توقف فروش موقتی بی ام و M5، M8، X5 M و X6 M

سه شنبه 26 آذر 98 ساعت 17:38
توقف فروش موقتی بی ام و M5، M8، X5 M و X6 M

شرکت بی ام و امروز دستور توقف موقتی فروش برخی مدل‌های M را به دلیل وجود مشکل در سیم کشی گیربکس‌ها صادر کرده است. این خودرو شامل دو خودرو M5 و M8 (کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه) و نهایتاً X5 M و X6 M می‌شود. این مشکل ابتدا در انجمن‌های Bimmerpost منتشر شده و نخستین بار وب سایت موتور وان گزارشی از آن کار کرده بود.

تمامی مدل‌های M که فراخوان شده‌اند به نسخه‌ای از موتور ۴.۴ لیتری توربو دوقلوی هشت سیلندر خورجینی بی ام و و گیربکس هشت دنده اتومات مجهز هستند. طبق اطلاعات منتشر شده روی انجمن‌های بیمر پست، سیم کشی گیربکس به دلیل محل قرارگیری و مسیر سیم کشی ممکن است دچار آسیب شود. این نهایتاً می‌تواند موجب ایجاد اتصال کوتاه و نهایتاً بروز مشکل برای گیربکس گردد. در گزارش منتشر شده آمده که به دلیل این مشکل ممکن است هنگام رانندگی خودرو توان حرکتی خود را از دست داده و دنده روی حالت خلاص برود.

تمام خودروهای مشکل دار در سال ۲۰۱۹ و بین تاریخ‌های ۳۰ ژانویه و ۲۷ نوامبر ساخته شده‌اند. این بازه زمانی تقریباً شامل تمام خودروهای M تولید امسال می‌شود، به همین دلیل در تمامی نمایندگی‌های بی ام و امروز دیگر مدل M برای خرید پیدا نخواهید کرد. احتمالاً، به دلیل همین مشکل در حال حاضر رانندگی با این خودروها تقریباً غیرممکن هست و مگر این که بسیار خوش شانس باشید می‌توانید با آن رانندگی کنید.

ما با بی ام و تماس گرفته‌ایم تا جزئیات و اطلاعات بیشتری در مورد این مشکل ارائه نمایند. تا این لحظه، شرکت بی ام و هنوز فراخوان رسمی روی وب سایت اداره ملی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا منتشر نکرده، ولی احتمال دارد به زودی شاهد چنین فراخوانی باشیم. کسانی که یکی از خودروهای بی ام و M5، M8، X5 M و X6 M تولید بازه زمانی مذکور را خریداری کرده‌اند به زودی دعوت نامه رسمی فراخوان را از سوی شرکت دریافت خواهند کرد. بی ام و سیم کشی گیربکس تمام مدل‌های شامل فراخوان را قرار است تعویض کند.

اگر به دنبال خرید یکی از این خودروهای بی ام و M بودید، باید تا زمانی که شرکت مشکل را حل کند صبر نمایید. منتظر اطلاعات بیشتر در این زمینه باشید.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar