تمدید تعطیلی خطوط تولید خودروسازهای ژاپنی به دلیل کرونا

شنبه 3 اسفند 98 ساعت 13:51
تمدید تعطیلی خطوط تولید خودروسازهای ژاپنی به دلیل کرونا

خودروسازهای ژاپنی روز جمعه شروع به کار دوباره خطوط تولید خود را که قرار است بعد از مدت‌ها تعطیلی عملیاتی شود به تأخیر انداخته‌اند. ظاهراً این تأخیر به دستور مقامات دولت چین بوده است و اکنون این نگرانی وجود دارد که تأخیر بیش از حد به بحث تولید خودرو در سطح جهانی لطمه بزند.

نیسان موتور اعلام کرده قصد دارد بازگشایی خطوط تولید خود در شیانیانگ استان هوبئی و ژنگژو در استان همسایه هنان را که روز دوشنبه قرار بود اتفاق بیفتد به تاریخ انداخته است و همچنان خبری از اعلام تاریخ شروع به کار جدید نیست.

شرکت هوندا نیز گفته فعالیت کارخانه‌های خود در ووهان استان هوبئی را که از زمان شروع بحران تعطیل بوده، حداقل تا ۱۱ مارس از سر گرفته نخواهد شد.

از سوی دیگر شرکت تویوتا نیز اعلام کرده از روز دوشنبه قصد دارد فعالیت کارخانه خود در شهر چنگدو واقع در استان جنوب غربی سیچوان را از سر بگیرد. از هفته دیگر هر چهار خط تولید تویوتا دوباره به کار خواهند افتاد، ولی خروجی آن‌ها محدود خواهد بود.

شرکت نیسان نیز می‌گوید به تأخیر افتادن فعالیت خط تولید آن‌ها به دستور مقامات دولت استان هوبئی بوده که از شرکت‌ها خواسته شده تا ۱۰ مارس فعالیت‌های خود را از سر نگیرند. نیسان همچنین می‌گوید مشکلات شرکت‌های تأمین قطعه در فعالیت خودروسازها نیز مشکلاتی ایجاد کرده است.

ویروس کرونا که تاکنون بیش از ۲۲۰۰ نفر را در کشور چین کشته، تاثیرات منفی بسیاری روی زنجیره خودروی دنیا ایجاد کرده و به دلیل توقف فعالیت کمپانی‌های مختلفی تولید قطعات خودرویی، هم اکنون مشکلات زیادی این صنعت را درگیر نموده است.

تاکشی میائو، از کارشناسان صنعت خودروی ژاپن در این باره می‌گوید: «ووهان شهری است که تقریباً همه نوع قطعه خودرویی در آن تولید می‌شود. بنابراین نه تنها شرکت‌های خودروساز در این شهر مشکل قطعه دارند، بلکه تمامی کارخانه‌های خودروساز در سراسر دنیا که قطعات مورد نیازشان را از شرکت‌های فعال در ووهان تأمین می‌کردند نیز به دردسر افتاده‌اند.»

وی همچنین اضافه کرده که در صورت امکان خودروسازها قطعات مورد نیازشان را از شرکت‌های دیگر تأمین می‌کنند.

برخی خودروسازها به منظور رفع مشکل روش‌های عجیب و غریبی را در پیش گرفته‌اند. این هفته، شرکت جگوار لندرور اعلام کرد طی هفته‌های اخیر قطعات خودرویی را در چمدان به بریتانیا منتقل کرده و ممکن است طی دو هفته آینده دیگر قطعه‌ای برای ساخت خودرو نداشته باشد.

صنعت قطعه سازی چین بعد از تعطیلات سال نوی چینی همچنان نتوانسته فعالیت خود را از سر بگیرد. تمدید تعطیلی دو کارخانه اصلی نیسان در چین که شاسی بلند ایکس تریل و سدان آلتیما در آن‌ها توسط جوینت ونچر نیسان دانگ فنگ ساخته می‌شوند در حالی اتفاق می افتد که این خودروساز ژاپنی با مشکلات مالی مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند.

نیسان همچنین تیراژ تولید برخی کارخانه‌های خود در ژاپن را به دلیل مشکلات مرتبط با تأمین قطعه کاهش داده است، ولی می‌گوید این موضوع تاثیری روی دیگر کارخانه‌های شرکت در سراسر دنیا نخواهد داشت.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar