خط تولید خودرو های شاسی بلند بی ام و در چین!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
خط تولید خودرو های شاسی بلند بی ام و در چین!

کمپانی خودروسازی بی ام و (BMW) آلمان اعلام کرده است که تحت تاثیر افزایش تعرفه ۴۰ درصدی بر خودروهای کراس اوور در آمریکا، می‌خواهد محصولات خود را از این پس در چین تولید کند.

از آنجایی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اخیرا تعرفه واردات و ساخت خودروهای خارجی در خاک این کشور را به اندازه قابل توجهی افزایش داده است، کمپانی خودروسازی بی ام و آلمان هم تصمیم گرفته است که بجای تولید تعدادی از مدل‌های خود اعم از خودروهای کراس اوور در خاک آمریکا، از این پس آنها را در چین تولید کند.

این کمپانی بدین منظور با شریک تجاری چینی خود کمپانی خودروسازی برلیانس یک قرارداد تجاری را به امضا رسانیده است تا بتواند خط تولید خیلی از محصولات و خودروهای کراس اوور خود را در این کشور ایجاد کند.

روزنامه چارلستون گزارش داده است که بی ام و بدین ترتیب تا آخر سال آینده ۲۰۱۹ میلادی شمار خودروهای تولیدی خود در کارخانه مستقر در چین را به رقم ۵۲۰ هزار دستگاه می رساند.

هرالد کروگر مدیر ارشد اجرایی کمپانی بی ام و در این مورد گفت: این قرارداد در چارچوب همکاری های بلند مدت ما با این کمپانی صنعتی و خودروسازی چینی می گنجد و یکی از بزرگترین اهداف مشترک ما در آخر توسعه و تولید خودروهای الکتریکی و تمام برقی خواهد بود.

بی ام و بزرگترین صادرکننده خودرو به ایالات متحده آمریکا محسوب می شود و فقط در یکی از کارخانه های خود واقع در خاک این کشور ۱۰ هزار نفر کارمند و کارگر دارد.

بی ام و اعلام کرده است که قصد دارد تولید تعدادی از محصولات کراس اوور (SUV) خود را از کارخانه خود واقع در کالیفرنیای شمالی در آمریکا به چین منتقل کند.

این خودروساز آلمانی این تصمیم را در جواب و اقدامی تلافی جویانه در مقابل افزایش ۴۰ درصدی تعرفه محصولاتی مانند خودروهای کراس اوور در ایالات متحده اتخاذ کرده است.

آنطور که به نظر می رسد جنگ تجاری بین آمریکا و شرکای تجاری قدیمی اش مانند اتحادیه اروپا و چین هر روز درحال زبان کشیدن است و به طور روز افزونی درحال گرفتن دامان کمپانی‌های تولید کننده و بنگاه های فعال اقتصادی در این کشورهاست.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar