افزایش حمایت خودروسازان جهان از تولید خودرو برقی

شنبه 30 مهر 01 ساعت 10:39
افزایش حمایت خودروسازان جهان از تولید خودرو برقی

خودروسازان برنامه‌هایی برای ساخت ۵۴ میلیون خودروی برقی باتری دار در سال ۲۰۳۰ پیش‌بینی کرده‌اند که بیش از ۵۰ درصد از کل تولید خودرو را تشکیل می‌دهد. بر اساس داده‌های Benchmark Mineral Intelligence، خودروسازان و شرکای ساخت باتری برای حمایت از سطح بی‌سابقه خودروهای برقی قصد دارند تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت تولید باتری ۵.۸ تراوات ساعتی را راه‌اندازی کنند.

پیشرو در این زمینه تسلا است که ایلان ماسک، مدیر عامل این شرکت، طرحی برای ساخت ۲۰ میلیون خودروی برقی در سال ۲۰۳۰ ارائه کرده است که به حدود سه تراوات ساعت باتری نیاز دارد. ماسک در اواخر اکتبر گفت تسلا در حال حاضر روی پلت فرم خودروی کوچکتری کار می‌کند که قیمت آن نصف مدل ۳ و مدل Y است.

بر اساس تحلیل رویترز، در حالی که تسلا برنامه‌های هزینه‌های خود را به طور کامل افشا نکرده است، چنین رشد تصاعدی و افزایش ۱۳ برابری بیش از ۱.۵ میلیون خودروی تخمینی که امیدوار است امسال بفروشد، صدها میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

فولکس‌واگن آلمان، اگرچه از تسلا عقب مانده است اما تا پایان دهه برنامه‌های بلندپروازانه‌ای دارد که بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برای ساخت مجموعه جهانی خودروهای برقی خود، هدف‌گذاری کرده است.

شرکت تویوتا موتور ژاپن در حال سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد دلاری برای برقی‌کردن وسایل نقلیه و تولید باتری‌های بیشتر است و انتظار دارد در سال ۲۰۳۰ حداقل ۳.۵ میلیون مدل باتری‌دار بفروشد.

شرکت فورد موتور به افزایش هزینه‌های خود در خودروهای برقی جدید که در حال حاضر به ۵۰ میلیارد دلار است، ادامه می‌دهد زیرا قصد دارد حدود سه میلیون مدل الکتریکی باتری‌دار در سال ۲۰۳۰ و نصف حجم کل آن تولید کند.

مرسدس بنز حداقل ۴۷ میلیارد دلار برای توسعه و تولید خودروهای برقی اختصاص داده است که تقریباً دو سوم آن برای افزایش ظرفیت باتری با شرکای خود به بیش از ۲۰۰ گیگاوات ساعت است. بی‌ام‌و، استلانتیس و جنرال موتورز هر کدام قصد دارند حداقل ۳۵ میلیارد دلار برای خودروهای برقی و باتری هزینه کنند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar