معرفی اینفینیتی QX مونوگراف کانسپت

یکشنبه 29 مرداد 02 ساعت 09:45
معرفی اینفینیتی QX مونوگراف کانسپت

کانسپت اینفینیتی QX مونوگراف پیش‌نمایش نسل بعدی شاسی‌بلند پرچم‌دار QX80 است که احتمالاً سال آینده با پیشرانهٔ V6 توئین توربو معرفی خواهد شد.

اینفینیتی با کانسپت QX مونوگراف به فستیوال پبل بیچ امسال آمده است. این کانسپت نه‌تنها پیش‌نمایشی از نسل بعدی شاسی‌بلند پرچم‌دار QX80 محسوب می‌شود بلکه مسیر زبان طراحی آیندهٔ اینفینیتی را هم به نمایش می‌گذارد. یکی از عناصر طراحی اصلی QX مونوگراف جلوپنجرهٔ بزرگی است که الگوی داخلی آن از اشکال جنگل‌های بامبو الهام گرفته است. این الگو همچنین به رنگ مشکی درآمده تا با قاب کرومی دور جلوپنجره تضاد جذابی را ایجاد کند.

این جلوپنجره بسیار بزرگ طراحی شده تا نمای مقتدر و باابهتی به خودرو ببخشد. در وسط جلوپنجره هم برای اولین بار لوگوی جدید و سه‌بعدی اینفینیتی را می‌بینیم که نورپردازی سفید خاصی در آن کار شده است. در همین حال، گرافیک داخلی چراغ‌های جلو هم مشابه کلیدهای پیانو طراحی شده است. این چراغ‌ها که درواقع دی‌لایت هستند، به بالای جلوپنجره متصل شده‌اند. همین الگو در چراغ‌های سراسری عقب هم دیده می‌شود. این چراغ‌ها در وسط باریک شده و نمایی عمق‌دار را ایجاد کرده‌اند.

تکنولوژی‌های نورپردازی QX مونوگراف اما به همین‌جا ختم نمی‌شود و اینفینیتی در طرفین خودرو هم نورپردازی کار کرده که برای خوشامدگویی و خداحافظی با سرنشینان طراحی شده است. همچنین دریچهٔ هوای روی گلگیرهای جلو نیز مثل جلوپنجره از جنگل‌های بامبو الهام گرفته است. یکی دیگر از ویژگی‌های این کانسپت، رینگ‌های آلیاژی ماشین‌کاری شده است که با کروم، مشکی براق و پره‌های قرمز تزئین شده است. در آخر هم به سانروف پانوراما می‌رسیم که نور طبیعی زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

اینفینیتی فقط در مورد طراحی بیرونی این کانسپت صحبت کرده و هیچ اشاره‌ای به پیشرانه و همین‌طور ویژگی‌های داخلی آن نکرده است. بااین‌حال، طبق گزارش‌ها، نسل جدید QX80 به پیشرانهٔ V6 توئین توربو مجهز خواهد بود. فعلاً مشخص نیست که این شاسی‌بلند لوکس ژاپنی را چه زمانی در نمایندگی‌های فروش خواهیم دید اما نسخهٔ تولیدی کانسپت‌های اینفینیتی معمولاً یک سال پس از معرفی کانسپت به بازار عرضه می‌شوند؛ بنابراین، احتمالاً QX80 جدید سال آینده با مدل ۲۰۲۵ راهی بازار خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar