رونمایی پیکاپ بی ام و M4 کامپتیشن در نمایشگاه سما ۲۰۲۲

یکشنبه 15 آبان 01 ساعت 14:01
رونمایی پیکاپ بی ام و M4 کامپتیشن در نمایشگاه سما 2022

بی ام و M4 کامپتیشن یکی از خبرسازترین محصولات چند سال اخیر این خودروساز به شمار می‌رود و حالا به شکلی عجیب‌وغریب در نمایشگاه سما ۲۰۲۲ حضور یافته است.

حتماً می‌دانید که در سال‌های قبل وانت پیکاپ مشهور هولدن در استرالیا تولید و عرضه می‌شد ولی حالا خبری از این خودرو نیست. البته جانشین معنوی آن در سما ۲۰۲۲ حضور دارد! منظور ما این بی ام و M4 مالو است که توسط تیونری کاربلد به وانت پیکاپ تبدیل شده است!

این خودرو در غرفه شرکت STEK اتوموتیو حضور دارد و پوشش بدنه ضد خش با طرح آینه‌ای نیز کاملاً جلب‌توجه می‌کند؛ اما قطعاً عجیب‌ترین ویژگی بی ام و M4 کامپتیشن موردبحث بدنه وانت پیکاپ آن خواهد بود که آن را به اولین M4 وانت در دنیا تبدیل می‌کند. کار تبدیل این خودرو توسط شرکت دینمان تکمیل شده و باید اذعان کرد این شرکت کار تبدیل M4 به وانت را به خوبی انجام داده است. برای تولید این خودرو بخش عقب سقف بریده شده و تغییرات وسیعی نیز در کابین رخ داده است. همچنین فضای بار عقب سفارشی با فریم فلزی خاص و درب پشتی عملکردی نیز جزو سایر موارد شاخص هستند. قطعات فیبر کربنی روی سپرها و رکاب‌های جانبی متفاوت از نسخه استوک خودرو هستند و چراغ‌های جلو و شیشه‌ها نیز تیره شده‌اند.

از دیگر تفاوت‌های بی ام و M4 کامپتیشن وانت پیکاپ با نسخه کوپه این خودرو می‌توان به پوشش جدید پیشرانه و تریم فیبر کربن روی داشبورد اشاره کرد. بخشی از صندلی عقب هنوز هم در کابین دیده می‌شود هرچند فضای کافی برای نشستن افرادی به غیر از راننده و سرنشین جلو وجود نخواهد داشت. فضای بار نیز برای حمل اشیا کاملاً جادار به نظر می‌رسد و به زودی پوشش آئرودینامیکی نیز برای آن عرضه خواهد شد تا M4 بیش از پیش به وانت هولدن شبیه شود! اگرچه اکثر پروژه‌های این‌چنینی بر پایه خودروهای تصادفی یا اوراقی شکل می‌گیرند اما M4 موردبحث در واقع خودرویی صفرکیلومتر بوده و انجام چنین کاری کمی عجیب به نظر می‌رسد. گفته می‌شود کل فرایند تبدیل M4 کامپتیشن به وانت پیکاپ در ۶ هفته صورت گرفته که برای چنین شرکتی کاملاً سریع خواهد بود.

وجود پسوند کامپتیشن به معنی استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو است که قدرت ۵۰۳ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متر تولید می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل لغزش محدود به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. تاکنون رندرهای بسیار زیادی از تبدیل محصولات مشهور بی ام و به وانت پیکاپ ها منتشر شده اما ژرمن‌ها هیچ خبری را درباره تولید این محصولات تائید نکرده‌اند و علاقه‌ای نیز به این کار ندارند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar