جوینت ونچر ۳.۳ میلیارد دلاری در چین

چهارشنبه 27 بهمن 00 ساعت 12:06
جوینت ونچر ۳.۳ میلیارد دلاری در چین

گروه خودروسازی فولکس واگن برای فعالیت در چین مجبور به ایجاد گروه خودروسازی اف ای دبلیو FAW شده و برند آئودی از گروه فولکس موفق شده است که مجوزهای لازم برای ساخت کارخانه تولید خودروهای برقی آئودی با همکاری مشترک با اف ای دبلیو را کسب کند.

فعالیت های ساخت و احداث این کارخانه در شهر چانگچون Changchun city از ایالات شمال شرقی جیلین، از ماه آوریل شروع شده و برای آن ۲۰.۹۳ میلیارد یوآن در نظر گرفته شده است.

زمان آغاز تولید در این خط دسامبر سال ۲۰۲۴ تعیین شده است. ظرفیت تولید این کارخانه ۱۵۰ هزار دستگاه است. سه مدل خودروی برقی از جمله شاسی بلند ایی.ترون e-tron از اهداف احداث این کارخانه در چین است.

یکی از سخنگویان گروه فولکس واگن گفته است: «پروژه ی آئودی اف ای دبلیو ان ایی وی Audi FAW NEV سنگ بنای راهبرد تولید خودروهای برقی آئودی در چین است. احداث این کارخانه از فصل دوم سال ۲۰۲۲ آغاز می شود.»

آئودی از برندهای ممتاز گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان است و از اکتبر ۲۰۲۰ با شرکت اف ای دبیلو در چین یادداشت تفاهم به امضا رسانده است تا خودروهای برقی ممتاز در بازار چین تولید کند. چین چند سالی است که عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان را از چنگ آمریکا بیرون کشیده است.

در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ آئودی دلیل عقب افتاده از برنامه ها را دشواری و تأخیر در اخذ تأییدیه های لازم از مقام های مسئول حکومتی در کشور چین اعلام کرده بود.

خودروساز آلمانی فولکس واگن شراکت دیرینه ای با اف ای دبیلو FAW در چین دارد و محصولات مشترک آنها در کارخانه های چانگچون و شهر فوشان تولید می شود.

آئودی با خودروساز دیگر چینی سائیک SAIC که در شهر شانگهای مستقر است هم وارد مذاکره شده و در حال برنامه ریزی برای ارائه مدل های جدید خودروهای برقی است. هدف آئودی تصاحب یک سوم از سهم بازار خودروهای برقی چین تا سال ۲۰۲۵ است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar