تمایل زیاد مالکان تسلا به خرید پورشه تایکان الکتریکی

بروزرسانی در: یکشنبه 9 دی 97 ساعت 16:37
تمایل زیاد مالکان تسلا به خرید پورشه تایکان الکتریکی

در حالی که اولین خودروی تمام الکتریکی پورشه هنوز در فرم نهایی خود وارد نمایندگی‌های شرکت نشده، ولی مشتری‌ها علاقه بسیار زیادی از خود برای خرید تایکان نشان داده‌اند.

قضیه به قدری جدی است که امسال در حاشیه نمایشگاه خودروی لس آنجلس، کلاوس زلمر، مدیرعامل پورشه آمریکای شمالی به CNET گفته بود که اگر همه کسانی که تایکان را پیش خرید کرده‌اند بخواهند خودروی خود را تحویل بگیرند، پورشه کل ظرفیت تولید سال اول خود را خواهد فروخت.

زلمر در ادامه صحبت‌های خود گفته بود که بیش از نیمی از ثبت نام کنندگان تایکان قبلاً خودروی پورشه دیگری نداشته‌اند.

از او در مورد خودروهایی که ثبت نام کنندگان تایکان در حال حاضر دارند سؤال شد و وی در پاسخ گفته: "معمولاً، اگر به منابع خود نگاه کنیم، این خریداران معمولاً خودروهای دیگر برندها مانند آئودی، بی ام و یا مرسدس بنز را سوار می‌شوند. برندی که بیشترین نماینده را در میان این دسته از مشتریان ما دارد تسلاست. موضوعی که برای ما بسیار جالب است، این افراد زمانی بدون ترس از خرید یک خودروی الکتریکی سراغ تسلا رفتند و اکنون، قصد خرید تایکان دارند."

تمایل زیاد مالکان تسلا به خرید پورشه تایکان الکتریکی

این دسته از مشتریان معلوم نیست می‌خواهند تسلای خود را با تایکان جایگزین کنند یا صرفاً قصد دارند خودرویی جدید به گاراژ خود اضافه نمایند معلوم نیست. هرچند، گرچه تایکان روی کاغذ خودروی فوق العاده ای است و قطعاً خواهد توانست رقیبی قدر برای تسلا مدل اس باشد، ولی پورشه رقیب بسیار جدی دیگری را پیش روی خود می‌بیند. خودرویی که روی پلت فرمی مشترک با تایکان ساخته شده و یک رقابت درون خانوادگی با آن خواهد داشت: آئودی e-Tron جی تی.

به نظر شما زلمر چقدر در مورد این رقیب جدید برای تایکان نگران است؟ ظاهراً خیلی نیست. وی در این مورد گفته: "اگر با یک ماکان رانندگی می‌کنید، می دانید که روی پلت فرمی مشترک با آئودی ساخته شده، ولی به کل خودرویی متفاوت است. همین اتفاق در مورد تایکان و e-Tron جی تی هم رخ خواهد داد.»

مشکل حل شد! در حالی که آئودی e-Tron جی تی خودرویی بسیار جذاب به نظر می‌رسد، ولی با توجه به این که تایکان خودروی اسپرت تری است، ما احساس می‌کنیم این خودرو در بازار موفق‌تر خواهد بود.

منبع ترجمه: Carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar