تمرکز جنرال موتورز بر روی توسعه خودروهای برقی

سه شنبه 6 آذر 97 ساعت 14:29
تمرکز جنرال موتورز بر روی توسعه خودروهای برقی

کمپانی جنرال موتورز به عنوان بزرگترین خودروساز آمریکایی روز دوشنبه اعلام کرد که می‌خواهد تولید خودروهای بنزینی را متوقف کرده و بجای آن به توسعه خودروهای الکتریکی بپردازد.

یک روز پیش بود که اخباری مبنی بر تعطیلی یکی از کارخانه‌های کمپانی جنرال موتورز در کانادا منتشر شد که اکنون به نظر می‌رسد دلیل آن تغییر رویه این خودروساز بزرگ آمریکایی و تمرکز بر روی توسعه خودروهای برقی و الکتریکی بوده است.

جنرال موتورز که یکی از بزرگترین کمپانی‌های خودروساز مستقر در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود، روز پیش مشخص شد که می‌خواهد خط تولید خودرو و تمامی فعالیت‌های خود را در کارخانه اوشاوا در نزدیکی شهر تورنتو واقع در ایالت اونتاریوی کانادا متوقف کند که این عمل بدون تردید بر روی مشاغل و افرادی که در این کارخانه مشغول بکار بودند، تاثیرات و تبعات منفی بی شماری خواهد گذاشت.

سخنگوی جنرال موتورز در کانادا که به ساخت و مونتاژ خودروهای بسیاری مانند وانت پیکاپ و سدان‌های بنزینی و گازسوز می‌پرداخت و با استقبال بی نظیری از طرف متقاضیان کانادایی برخوردار شده بود، روز پیش از تشریح دلیل این تصمیم و اقدام خودداری کرده بود ولی اکنون با اعلام رسمی این کمپانی، به نظر می‌رسد که جنرال موتورز هم عزم خود را برای پیوستن به بازار پرفروش و پر تب و تاب خودروهای الکتریکی در دنیا جزم کرده و می‌خواهد تمرکز خود را بر روی توسعه خودروهای الکتریکی و خودران بگذارد تا از میدان رقابت با دیگر رقبای قدرتمند خود مانند خودروسازان آلمانی، ژاپنی، کره‌ای و آمریکایی عقب نیفتد.

رویترز می‌نویسد: این اقدام جنرال موتورز که به عنوان مطرح‌ترین خودروساز مستقر در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود، می‌تواند یک نقطه عطف بزرگی برای صنعت خودروسازی جهان باشد تا همانند یک دهه قبل به مرز ورشکستگی نرسد و دچار تنگنا و بحران‌های شدید اقتصادی نشود.

این در حالیست که جنرال موتورز از طرف دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده هم در مورد کارخانه خود در ایالت اوهایو به شدت تحت فشارهای سیاسی قرار گرفته است. گفته می‌شود که در پی تعطیلی کارخانه‌های جنرال موتورز، ۱۵ درصد از نیروی انسانی خود را از دست خواهد داد و این بدان معناست که بالغ بر ۱۸ هزار نفر از کارکنان این خودروساز مطرح تعدیل خواهند شد.

همچنین مقامات این کمپانی در این مورد یادآوری کرده‌اند که با تعدیل نیرو و تعطیلی کارخانه‌های فعال خود، تا سال ۲۰۲۰ میلادی نزدیک به شش میلیارد دلار در هزینه‌های جنرال موتورز کاهش پیدا خواهد کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar