خودروهای برقی از برند اصلی فورد جدا نمی شوند

پنج شنبه 5 اسفند 00 ساعت 15:40
خودروهای برقی از برند اصلی فورد جدا نمی شوند

جیم فارلی Jim Farley در کنفرانس تحقیقات ولف Wolfe Research گفت: «ما برای اسپین آف [spin off] بیزینس خودروهای برقی یا بیزینس موتورهای درون سوز ICE خود نداریم.» ICE مخفف internal-combustion engine یا موتورهای احتراق داخل یا درون سوز است. وی در این باره گفت: «ما می دانیم رقبای ما تسلا [در بازار آمریکا] و نیو Nio [در بازار چین] هستند. ما باید در این رقابت بر آنها چیره شویم، نه آن که شبیه آنها بشویم. ما باید در رقابت با بهترین های بازیگران موتورهای درون سوز هم برتر باشیم.»

خیلی از سرمایه گذاران صنعت خودرو فورد و جنرال موتورز را تشویق می کنند که فعالیت های خود را در بخش توسعه خودروهای برقی از کسب و کار اصلی شان جدا کنند تا بتوانند به حداکثر ارزش افزوده در این کسب و کار برسند. تسلا اکنون باارزش ترین خودروساز جهان در بازار بورس است و در عرصه فروش خودروهای برقی مقام اول را دارد و مایه غبطه اکثر خودروسازان سنتی شده است.

پیش از این گزارش هایی منتشر شده بود که فورد قصد اسپین آف در عملیات تولید خودروهای برقی دارد به ویژه بعد از آن که این شرکت اعلام کرده بود ظرف ۲۴ ماه به ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی در بازار جهانی دست پیدا خواهد کرد.

فارلی گفته بود که به اعتقاد تیم مدیریت فورد، در حال حاضر این شرکت هم در برقی و هم در بنزینی از لحاظ در آمد عملکرد زیر انتظاری دارد. این باور در فورد وجود دارد که با بالا بردن کیفیت امکان کاهش هزینه در بیزینس خودروهای درون سوز سنتی وجود دارد و می توان هزینه های ساختاری و پیچیدگی های خودرو را کاهش داد. وی می گوید: «نیروی انسانی ما بیش از حد زیاد است و بیش از اندازه سرمایه گذاری صورت گرفته است برای همین پیچیدگی های ما بیش از حد بالا است به همین دلیل تخصص کافی برای تبدیل دارایی هایمان را نداریم. برای همین [پول و انرژی زیادی] هدر می دهیم.

برای بالا بردن حاشیه سود [در خودروهای برقی] ... شبیه به آن چه که در تسلا اتفاق می افتد، ما به متخصصانی در همان مقیاس نیاز داریم.» به بیان دیگر فورد نیاز دارد نیروهای متخصصی را در عرصه قطعات الکترونیکی و معماری پیشرفته ی الکترونیکی و تجربه دیجیتال مشتری به استخدام در آورد.

فارلی در خصوص بخش خودروهای برقی می گوید فورد باید روی تأمین مواد خام کلیدی مثل لیتیم، نیکل و عناصر نادر کار کند تا ریسک ها را به حداقل برساند. در بخش خودروهای دیگر هم فورد باید انبارداری بسیار گران قیمت و سامانه های مرتبط با آن را حذف کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar