سال از آن روز می‌گذرد، این کارخانه تولید ۲۰ هزارمین دستگاه این خودرو را به عنوان دومین محصول برند i شرکت و همچنین مدل پرچم دار بی ام و جشن گرفته‌اند. یک مشتری آلمانی قرار است مالک این نمونه خاص که یک بی ام و i8 رودستر Ultimate Sophisto Edition است شود. شرکت بی ام و این مدل خاص را امسال در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرده بود. شرکت همان زمان اعلام کرد که فقط ۴۰۰ دستگاه از این نسخه ویژه تولید خواهد شد که ۲۰۰ دستگاه بی ام و i8 رودستر و ۲۰۰ دستگاه دیگر کوپه هستند. هر کدام از این ۴۰۰ دستگاه از نظر ظاهری به کمک مواردی مانند رنگ بدنه خاکستری Sophisto با تزئینات e-Copper، رینگ‌های ۲۰ اینچی ویژه با تزئینات E-Copper، روکش چرم E-Copper و برخی نشان‌ها و لوگوهای ویژه روی بدنه و داخل کابین خاص شده‌اند.

از نظر پیشرانه این نسخه ویژه تفاوتی با مدل استاندارد بی ام و i8 ندارد. یک پیشرانه سه سیلندر ۱.۵ لیتری با ۲۲۸ اسب بخار قدرت در کنار یک موتور الکتریکی ۱۴۱ اسب بخاری و پک باتری ۱۱.۶ کیلووات ساعتی لیتیم یونی پیشرانه آن را تشکیل داده و روی هم رفته ۳۶۹ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور ایجاد می‌کنند.

بی ام و i8 بالاخره از خط تولید شرکت خارج خواهد شد

شرکت بی ام و مدل‌های سوفیستو را تا زمان پایان تولید این خودرو که آوریل سال آینده می‌باشد در همین کارخانه خواهد ساخت. شرکت هنوز چیزی در مورد جانشین احتمالی بی ام و i8 نگفته است. البته بی ام و گفته است که جانشین این خودرو ارتباط مستقیمی با M8 نخواهد داشت. به نظر ما محتمل‌ترین گزینه یک نسخه تولیدی از کانسپت ویژن M نکست می‌تواند باشد. اوایل سال جاری، مجله اتومبیل گزارشی منتشر کرده بود که بی ام و در حال کار روی یک مدل کوپه موتور وسط جدید به نام i12 است که پیشرانه‌ای ۶۷۱ اسب بخاری و یک پک باتری ۱۳۵ کیلووات ساعتی دارد. شاخه M نیز اخیراً یک پروژه جدید M شروع کرده که ممکن است همان i12 باشد، مقامات بی ام و M همچنین چند وقت پیش گفته بودند که یک خودروی M الکتریکی سازی شده خیلی از دور از ذهن نیست. فعلاً باید منتظر بمانیم و ببینیم بی ام و برای جانشین i8 چه تصمیمی نهایتاً خواهد گرفت.

autoblog

منبع: Z4Car

 

قیمت بی ام و i8

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar