احتمال ورود بایک X55 به ایران

شنبه 12 آذر 01 ساعت 09:07
احتمال ورود بایک X55 به ایران

بایک X55 یا بایک بیجینگ X55 از جمله محصولات جدید کمپانی چینی بایک است که احتمالاً به زودی به صورت وارداتی وارد بازار ایران خواهد شد.

گروه بایک یکی از بزرگ ترین گروه های صنعتی خودرو در چین است که از سال ۱۹۵۸ کار خود را در این زمینه آغاز کرد. این کمپانی برندها و زیرمجموعه های بسیاری دارد و در تمام رده های خودرو فعالیت می کند. از جمله مهم ترین زیرمجموعه های بایک می توان به BAW و فوتون اشاره کرد. همچنین در سال های اخیر بایک توانسته است با تولید خودروهای برقی با برند Arcfox، سهمی از این رده هم داشته باشد. کمپانی بایک همکاری های مشترک مهمی با کمپانی های بنز و هیوندای در چین دارد و بخشی از تولیدات این دو نشان در چین با همکاری بایک ساخته می شوند. بایک X55 یکی از محصولات جدید این کمپانی است که توسط زیرشاخه بیجینگ عرضه می شود و یکی از خودروهایی است که احتمالاً به صورت وارداتی به بازار ما خواهد آمد.

طراحی بایکX55

در طراحی بدنه المان های بسیار مدرنی می بینیم و باید گفت در کنار چانگان یونی T این خودرو می تواند نوآورانه ترین طراحی را در میان چینی های بازار داشته باشد. در نمای جلو چراغ ها به صورت خطی طراحی شده اند و جلوپنجره در بین دو چراغ به صورت خطی طراحی شده است. در قسمت پایین، ورودی های هوای تلفیقی را می بینیم و قسمت زیرین سپر با رنگ مشکی طراحی شده است. دستگیره های در به صورت پنهان طراحی شده و شیب سقف باعث شده است استایلی شبیه به کوپه را در این کراس اوور داشته باشیم.

در نمای عقب بایک X55 چراغ های کشیده و تمام ال ای دی را داریم که در وسط با یک قطعه پلاستیکی مشکی رنگ به هم متصل می شوند. در بالا یک اسپویلر اسپرت را شبیه به چانگان یونی تی می بینیم و در قسمت پایین سپر به صورت دورنگ طراحی شده است و اسپویلری تیره رنگ در پایین آن دیده می شود. در مجموع، طراحی این کراس اوور بسیار نوآورانه و مدرن است و می توان گفت نسبت به دیگر چینی های بازار ایران در رده ای بالاتر قرار می گیرد.

 

کابین و امکانات بایکX55

طراحی کابین بسیار مدرن انجام شده است و الهام از طراحی های مرسدس بنز را تا حدی می توان در المان های داخلی دید. بایک در مورد طراحی داخلی بایک X55 می گوید که در طراحی داخلی از همکاری مشترک‌شان با دایملر استفاده کرده اند و بالاترین سطح از کیفیت متریال را در قطعات کابین می بینیم. در نسخه فول این خودرو امکانات کاملی نظیر ۶ ایربگ ده نقطه ای، سنسور دنده عقب و دوربین عقب، صفحه نمایش لمسی مولتی مدیا، صفحه نمایش کلاستر دیجیتال، ترمز هوشمند، کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، سانروف پانورامیک، تهویه اتوماتیک، هدآپ، سنسور تشخیص خستگی راننده، سنسور نور و باران، ترمز پارک برقی، نوربالای اتوماتیک، دسته دنده الکترونیکی، رادار خطی، نورپردازی کابین، رادار نقطه کور و… دیده می شود.

 

مشخصات فنی بایکX55

این کراس اوور به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو GDi مجهز است که توان تولید نهایت ۱۷۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۰۵ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. مصرف سوخت ترکیبی بایک X55 حدود ۷.۲ لیتر در هر صدکیلومتر است و شتاب‌گیری این خودرو در ۷.۸ ثانیه رقم می خورد. این همان مشخصاتی است که مشابه آن را در دیگر چینی های بازار هم می بینیم، اما این را باید در نظر گرفت که این کراس اوور بایک براساس پلتفرم جدید کمپانی (که با همکاری مرسدس بنز توسعه داده شده) ساخته شده است و از این نظر از دیگر رقبای چینی خود در بازار ایران جلوتر است.

محدوده قیمتی و شرکت عرضه کننده

این خودرو در محدوده ۲۰ هزار دلار در بازارهای هدف به فروش می رسد. البته در حال حاضر، اطلاعات این خودرو فقط در سایت های آفریقای جنوبی یافت می شود، اما به نظر می رسد آن را به زودی در بازارهای هدف دیگر هم ببینیم. با این تفاصیل احتمالاً قیمتی بالاتر از یک میلیارد و تا ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون را برای این خودرو در بازار ایران داشته باشیم. البته از آن جا که بایک X55 قرار است به صورت وارداتی به بازار بیاید، پس قیمت نهایی آن در بورس کالا کشف خواهد شد. در نمایشگاه خودروی اصفهان مدیران دیار خودرو اعلام کردند برنامه واردات این خودرو را دارند. از آن جا که این شرکت از جمله شرکت های مورد تأیید وزارت صمت برای واردات خودرو به شمار می رود، احتمالاً این کراس اوور را به زودی در بازار ایران خواهیم دید.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar