معرفی آئودی S8 2022 ارباب حلقه ها

چهارشنبه 24 فروردین 01 ساعت 17:05
معرفی آئودی S8 2022 ارباب حلقه ها

آئودی S8 مدل ۲۰۲۲ با قیمت پایه ۱۱۶۹۰۰ دلار در لیست فروش کمپانی آلمانی قرار دارد که حقیقتا تک تک دلارهایی که برای آن پرداخت می شود ارزش خود را هنگام استفاده از خودرو به نمایش می گذارد.

طراحی
انتخاب رنگ مشکی برای تمامی قسمت ها البته به جز کالیپرهای قرمز رنگ سیستم ترمز و جزئیات چراغ های اصلی موجب شده تا این اس۸ بیشتر به بمب افکن های رادارگریز شباهت داشته باشد تا یک خودروی متعارف خیابانی!

جلوپنجره بزرگ با لوگوی تیره ارباب حلقه ها، چراغ های اصلی با نگاهی مرموز و شیب فوق العاده زیبای هودلاین ها(چین های روی درپوش موتور) زمانی که با سپر چندبخشی اسپرت ترکیب می شوند، منظره ای بسیار جذاب را ایجاد می کنند.

در نمای جانبی نیز رینگ های آلیاژی مشکی پره ای در اندازه ۲۱ اینچی خودنمایی می کنند.

زمانی که به قسمت پشت خودرو می رسیم، با کلاسی از طراحی چراغ های اصلی این قسمت روبرو می شویم که برای سال ها آئودی همواره نمونه هایی ناب و غیر تکراری را معرفی کرده تا باقی خودروسازان از آن الهام بگیرند. اینجا هم شرایط مشابهی وجود دارد و جزئیات این چراغ ها حقیقتا در نوع خود عالی هستند.

کابین و فناورانه ها
داخل کابین نیز هماهنگ با بدنه کاملا تیره کار شده اما در قسمت های مختلف کنسول اصلی جلو و میانی جزئیات براق مشکی و عناصر کرومی نیز حضور دارند. از فناورانه ها باید به نمایگشر ۱۰.۱ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی و یک نمایشگر ۸.۶ اینچی دیگر دقیقا زیر آن اشاره کرد که دسترسی لازم برای تنظیمات سیستم تهویه را ایجاد می کند. در برابر راننده نیز یک نمایشگر دیجیتال باکیفیت قرار گرفته است.

اینجا انبوهی از آخرین فناوری های روز صنعت خودرو نیز حضور دارند. مواردی مانند: پشتیبانی از دستیار صوتی آمازون(الکسا)، آخرین نسخه از نرم افزار هوشمند اختصاصی آئودی با نام هی آئودی، سیستم صوتی از برند فوق حرفه ایی بنگ اند اولافسن، پشیتبانی بی سیم از اپل کارپلی و اندروید اوتو، شارژر بی سیم و مجموعه کاملی از دستیارهای ایمنی.

پیشرانه
اما جذاب ترین بخش کار یعنی پیشرانه که باید به حضور نمونه ۸ سیلندر ۴ لیتری توربودوقلو اشاره کنیم. این مشخصات بدین صورت رمزگشایی می شود: ۵۶۳ اسب بخار خروجی و ۸۰۰  نیوتن متر گشتاور.

این مجموعه با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود و سامانه تمام چرخ اختصاصی آئودی نیز در وضعیت فعال قرار دارد.

در نتایج تست رانندگی این خودرو یک موضوع جالب توسط رانندگان مختلف بطور مشابهی تکرار شده است و آن به صدای خودرو در دورهای بالای موتور مربوط می شود. در یکی از نظرات آمده: فقط کافی است ذره ای پای خود را روی پدال گاز فشار دهید تا سطح متفاوتی از هیجان را با غرش این هیولای پرقدرت تجربه کنید.

اس۸ با سنگینی ۲۳۲۵ کیلوگرم، طی ۳.۸ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد.

بیشینه سرعت نیز برابر با ۲۵۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده البته بهتر است بگوئیم بطور الکترونیکی روی این عدد محدود شده است. تصور کنید تیونرها چه بستر فوق العاده ای را با اس۸ در اختیار خواهند داشت تا با تعویض توربوها، سیستم اگزوز جدید و همچنین بروزرسانی نرم افزاری به نزدیک ۱۰۰۰ اسب بخار دست یابند.

شاخص مصرف سوخت اس۸ برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۱۶.۸ لیتر، در بزرگراه ۱۰.۲ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۳.۸ لیتر است.

 

برچسب قیمت نمونه ای که تصاویر آن برای این مطلب استفاده شده با توجه به آپشن فعال برابر با ۱۳۵۵۹۵ دلار در بازار آمریکا، برآورد می شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar