توقف تولید نیسان تایتان دیزلی و تک کابین مدل ۲۰۱۹ تا پایان امسال

بروزرسانی در: چهارشنبه 16 مرداد 98 ساعت 17:23
توقف تولید نیسان تایتان دیزلی و تک کابین مدل 2019 تا پایان امسال

امروز، مجله The Drive گزارشی منتشر کرده که نیسان تایتان XD دیزلی مدل ۲۰۱۹ آخرین مدل این خودرو خواهد بود که از پیشرانه هشت سیلندر خورجینی ساخت کامینز استفاده می‌کند و ما در تماسی با مسئولان نیسان، تأییدیه این خبر را گرفتیم. از تاریخ دسامبر سال ۲۰۱۹، این پیشرانه از خانواده موتورهای تراک فول سایز نیسان حذف خواهد شد. در نتیجه این اتفاق، شرکت کامینز نیز دیگر موتور ۵ لیتری هشت سیلندر خورجینی توربو را تولید نخواهد کرد. این موتور ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد و قرار بود زمانی از آن روی تراک های رم استفاده شود. طبق اعلام یکی از مدیران نیسان، تصمیم به حذف این موتور از روی خودروی تایتان یک تصمیم مشترک بین نیسان و کامینز بوده است.

این موتور دیزلی البته تنها چیزی نیست که تا پایان امسال قرار است برای همیشه برود. مدیر نیسان در صحبت‌های خود همچنین گفته که مدل تک کابین نیسان تایتان و مدل قوی‌تر تایتان XD نیز برای همیشه از خط تولید خارج خواهند شد. با این حساب، فقط دو مدل Extended Cab و Quad Cab فعلاً در خطوط تولید شرکت باقی می‌مانند.

در شرایطی که نیسان تایتان این گونه دست خوش تغییرات شده، ولی گفته می‌شود پاییز امسال شرکت قصد ارائه یک نمونه فیس لیفت آن را به بازار دارد. قبلاً تصاویر جاسوسی این مدل فیس لیفت را البته با پوشش استتاری سنگین روی بدنه دیده‌ایم. در این تصاویر برخی تغییرات در طراحی جلوی خودرو را می‌توانستید ببینید که یک شکل T روی جلوپنجره آن نیز وجود داشت. طراحی کابین خودرو بسیار جزئی به روزرسانی شده و فقط شامل صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگ‌تر و دکمه‌های جدید می‌باشد. این مدل به روز شده به احتمال زیاد تنها با یک آپشن پیشرانه ۵.۶ لیتری هشت سیلندر خورجینی با ۳۹۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۴ نیوتن متر گشتاور روانه بازار خواهد شد، مگر این که نیسان به فکر ارائه یک موتور دیگر نیز روی آن باشد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar