نسل جدید DS4، لکسوس فرانسوی!

بروزرسانی در: دوشنبه 20 بهمن 99 ساعت 13:16
نسل جدید DS4، لکسوس فرانسوی!

دی‌اس، خودروساز لوکس فرانسوی نسل جدیدی از مدل DS4 را رونمایی کرد. دی‌اس کارش را با افزودن امکانات لوکس به مدل‌های سیتروئن شروع کرد، اما هفت سال است که به عنوان یک خودروساز مستقل فعالیت می‌کند. DS4 چهارمین مدلی است که ویژه این شرکت طراحی شده و در زمستان به بازار عرضه خواهد شد.

DS4 با فرمی بین یک هچ‌بک و یک شاسی‌بلند طراحی شده تا توجه مشتریان هر دو بخش از بازار را جلب کند. ابعاد ماشین طوری انتخاب شده که با دو کلاس A و B مرسدس بنز و سری۱ و ۲ ب‌ام‌و رقابت می‌کند. نزدیک‌ترین رقیب ژاپنی DS4 مدل UX از کارخانه لکسوس است. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود که ارزان‌ترین مدل معادل حدود ۳۵ هزار دلار فروخته شود.

علاوه بر موتورهای چهار سیلندر دیزل و بنزینی، DS4 با قوای محرکه هیبرید-الکتریکی هم ساخته می‌شود که ۲۲۵ اسب بخار نیرو دارد و می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را تنها با موتور الکتریکی حرکت کند.

 

 لکسوس

دی‌اس اعلام کرده که از سال ۲۰۲۵ ساخت مدل‌های بنزینی و دیزل را متوقف می‌کند و همه ماشین‌هایش موتور الکتریکی خواهد داشت.

گروه خودروسازی PSA، مالک پژو و سیتروئن، دی‌اس را با الهام از لکسوس تاسیس کرد. تویوتا با تاسیس لکسوس در دهه نود میلادی توانست محصولاتش را با امکانات لوکس و سود بیشتر بفروشد. موفقیت لکسوس الهام‌بخش تاسیس شرکت‌های دیگری شد که همه سودای رقابت با خودروسازان لوکس آلمانی را در سر داشتند.

دی‌اس با ترکیب کیفیتی مشابه با خودروهای آلمانی و ظرافت و دقتی شبیه به ماشین‌های لوکس ژاپنی، تلاش کرده تا شخصیتی متفاوت از رقیبانش خلق کند. این کارخانه در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۳ هر سال یک مدل جدید به بازار عرضه خواهد کرد.

دی‌اس در هدف اصلی‌اش که فتح بازار چین بود پیشرفت زیادی نکرده و فروشش نسبت به کارخانه‌هایی مثل مرسدس-بنز چشمگیر نیست. اما مدیرانش می‌گویند که ساخت یک مارک لوکس زمان‌ می برد.

دی‌اس در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۳ هزار دستگاه ماشین در اروپا فروخت. این شرکت پس از پیوستن دو کارخانه PSA و فیات-کرایسلر، حالا بخشی از گروه خودروسازی استلانتیس است و قرار است مدل‌های جدید خود را با همکاری آلفارومئو و لانچیا، دو عضو دیگر این گروه بسازد.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar