توسعه فعالیت فولکس واگن در چین

شنبه 24 فروردین 98 ساعت 12:36
توسعه فعالیت فولکس واگن در چین

به نظر می‌رسد که کمپانی فولکس واگن قصد دارد به منظور توسعه فعالیت خود در بازار چین، سهم بزرگی از کمپانی چینی جک را خریداری و تصاحب کند.

کمپانی فولکس واگن آلمان که بدون تردید یکی از بزرگترین کمپانی‌های خودروسازی در جهان به شمار می‌رود، اکنون به نظر می‌رسد که تصمیم جدیدی گرفته و آن هم توسعه سهم خود در بازار خودروی چین است.

این کمپانی بعد از مشاوره با متخصصان گلدمن ساکس به این نتیجه رسیده است که به این سرمایه‌گذاری عظیم در چین بپردازد و سیاست گذاری خود را در یکی از بزرگترین بازارهای خودرو در جهان تغییر دهد.

البته این دو خودروساز بزرگ همکاری خود را از سال ۲۰۱۷ میلادی شروع کرده و اخیراً هم ساخت و همکاری در مرکز تحقیق و توسعه جدید خود را تأیید کرده‌اند. در سال اخیر بود که برند جدید خودروهای الکتریکی تحت عنوان سول (SOL) با همکاری دو کمپانی فولکس واگن و جک راه‌اندازی شد که مخصوص فروش در بازار چین بوده است.

البته گفتنی است که این کمپانی آلمانی فعلاً هیچ سهامی از خودروسازان چینی را خریداری نکرده است اگرچه که به نظر می‌رسد با توجه به همکاری بلندمدت فولکس واگن با کمپانی‌های FAW و SAIC، خریداری سهام یکی از این کمپانی‌های چینی در آینده‌ای نزدیک اتفاق بیفتد.

مقامات فولکس واگن همچنین در این مورد یادآوری کرده‌اند که در خصوص پیامدهای تصمیم‌گیری درباره کسب و کار و شرکای خود بررسی‌های دقیقی انجام داده‌ایم و قصد داریم که حضور بلند مدت خود را در چین ضمانت کنیم.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن که سالهاست در بازار چین و هنگ کنگ فعالیت‌های زیادی داشته و به تنهایی ۴.۲۱ میلیون خودرو را در این بازارها به فروش رسانده است، بتازگی اعلام کرده که بالغ بر ۳۰ نمونه الکتریکی و پلاگین هیبریدی در بازار چین معرفی و عرضه کند که نیمی از آنها در خاک این کشور تولید شده و نیمی دیگر هم به طور وارداتی راهی بازار این کشور خواهد شد.

هدف فولکس واگن عرضه ۴۰۰ هزار خودروی برقی و الکتریکی تا سال ۲۰۲۰ میلادی در بازار چین و افزایش آن به رقم ۱.۵ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۲۵ میلادی اعلام شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar