عرضه خودروی برقی ارزان توسط جنرال موتورز و هوندا

چهارشنبه 17 فروردین 01 ساعت 12:37
عرضه خودروی برقی ارزان توسط جنرال موتورز و هوندا

جنرال موتورز گفته است که می خواهد خودروی برقی ای در سبد محصولاتش داشته باشد که از شورولت اکویناکس برقی Equinox  یعنی از ۳۰ هزار دلار ارزان تر باشد.

در حال حاضر خودروهای برقی از همتایان بنزینی خود بسیار گران تر هستند اما این وضعیت در حال تغییر است.

خودروی برقی ارزان در آمریکای شمالی از سال ۲۰۲۷ قابل عرضه خواهد بود. در حال حاضر خودروهای برقی در جرگه ی خودروهای لاکچری [پرتجمل] می گنجند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وبسایت خودرویی ادموندز Edmunds متوسط قیمت خودروهای برقی در بازار آمریکا در ماه فوریه ۶۰,۰۵۴ دلار بوده در حالی که متوسط قیمت خودروهای نو در بازار آمریکا ۴۵,۵۹۶ دلار است.

برای آن که خودروهای برقی به جریان اصلی زندگی مردم تبدیل شود ابتدا باید قیمت آن کاهش یابد. بر اساس نظرسنجی مؤسسه تحقیقاتی اکسیوس Axios poll از هر ۱۰ بزرگسال ۷ نفر حاضرند خودروی برقی بخرند به شرط آن که وسع آنها به خرید آن برسد.

تسلا با فاصله زیادی از سایر خودروسازان، بزرگترین تولید کننده خودروهای برقی در جهان است. این شرکت وعده داده بود که از سال ۲۰۲۳ می تواند خودروهای برقی ۲۵ هزار دلاری عرضه کند. اما ژانویه همین امسال [۲۰۲۲] اعلام کرد که دیگر روی چنین پروژه ای کار نمی کند.

قرار است جنرال موتورز و هوندا روی پلتفرم اولتیوم Ultium و فناوری های جدید باتری کار کنند تا قیمت خودرو را به حد معقولی برسانند. مری بارا مدیر عامل جی ام در بیانیه ای خبری گفته است: «جی ام و هوندا بهترین راهبردهای فناوری، طراحی و ساخت خود را به اشتراک می گذارند تا خودروهای ارزان در مقیاس جهانی در بازارهای آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و چین عرضه کنند.»

این شراکت بر اساس همکاری های موجود بین جی ام و هوندا شکل گرفت که محصول مشترک آن تاکنون مدل برقی اس یو وی پرولاگ هوندا Honda Prologue SUV و یک مدل آکورا [زیربرند لاکچری هوندا] است. هر دوی آنها سال ۲۰۲۴ در بازار عرضه خواهند شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar