صدای ساموئل ال جکسون به زودی در خودروهای جنرال موتورز

پنج شنبه 4 مهر 98 ساعت 15:20
صدای ساموئل ال جکسون به زودی در خودروهای جنرال موتورز

شرکت جنرال موتورز روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به زودی امکان دانلود نسخه‌ای ویژه از سیستم دستیار دیجیتال الکسای آمازون را برای کنترل سیستم‌های مختلف خودرو از جمله نویگیشن از سال آینده فراهم خواهد کرد. این نسخه روی مدل‌های ۲۰۱۸ و بعد از آن قرار است ارائه شود.

با توافق نامه جدید بین آمازون و جنرال موتورز، این شرکت به میلیون‌ها خودروی جدید دسترسی پیدا کرده و برند الکسای خود را گسترش خواهد داد. جف بزوس مدیرعامل آمازون قصد دارد با قراردادهای این چنین پای شرکت خود را به صنعت حمل و نقل نیز باز کند.

برای جنرال موتورز، این توافق یکی از جدیدترین قراردادهایی است که آن‌ها با برندهای تکنولوژی طی چند ماه اخیر منعقد کرده‌اند. برای سال‌ها جنرال موتورز و دیگر خودروسازها تلاش کردن تا تکنولوژی سیستم‌های اطلاعات سرگرمی را داخل خود شرکت طراحی کنند. ولی در واقعیت مشتریان علاقه‌ای به این سیستم‌ها نشان نداده و روز به روز بیشتر به سمت دستیارهای دیجیتالی مانند الکسا، گوگل وُیس یا اپل سیری جلب می‌شدند.

اوایل ماه جاری، جنرال موتورز گفته بود قصد دارد از سال ۲۰۲۱ تکنولوژی گوگل شرکت الفبا را روی داشبوردهای خودروهایی که بیرون از بازار چین فروخته می‌شوند عرضه کند.

آمازون یک نسخه از دستگاه Echo به نام Echo Auto دارد که می‌توان آن را روی خودروهایی که قابلیت الکسا را ندارند نصب کرد. سانتیاگو کامورو، از مدیران ارشد جنرال موتورز در صحبت هایی گفته بود که نهایتاً مشتریان قادر خواهند بود بین سیستم‌های کنترل صوتی خودرو، الکسا، گوگل یا اپلیکیشن های موبایلی یکی را انتخاب کنند.

ند کوریک، از مدیران ارشد پروژه الکسا اتو در این مورد گفته: «ما به آینده‌ای اعتقاد داریم که در آن مشتریان ما حق انتخاب‌های بسیار زیادی دارند. مالکان خودروهای جنرال موتور می‌توانند از نیمه اول سال ۲۰۲۰ نرم افزار الکسای آمازون را دانلود کنند.

با تصمیم جنرال موتورز مبنی بر بهره مندی از تکنولوژی‌های نرم افزاری گوگل و آمازون برای طراحی داشبوردهای تعاملی، شرکت‌هایی که به صورت سنتی تأمین کننده سیستم‌های نویگیشن و اطلاعات سرگرمی جنرال موتورز بودند دچار ضرر و زیان‌های بسیاری شده‌اند. از زمان اعلام قرارداد همکاری بین جنرال موتورز و شرکت الفبا، ارزش سهام کمپانی Telenav به عنوان تأمین کننده سرویس‌های ناوبری محصولات جنرال موتورز بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

در عین حال، آمازون اعلام کرده که از صدای ساموئل آل جکسون و ستاره‌های دیگر هالیوود قرار است در سیستم الکسا استفاده کند. البته استفاده از این قابلیت صدای سلبریتی ها برای مشتریان هزینه‌ای ۱ دلاری خواهد داشت.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar